2 740 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Lämpligt värde på CNC fräst Mdf ala Mft
Jag har beställt för ett par år sen en Mdf skiva (16 eller 19 mm) som CNC frästes som Festool MFT mönster (96c/c 20mm hål) .
Den var tänkt till att ha till en arbetsbänk men det har inte blivit av och kommer troligtvis inte att använda den.
Kommer inte ihåg vad jag betala för den och tänkte sälja den här eller blocket.
Just nu finns den på snickeriet men ska hämta den innan försäljning
Den var tänkt till att ha till en arbetsbänk men det har inte blivit av och kommer troligtvis inte att använda den.
Kommer inte ihåg vad jag betala för den och tänkte sälja den här eller blocket.
Just nu finns den på snickeriet men ska hämta den innan försäljning
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Femhundring? Det skulle jag då utan problem betala. Och det gjorde jag, men jag var tvungen ringa ett gäng snickerier för att hitta ett med CNC-fräs och få en gjord (tog några stycken och blev då nära femhundringen per st).
Om det är en hel skiva (1200x2400x19mm) så tycker jag nog att femhundra är lite lågt eftersom bara materialet kostar ungefär så. Jag tror att jag betalade 1500kr för att fräsa ut en hel skiva 22mm MDF till tre bordskivor på ~1200x800mm.
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Ah ja jag var otydlig, menade för en skiva i ungefär MFT-storlek = 1/3 av en full skiva. Vi betalade ganska exakt lika ser jag (fast mina skivor är 19mm).
Min är en full siste Mdf 1200x2400.
Får kör o hämta skivan o sen lägga upp den.
Tack för svaren
Får kör o hämta skivan o sen lägga upp den.
Tack för svaren
Men då kan du ju fråga snickeriet vad kostnaden var, när du hämtar den. På så vis riskerar du ju inte att sälja den för mindre än du gav själv. Problem solved ;DFredrik.engdahl skrev:
//Ronnie
PS. Om det inte är så att du tänker tjäna lite på den här skivan, får du gärna tala om vad jobbet kostade. Alltid bra för oss andra som har samma funderingar att få möjlighet att skapa sig en prisbild. Själv har jag en offert på ca 1600 kr för en skiva med måtten 210 x 90 cm ungefär från ett ställe i Varberg, 1900 kr för två. DS
Redigerat:
Ska fråga snickeriet o lägga upp här.
hade gärna tjänat på skivan men det är nog svårt att göra det. Dom som vill ha en sån skiva fixar det oftast själv skulle jag tro.
Jag återkommer.
hade gärna tjänat på skivan men det är nog svårt att göra det. Dom som vill ha en sån skiva fixar det oftast själv skulle jag tro.
Jag återkommer.
Klicka här för att svara