P
PeAu: Är på resa med begränsad internet, så jag tänkte ställa frågan här istället. Har en vän som är i behov av en hyfsat billig grovdammsugare som man kan ansluta säck till. Han befinner sig i Finland.
0 svar · 803 läst
I
importensketsig: https://www.buyspeedout.com ser ut att vara en smartare "grispitt". 1) Fixa anpassat hål för pitten 2) slitsad pitt = lite av en gängtapp. I smidigt format. Beställde just några från aliexpress för 3 USD, fri frakt. Förmodligen gjorda av pepparkaksdeg.
38 svar · 106,9k läst
·
Totte_S
Totte_S: Har inte öppnat och kollat.
5 svar · 3,1k läst
P
PeAu: Jo, en sådan var det nog :D
13 svar · 4,2k läst
·
iSnobben
iSnobben: Ni som har monterat får gärna visa bild. Har funderat på samma sak även jag.
7 svar · 4,8k läst
Ola C
Ola C: Det där är betydligt mer/bättre hyvel än Scheppachen du först funderade på, borde vara ganska många decibel tystare också om det är av betydelse. Hoppas du blir nöjd med den:)
4 svar · 3,5k läst
A
Arne999: Ja varför inte, det blir ju inga repor så länge man inte trampar på flisorna. Andra ränndalen kapa jag med sticksåg, spola av med vatten och inte en repa i mina ögon På ett ställe där jag hade en plåtis ser det ut som kriget.... Buckligt och repigt som om han har lagt en hel plåtverkstad på taket.......
5 svar · 1,9k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Jag har testat en sådan, tycker den är genomusel. Alldeles för klen, dålig ergonomi, låååång laddningstid (3-4h), fast varvtal (220rpm), NiCd batteri och tillbehöret är ett skämt, iaf. om man använder bitsen i en lite kraftigare maskin. Det finns några lika kraftiga (och billigare) alternativ här ;)
8 svar · 4,4k läst
A
Arne999: Lägger nytt plåttak på ladan Första ränndalen är klar. där la jag plåt med överlängd, tvinga fast en rak bräda och körde med sticksågen med avkapat sticksågsblad. Resultatet blev MKT bra men det va inte lätt att anpassa bladlängden då ett för långt slår i ränndalen och ett för kort hoppar över plåten i ränndalarna.... så det va minst sagt meckigt...Jag målade
0 svar · 2,2k läst
iSnobben
iSnobben: [citat] Okej det brukar funka för mig som sagt på de bitshållare jag har. Nu har jag visserligen bytt till en impactorbitshållare till slagskruvdragaren och där verkar inte bitsen fastna lika lätt.
70 svar · 12,6k läst
·
S
snowjim: [citat] Ajaj, är det så? hmm ja nu är det inte mycket att göra, lade iallafall inte merän 400 kr på 50m så ganska nöjd ändå.
9 svar · 4,8k läst
·
fgo
fgo: jag köpte Clas Ohlsons billiga färgspruta, borde vara liknande som biltema/jula. Den bara spottade färgen oavsett hur mycket jag spädde den. Så den åkte tillbaka och hem kom jag med en bosch pfs 5000. Ångrar det inte en sekund. Har målat två altan/balkong räcken med den och det är så sjukt smidigt. Har spätt färgen ca 10% och det har fungerat perfekt! Jag har inte provat någon
5 svar · 5,3k läst
P
pyro: Är man rädd för att det ska flisa sig brukar ju även ett lager tejp vara en hjälp i rätt riktning.
7 svar · 1,5k läst
N
nforslund: [citat] Jag gjorde som Ikea gör. Fick även idéen från den här sidan, https://mytinysteps.wordpress.com/2009/03/19/105/#more-105 Här är en bild, [bild] Motiveringen att inte limma är att jag då relativt enkelt kan demontera bänken om den ska flyttas.
14 svar · 10,7k läst
·
prototypen
prototypen: Bild hur filtret ser ut?
2 svar · 3,0k läst
E
Elias123: Hej alla verktygstokar. Har en klyvsåg med stålram som jag ska bygga ett utmatningsbord till. Tanken är även att ha samma bord som förlängning till arbetsbänken när man jobbar med skivor osv. Min tanke var att montera en skena i klyvsågens bord och motsvarande del i utmatningsbordet. Bordet blir av ung. Samma design som Tim gjort förlängningen på MF-TC vagnen.
0 svar · 2,8k läst
Bödde
Bödde: [citat] Aha, ja det låter faktiskt som det är spiken som spökar... Jag har bara använt Biltemas spik, och aldrig råkat ut för dubbelspik eller "luftspik".
69 svar · 40,0k läst
·
P
pyro: [citat] Makita har en hel del varianter i olika storleken och brukar ha bra kvalitet på sina grejor. Just deras vanliga cirkelsågar är dock inget jag testat själv. Jag har deras sänksåg och den är helt OK bortsett från att den saknar klyvkniv. Tror dock att det finns på deras vanliga cirklar.
18 svar · 3,5k läst
R
Roland112: [citat] de är en brunn som går ut åt sidan. Men 5-6kg bilhammare behövs alltså med ett spett på.
7 svar · 1,4k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag blev lite inspirerad av sista bilden i PER-HENRIK LUNDBLOM inlägg om att ta mycket bilder för att i efterhand kunna måtta i dem. Tänkte jag kunde skriva en liten guide hur man kan använda sketchup för detta. Bäst resultat får man om man har kända mått både längs x och y axel i bilden. Först importerar du bilden via Import / Use as new matched photo. Rita sidan in 4
0 svar · 1,3k läst
·
F
Frasse_Man: Jag har en två hjulig kärra från Ekeby, http://www.bauhaus.se/ekeby-tappan.html som fungerar väldigt bra. Stabil och stadig går att köra med en hand, lol
18 svar · 13,5k läst
·
Snailman
Snailman: Blev en från jula (2400kr) har äntligen börjat använda den nu, och det blir väldigt exakt kapning så rekommenderas. http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/kakel-murarverktyg/elektriska-kakelkapar/kakelkap-243010/ kommer strunta i att skaffa någon manuell kakelskärare typ sigma.
4 svar · 5,0k läst
·
F
fs01anon: Tack för era svar!
5 svar · 1,5k läst
·
F
Fred vom Jupiter: Kör en verktygsloppis riktad mot läsare på ByggaHus.
10 svar · 13,2k läst
L
Lutte: [citat] Jo dom är kanske lite dyra men ack så bra stegar som kommer tjäna en hela livet. Men jag har haft tur att kunnat köpa mina förmånligt! Hade inte köpt dom annars. Men multistegen finns som en biltema variant för 600-700kr kolla in den fast du nu redan köpt en stege, dom är super att använda.
8 svar · 5,7k läst
T
thomasx: Höjdjustering för falluckor i sluss eller vattenfall? :) Någon form av inställning i läge, skulle det i alla fall kunna vara.
1 svar · 1,3k läst
·
G
goldfish1977: Någon som använt ett dammutsug till en Bosch GOP 300 multicutter? Jag använde mitt för första gången igår när jag använde deltaslipen. Efter ett tag märkte jag att vissa delar börjat smälta på utsuget. Någon som har varit med om något liknande?? Det är alltså ett sånt här utsug jag menar: http://images.channelgrabber.com/MTcxMQ==/5485dd5304b40.jpeg
0 svar · 867 läst
M
Mangepange81: Har kollat lite mer nu och MS216SB är en riktigt kompakt och gedigen såg men vad jag kan se så har den en nackdel. Iom konstruktionen så går det inte att ställa in den på att kapa spår halvvägs ner i regeln motsv. kanske inte alla behöver men för mig var det ett måste så blev en LS0815FL.
3 svar · 1,1k läst
FredrikR
FredrikR: Specarna är ju ofta snålt tilltaget, tänker främst på Bosch´s GCM8. Enklast är väl att prova, då sågen ofta klarar mer i verkligheten, än på pappret. :)
13 svar · 3,0k läst
K
KatarinaM: [citat] Sant. Samtidigt har jag börjat lära mig den hårda vägen att dyra val inte alltid är de dyraste i slutändan...;)
8 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.