det kan nog gå att få dit på nått vis men om man nu skall köra med plattrem så känns det ju som att det skulle vara kul att återställa maskinen som den en gång såg ut o fungerade annars går det ju att ta ett kraftigt vinkeljärn o svetsa o borra lite men prio ett just nu är att kunna hyvla har en hel hög med virke som skall bli innertak i ett gammalt hus och breda 20cm golvlister o foder kring fönster o s v.
 
Har samma maskin med samma frågeställning. Jag drog sönder remskivan till axeln för färsen så jag vågar inte ge mig på chucken eller remskivan till kuttern förrän jag är helt säker på hur man tar loss dem. Är ni säkra på att chucken är gängad?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.