Funderar på att köpa en skruvautomat för osb, gips och trall.

Har nu ägnat några timmar till att gå igenom dessa forum på tips på skruvautomat och kommit fram att det verkar finnas lika många för som emot Makita, det är Makita 18v DFR550RFJX som jag tittat på, för den klara upp till 55mm.
Det är ingen tvekan om att många tycker Hilti är den bästa, men det kostar också nästan dubbelt så mycket som de andra.
Med de andra som menar jag Festool, Fein, Senco, mm.

Helst skulle jag vilja köpa en Hitachi WF18DSL, då jag har andra verktyg i samma serie och kan köpa en "naken", men den klara bara upp till 41mm skruv. Dock talar priset till dess fördel.

Visst skulle jag kunna hyra, men då jag inte kommer att arbeta i sträck under min semester (som för övrigt ligger på en ö, så all logistik är jobbig), så skulle det bli allt för dyrt att ha en i 14 dagar och sedan hyra en igen nästa sommar i 14 dagar...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.