Personligen prutar jag nog inte så ofta i affär men det är nog mer beroende på att jag ofta försöker handla där jag kollat upp priset innan. Men i vissa fall så väljer jag att handla i vissa lokala ställen pga hur man blir behandlad osv. Som exempel så handlar jag min kattmat på en lokal butik i Linköping då jag handlat där senaste 5 åren och trots att jag flyttat nu så fortsätter jag handla där. Senast köpte jag min första Festool som blev en CTL26 dammsugare och en mdf sys. Dammsugaren råkade jag få fel och fick AC varianten och när jag var där någon månad senare och berättade det så var det lugnt ändå, bara behålla den(trots att jag använt den någon enstaka gång bara, btw hade varit där tidigare men missat personen som hade hand om det). MDF SYS köpte jag över 100:- billigare än lägsta på prisjakt, då hade jag 10 el 20% rabatt kommer inte ihåg vilket men det var under deras Festooldag. Nöjd är jag i alla fall som kund och kommer fortsätta handla där när jag handlar mina verktyg(om jag inte importerar).
Däremot begagnat så kan jag pruta ibland, beror lite på. Är det ett bra pris eller något jag verkligen letar efter så köper jag det utan att pruta. Är det däremot inte ett bra pris för båda alternativt något jag inte direkt har prio på inköpslistan så kan det hända att jag prutar.
När det kommer till din kap och ger såg. Jag har samma som jag köpte för ett par månader sedan och hade jag sett din annons då när jag letade så hade jag köpt den om den fanns i närheten. Med det sagt så förstår jag ändå de som prutar. En ny kostar idag ca 3600:- eller 5k:- med GTA3800. Ett nytt blad kostar en femhundring så är det värt att spara en röding på en ett år gammal såg när man får en ny med 3 års garanti annars? Beror på såklart vem man pratar med.
Sedan ska du absolut inte lägga ner tråden, spännande och höra vad andra tycker

.