6 231 läst ·
23 svar
6k läst
23 svar
Reservdelar gammal B&D Cirkelsåg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 690 inlägg
tompaah: Ja, den har jag sett att det refereras till som "använd denna istället", jag vet inte om man fått något om bakfoten eller den passar en annan variant.
Allvetaren: Tyvärr inte rätt uppbyggnad.
Allvetaren: Tyvärr inte rätt uppbyggnad.
Kolla med Småmaskins-service om de har nåt på sina hyllor.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 690 inlägg
Ska jag göra! Tack för tipset!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 690 inlägg
Uppdaterar min egen tråd.
Även jag gick och köpte mig en Svartgrön Sänksåg
och cirkelsågen låg kvar på skrivbordet.
Häromdagen tyckte jag att den var ivägen och bestämde mig för att prova en gång till.
Sagt och gjort så filade jag ner kanterna ordentligt så där blev mellanrum mellan bitarna, samt så att det blev uppruggat på ytorna bredvid, torkade av med t-röd för att bli av med fetter, och limmade sedan med UV-härdande lim (Bondic).
Detta verkar hålla så jag skruvade ihop det hela och maskinen verkar köra igen!
Även jag gick och köpte mig en Svartgrön Sänksåg
Häromdagen tyckte jag att den var ivägen och bestämde mig för att prova en gång till.
Sagt och gjort så filade jag ner kanterna ordentligt så där blev mellanrum mellan bitarna, samt så att det blev uppruggat på ytorna bredvid, torkade av med t-röd för att bli av med fetter, och limmade sedan med UV-härdande lim (Bondic).
Detta verkar hålla så jag skruvade ihop det hela och maskinen verkar köra igen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Vilken skönhet, kul att han/hon/den/det/hen lever igen! Har du lika roligt som jag när du kollar på klinga? 184mm och 16mm centrumhål? Inte det lättaste att hitta klinga i de dimensionerna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 690 inlägg
På min sitter en 160mm klinga med 20mm hål där man pressat i en hylsa för att det ska passa 16mm (såg inte ens hylsan först).
EDIT: Tydligen heter det distansringar och fionns iaf på Jula. Såg även att de hade fler klingor som borde passa.
EDIT: Tydligen heter det distansringar och fionns iaf på Jula. Såg även att de hade fler klingor som borde passa.
Redigerat:
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Klicka här för att svara