tompaah: Ja, den har jag sett att det refereras till som "använd denna istället", jag vet inte om man fått något om bakfoten eller den passar en annan variant.

Allvetaren: Tyvärr inte rätt uppbyggnad.

Ska jag göra! Tack för tipset!

Uppdaterar min egen tråd.

Även jag gick och köpte mig en Svartgrön Sänksåg :rolleyes: och cirkelsågen låg kvar på skrivbordet.
Häromdagen tyckte jag att den var ivägen och bestämde mig för att prova en gång till.

Sagt och gjort så filade jag ner kanterna ordentligt så där blev mellanrum mellan bitarna, samt så att det blev uppruggat på ytorna bredvid, torkade av med t-röd för att bli av med fetter, och limmade sedan med UV-härdande lim (Bondic).
Detta verkar hålla så jag skruvade ihop det hela och maskinen verkar köra igen!

Reparerad sänksågswitch med filade kanter och UV-härdande lim, skiftnyckel och skruvar på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartgrön sänksåg och cirkelsåg på ett stökigt skrivbord med diverse verktyg och objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Strip och 3 till
  • Laddar…
Vilken skönhet, kul att han/hon/den/det/hen lever igen! Har du lika roligt som jag när du kollar på klinga? 184mm och 16mm centrumhål? Inte det lättaste att hitta klinga i de dimensionerna.

På min sitter en 160mm klinga med 20mm hål där man pressat i en hylsa för att det ska passa 16mm (såg inte ens hylsan först).

EDIT: Tydligen heter det distansringar och fionns iaf på Jula. Såg även att de hade fler klingor som borde passa.

Redigerat:
Emil_K skrev:
[länk]
Japp det är för det mesta DW klingorna jag har hittat, ninjar tråden lite och frågar om någon kört med DT10303 klingan till skivmaterial eller om ni har andra rek?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.