Någon som har erfarenhet av att köpa slippapper på ebay? Är skapligt stor prisskillnad. Köpte ett 5-pack mirka idag, kostade 44:-.
På ebay får jag tex ett 50-pack Klingspor för 110:-.
Kommer jag märka någon större skillnad?

Köpte slipband till min bandslip på tyska ebay. Mycket bättre pris än Sverige, och större sortiment på kornstorlekarna. Bra kvalitet också upplever jag det som. Made in Germany påstod de.

Din fråga är tvådelad.
Mirka finns också via ebay men sist jag tittade på mirka abranet var det dock inte billigare än från axminster inkl. frakt.
Om prisskillnaden för olika typer av slippapper är motiverad tvistas det väl om. Jag tycker tex abranet är värt att betala mer pr styck för.

Redigerat:
Nu ska ju inte dessa användas professionellt, utan jag är ju bara en hemmapulare. Mirka tog jag bara som exempel, då det var mirka eller luna som den lokala nasaren hade.Mirka var dom billigare. Kommer nog lägga en beställning och prova.

Nu vet inte jag hur de du jämförde med är, men det är stor skillnad på sandpapper och sandpapper. Man brukar ofta kunna hitta billiga papper i storpack på byggladorna, eller i hobbyaffärer. Dock brukar dessa billiga papper vara rätt usla och slitas fort. Man behöver inte använda dem speciellt länge innan det är helt blankt och tappat alla kornen. När man sen tömt en packet känns det som hälften av kornen ligger kvar där. Bortsett från frustrationen det leder till att hela tiden behöva hämta ett nytt papper så tror jag inte det är mycket att vinna på det ekonomiskt heller.
Jag har gett upp dessa typer av storpack och brukar köpa Mirka på rulle istället. Från att han gått flera papper till minsta lilla slipande kan det nu istället gå flera projekt med samma papper. Dessutom håller de en jämnare storlek på kornen, så slipresultatet blir bättre.
Men det betyder ju inte att man inte kan hitta bra slippapper billigare än hos den lokala handlaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.