Måste bara ge positiv kritik till toolstop.co.uk, jag har köpt 2 st bosch gbs 18 inkl l-box och 2 st 3 Ah batterier samt en naken 18 v tigersåg i l-box från dom.
Snabb leverans, 7 arbetsdagar, inga problem och ca 35 % billigare än vad jag kunde köpa sakerna för hos Ahlsell och prevex med vår rabatt och då är vi Malmös största elfirma.
Som sagt inga problem bara till och handla från dom är min erfarenhet, ända man får göra är att byta stickkontakten annars e det bara till att tuta och köra!!!
Lycka till////
Snabb leverans, 7 arbetsdagar, inga problem och ca 35 % billigare än vad jag kunde köpa sakerna för hos Ahlsell och prevex med vår rabatt och då är vi Malmös största elfirma.
Som sagt inga problem bara till och handla från dom är min erfarenhet, ända man får göra är att byta stickkontakten annars e det bara till att tuta och köra!!!
Lycka till////
Instämmer, köpte för 10kSEK där för typ 3 veckor sen. Bra support inför köp. Tog nog mer än 7 dar för mig och 2 av 3 paket tappades spårningen på i danmark så jag hann bli lite svettig då grejerna inte rörde sig på några dagar men dom kom dock fram ändå utan påstötning.
7 arbetsdagar,
tappade ett paket i england och blev också lite svettig, spårade ena paketet hela vägen, men fick 2 avier vad konstigt tänkte jag men båda grejjerna kom,
Hitachi Radio + Kap/gersåg
3300:- med frakt
5000:- i sverige
Nöjd. tveka inte
tappade ett paket i england och blev också lite svettig, spårade ena paketet hela vägen, men fick 2 avier vad konstigt tänkte jag men båda grejjerna kom,
Hitachi Radio + Kap/gersåg
3300:- med frakt
5000:- i sverige
Nöjd. tveka inte
Man kan nog åka på problem. Flyger grejerna i luften bör nog Europagaranti täcka men smågrejer är nog värre. Så man får väga billigare (eller) bättre grejer vs. säkerhet. Dvs Snålnarkomanen vs. Trygghetsnarkomanen. Man får bedömma vilken kategori man tillhör och utmana sig lite mer mot den andra "boxen" som övning...
Hur menar du då,? Sverige tillhör ju EU sedan ganska lång tid tillbaka......baljbalj skrev:Man kan nog åka på problem. Flyger grejerna i luften bör nog Europagaranti täcka men smågrejer är nog värre. Så man får väga billigare (eller) bättre grejer vs. säkerhet. Dvs Snålnarkomanen vs. Trygghetsnarkomanen. Man får bedömma vilken kategori man tillhör och utmana sig lite mer mot den andra "boxen" som övning...
Så var kommer snålis o tryggis ifrån?
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Kan FESTOOL komma undan med sin prispolitik kan nog en importör komma undan med garantififfel också. Det är en sak att ha rätt, en annan sak att få rätt. Finns säkert märken som ser snett på att du importerat själv och som trycker på handlarna för att inte ta europagaranti.
Beror nog mycket på Svenske importörens inställning. Rent praktiskt, vad skall du göra om saken går sönder och importören vägrar ta garanti? Tror få personer orkar driva civilmål och ARN är rätt tandlösa.Har aldrig sett att någon åtalats för kartellbildning när det gäller konsumentgrejor.
/Anders
Beror nog mycket på Svenske importörens inställning. Rent praktiskt, vad skall du göra om saken går sönder och importören vägrar ta garanti? Tror få personer orkar driva civilmål och ARN är rätt tandlösa.Har aldrig sett att någon åtalats för kartellbildning när det gäller konsumentgrejor.
/Anders
Medlem
· Västernorrland
· 41 inlägg
Min Makitaradio som köptes från Shop-Seltmann i Tyskland gick sönder efter 1 år (displayen dog). Inga problem att lämna in på närmaste Makita servicerepresentant där den byttes ut mot en ny. Essve som var tidigare importör vad tydligen svårare att ha att göra med, numera sköter Makita själva generalagenturen genom "Makita Sverige" (som är en filial av finska Makita OY).
/baklastaren
/baklastaren
Jag skulle gärna höra lite förstahandberättelser där importerade kvalitetsmaskiner vållat stora bekymmer med garantireparationer. Hittills har jag mest hört gissningar och skrämselpropaganda. Jag har importerat otroligt mycket verktyg, maskiner och tillbehör, och jag har ingen problemhistoria att komma med. Om något har varit skadat har det alltid kommit nya delar på posten snabbt.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Jag kan säga att så mycket problem som jag haft med allt möjligt som varit svensk-köpt så tror jag märket och den aktuella handlaren är det viktigaste..
Fick inte reklamera ett kamasa spärrskaft på jula utan kvitto, trots livstids garanti, fick inte hjälp att kontakta kamasa för att beställa reservdelen heller. Åkte hem och letade reda på kamasa sveriges nummer, fick höra att jula ev. skulle bli av med försäljningsrätten och blev skickad till en annan återförsäljare där jag knappt han fram till kassan före jag fått ett nytt spärrskaft i handen ! Livstids garanti ska inte behöva bevisas med kvitto, och det hade dom förstått.
Var nästan helt utan TV i 6 månader (en LG från dustin) och det var först när någon högt uppsatt på LG sverige ringde till dustin och sa att jag skulle få den reklamerad som det blev av (de lyckades inte reparera den, serviceverkstan, en av de större i sverige, är totalt värdelösa så jag kollar att mina saker inte ska repas där när jag köper dom nuförtiden..).
De fick även in min laptop ett antal vändor, även den glömde dom att skicka tillbaks och misslyckades med att laga.
Min hitachi-vinkelslip har lagats utan problem av ett lokalt företag, men känns fel att lyckas slita ut flera maskiner privat på under 100 kap/slipskivor så jag kommer kolla efter ett annat märke när den nya säger upp sig (G13SR3).
Såå... slutsatsen av det här är: Handla hos någon som ger ett bra intryck, även saker köpta i sverige ska skickas iväg för lagning i de flesta fallen.
Fick inte reklamera ett kamasa spärrskaft på jula utan kvitto, trots livstids garanti, fick inte hjälp att kontakta kamasa för att beställa reservdelen heller. Åkte hem och letade reda på kamasa sveriges nummer, fick höra att jula ev. skulle bli av med försäljningsrätten och blev skickad till en annan återförsäljare där jag knappt han fram till kassan före jag fått ett nytt spärrskaft i handen ! Livstids garanti ska inte behöva bevisas med kvitto, och det hade dom förstått.
Var nästan helt utan TV i 6 månader (en LG från dustin) och det var först när någon högt uppsatt på LG sverige ringde till dustin och sa att jag skulle få den reklamerad som det blev av (de lyckades inte reparera den, serviceverkstan, en av de större i sverige, är totalt värdelösa så jag kollar att mina saker inte ska repas där när jag köper dom nuförtiden..).
De fick även in min laptop ett antal vändor, även den glömde dom att skicka tillbaks och misslyckades med att laga.
Min hitachi-vinkelslip har lagats utan problem av ett lokalt företag, men känns fel att lyckas slita ut flera maskiner privat på under 100 kap/slipskivor så jag kommer kolla efter ett annat märke när den nya säger upp sig (G13SR3).
Såå... slutsatsen av det här är: Handla hos någon som ger ett bra intryck, även saker köpta i sverige ska skickas iväg för lagning i de flesta fallen.
Vad jag kan komma ihåg var det någon för några år sedan som påstod sig ha något problem med en Makita maskin men annars så verkar ju all införda EU maskiner kännas som trygga köp och dom verkliga historier som har skrivits om har löpt helt smärtfritt.mattiasp skrev:Jag skulle gärna höra lite förstahandberättelser där importerade kvalitetsmaskiner vållat stora bekymmer med garantireparationer. Hittills har jag mest hört gissningar och skrämselpropaganda. Jag har importerat otroligt mycket verktyg, maskiner och tillbehör, och jag har ingen problemhistoria att komma med. Om något har varit skadat har det alltid kommit nya delar på posten snabbt.
Däremot så kan jag tänka mig att man får problem vid import till EU då produkter sällan har världsgaranti alt har en mycket kortare garanti/reklamationstid än var vi har inom EU.