Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Hej!
Lånade en äldre cirkelsåg av en vän till när jag skulle lägga golv, då sladdstället glappade så köpte jag in en nytt och skulle montera som "tack för lånet". Tyvärr sprack då plasten i strömbrytaren när jag skruvade fast den nya sladden
Någon som har några tips om var man kan hitta reservdelar till en Black & Decker HD1000 Cirkelsåg (slutade tydligen tillverkas -82)
Vännen vill inte ha tillbaka den, han gick och köpte sig en ny Svart-grön istället :eek:, men det hade varit skoj att få liv i denna igen, jag har ju mer golv att lägga
Lånade en äldre cirkelsåg av en vän till när jag skulle lägga golv, då sladdstället glappade så köpte jag in en nytt och skulle montera som "tack för lånet". Tyvärr sprack då plasten i strömbrytaren när jag skruvade fast den nya sladden
Någon som har några tips om var man kan hitta reservdelar till en Black & Decker HD1000 Cirkelsåg (slutade tydligen tillverkas -82)
Vännen vill inte ha tillbaka den, han gick och köpte sig en ny Svart-grön istället :eek:, men det hade varit skoj att få liv i denna igen, jag har ju mer golv att lägga
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Det är ju den absolut tråkigaste lösningen 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Plasten känns rätt fet.
Jag har provat med "Bondic", men det höll inte.
Ska se om jag har en tub epoxi som fortfarande fungerar hemma.
EDIT: Annars är det ju en ypperlig anledning till att skaffa 3d-skrivare =)
Jag har provat med "Bondic", men det höll inte.
Ska se om jag har en tub epoxi som fortfarande fungerar hemma.
EDIT: Annars är det ju en ypperlig anledning till att skaffa 3d-skrivare =)
Försök hitta märkning vad det är för plast. Om det är ABS kommer epoxy troligen inte fästa, isf kan du köpa en 3d-penna och lite abs-plast och smälta dit en klutt. Om/när den lossnar så penslar du aceton och klämmer fast den med en tving och väntar.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
http://www.ebay.co.uk/itm/ORIGINAL-...hash=item2a4503719f:m:mFbn2BQakD-fM_J2ZQ0NsMw
Det är inte till rätt såg, men för 18 dollar kan det vara värt att testa. Du får jämföra med brytaren som sitter
Det är inte till rätt såg, men för 18 dollar kan det vara värt att testa. Du får jämföra med brytaren som sitter
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 666 inlägg
Tackar vi för!
Ser ut att kunna passa!
Ser ut att kunna passa!
På 70-80-talet höll Black&Dekker en helt annan kvalitet än i dag. I hobbybruk kan den gott hänga med i 30 år till och då är alla hobbysågar modell 2016 skrotade för länge sedan.
Givetvis skall du ge den ett nytt liv!
Om ingen lyckas hitta en ny del undrar jag om det skulle gå att gjuta en av polyesterharts eller epoxyharts i en hemgjord form av lackerat och vaxat trä?
Givetvis skall du ge den ett nytt liv!
Om ingen lyckas hitta en ny del undrar jag om det skulle gå att gjuta en av polyesterharts eller epoxyharts i en hemgjord form av lackerat och vaxat trä?
Här var en på (avslutad) engelsk auktion. Ser inte alls lik ut den tidigare i tråden.
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-amp-Decker-Circular-Saw-On-Off-Switch-HD1000-HD1200-/400596155374
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-amp-Decker-Circular-Saw-On-Off-Switch-HD1000-HD1200-/400596155374