Fulkemisten
Fulkemisten: [citat] Tror fan det om du gör som @Finndjävel!?!
14 svar · 4,9k läst
·
D
Daniel 109: E-märkning är inget jag bryr mig om på en skyltlampa. Om den är kallvit i stället för varmvit är det ingen som bryr sig om. Men blå eller mågon annan färg ska den inte ha.
7 svar · 1,4k läst
M
Marcussjogren: [citat] Nej det gjorde jag inte, orkade inte mecka med det. Men det borde jag göra någon gång, för de är riktigt dåliga och alla verkar rekommendera att byta ut dem.
3 svar · 3,2k läst
S
Soltorp40: [citat] Firman "Modern Elteknik" i Göteborg säljer en hel del K & N. Frågan är om de har lös axel, och om den axel som var när det begav sig fortfarande.... Det är inte farligt att ringa och fråga! Det brukar dock bli bäst om man först själv har vänt katalogen ut och in, den finns på nätet...
49 svar · 12,1k läst
·
erikssonandreas
erikssonandreas: [citat] Tack, ska kolla dessa
2 svar · 880 läst
T
ToRy: [citat] Helt rätt! Tänkte lite snabbt här. Självklart spänner man fast sina gipsskivor neråt oavsett lutning på släpet. Normalt räcker det för att hindra gipsskivor från att flytta sig då friktionen mellan dem är såpass hög. De låser sig helt enkelt själva med lite hjälp från ett par spännband. (Tänk på att skydda kanterna på gipsskivorna!) Kopplar man inte släpet efter en
54 svar · 10,3k läst
·
J
Jessnet: [citat] Det är helt riktigt och så har jag tidigare tänkt men när jag nu ändå har utrustningen och ska slipa borren så kan jag ju lika gärna göra det optimalt i alla fall.
4 svar · 1,9k läst
M
Mr Lemonoue: [citat] Tycker veritas sågar är väldig snygga, dom har en väldigt moden design. Sen gillar jag dom old school sågarna också.
10 svar · 5,6k läst
M
Markus63: Jag är väldigt intresserad av den, kan du skicka ditt telefon nummer eller ringa mej på 070 -438 68 13 så kan vi göra upp om affären/ Markus Wiberg
8 svar · 2,2k läst
·
G
Gårdsboende: [citat] Tror inte det är möjligt att fixa detta, spindeln för fästet som skruvas i maskinen är inte pressat i mitten utan har 2-3mm förskjutning vilket resulterar i vibrationerna.
110 svar · 117,9k läst
·
P
Pärran: Huvudsaklig uppgift är att driva några luftvriddon men kommer även att användas till lite allmän renblåsning. Förbrukningen är inte speciellt stor. Viktigt dock att den kan starta även i lite kyligare temperatur då den kommer användas utomhus den står dock skyddad så jag antar att en oljefri är att föredra. Egentligen behöver jag inte 10bar så länge som påslagstrycket är minst
3 svar · 1,4k läst
S
Stefan1972: just den där har väl några år på nacken men annars är ju omformare från Hägglund mer vanliga och inte särskilt svåra att hitta. Väldigt fina att svetsa med men som sagt. Otroligt otympliga........
6 svar · 1,7k läst
hurulu01
hurulu01: [citat] Ja tack för hjälpen!
19 svar · 3,2k läst
·
P
Prodigys: Vill slå ett slag för en motorkap om du ska köra mycket i betong eller asfalt. Den kostar mer men kommer också hålla mycket längre om man sköter den då den har större tålighet mot betongdamm. Betydligt säkrare om man hanterar den rätt också.
4 svar · 1,9k läst
·
M
martinradbo: [citat] Hmmm, jag insåg det också efter att ha pratat med en återförsäljare. Antingen får man köpa en sån där flaska som monteras på handtaget, troligen det bästa men kostar som allt annat alltför mycket, eller använda den inbyggda funktionen de få ggr man verkligen behöver det. Kanske finns billiga kopior av sådana där flaskor förresten?
3 svar · 2,6k läst
H
Hantlangaren: [citat] Jag ska bygga en brandklassad vägg (EI 60), så det ska vara dubbelgips genom bjälklaget och hela vägen upp till nock.
7 svar · 1,5k läst
E
Ezcobar: [citat] Det bästa är att lägga din slang i ett VP rör och klammra det istället. Färre klammer eftersom VP röret är styvare och din slang ligger lite skyddad.
2 svar · 655 läst
L
lassebrun: https://www.24mx.se/24mx-race-talt-3x3m-easy-up-utan-vaggar#?p Dom brukar köra kampanjer då och då. Så har man tid att vänta så kan man få tält med väggar billigt. Jag köpte tält med 3väggar för 799:- på kampanj i april 2018. Dock är tältet värt dom 1200:- det kostar idag.
11 svar · 9,3k läst
nanowire
nanowire: Ok, jag får väl lösa returen med fjädrar i konstruktionen. Tack så mycket alla för hjälpen att reda ut begreppen!
11 svar · 3,3k läst
·
T
tombe691: Snubblade över en ny skruvdragare, med dubbla batterier till bra pris och 13mm för "heavy-duty". Köpte även en adapter för 10mm så nu kan jag köra båda :)
11 svar · 5,3k läst
H
heimlaga: Det är ingen vedkapaxel. Jag har några sådana och de är fyra gånger längre och dubbelt grövre. "Chucken" visade sig vara någon sorts primitiv chuck där skaftet på bettet låses med två vanliga stoppskruvar som klämmer fast det. Ingenting att satsa på..... men "chucken" gick att skruva loss och resten kan bli användbart till något framtida projekt någon gång.
5 svar · 2,1k läst
·
jac
jac: [citat] Tack för det! Nog för att jag har gått runt mycket i skogen men sällan med avsikt att avverka. Men jag får ju en massa pengar av min arbetsgivare varje månad för att sitta hela dagarna och gissa på varför olika saker inte fungerar så när det gäller gissningar så kan man väl säga att jag har en viss rutin. ;) EDIT: För min arbetsgivare: Ovanstående kommentar är BH-språk
9 svar · 1,7k läst
·
R
Robert-san01: Det blev Fisher borr på ebay från Tyskland. Under 200kr/st ink frakt för 16x400 märkes borr med 4-skär tycker jag var väldigt billigt.
15 svar · 19,7k läst
E
etompau: Svårt att svara på. Du får titta på de olika elverken, vad dom ger i elektrisk effekt och hur mycket bensin dom drar i timmen. En snabb koll på ett elverk från Jula drar 1,5 l bensin/timme vid 1600 W. Säg att du behöver 800 W till ett element, kanske drar den då 0,75 l bensin/timme, cirkus 12 kr/timme för värme. Sedan kanske du inte konstant behöver denna energi, men kör du under
10 svar · 1,5k läst
Chrille.B
Chrille.B: Mätte med mitt digitala skjutmått på axeln där nållagrena ligger emot, där visa den 11,73mm och mitten som inte har kontakt med nållagrena ca 11,78mm. (Ska tilläggas att det är aliexpress kvalite på skjutmåttet.) Men det glappar som sagt lite även när jag håller fast "höj/sänk delen".
9 svar · 6,5k läst
·
K
kristofo: Ska maskinerna bara vara i hobbyrummet och inga andra maskiner kommer in så spelar det ingen roll. Annars kan det vara värt att försöka få rätt fasföljd, men inte kritiskt. Jag brukar försöka hålla mig till kontakter med inbyggd fasväxlare. http://www.nimaab.se/se/art/skarvkabel-3-fas-med-fasvandare-16a.php Framförallt på förlängningskablar. Men man ska alltid vara uppmärksam på
9 svar · 21,4k läst
·
R
rävlyan: Annars gå till Jula och prata med dom att du får öppna och fota , är nog inte omöjligt
1 svar · 4,0k läst
C
Christoffer85: [citat] https://www.proffsmagasinet.se/verktyg/natdrivna-verktyg/fras/metabo-lf-724-s-lackfras-med-metaloc-vaska-?utm_source=prisjakt&utm_medium=referral&utm_campaign=prisjakt Med rabattkod pm10 är billigast i Sverige just nu
6 svar · 3,0k läst
Dragon85
Dragon85: [citat] Lite sent svar men såg denna tråd först nu då jag själv kollade upp det med slipsteb. Stenfabriken sysslar mest med kalkstensskivor och mer arkitektiska stenar och stebskivor för möbler etc. Det är Gotlandsbrynet man ska kontakta eventuellt. Han är dock inte så jätteaktiv längre och har mest ett sandstensmyseum som han driver på sommaren och säljer småbrynen och fotfilar
4 svar · 7,7k läst
Dragon85
Dragon85: Har typ hittat ett ställe i Stockholm där jag kan köpa planfrästa aluminumskivor i måttbestäld storlek. Så kommer nog köra på en 10mm aluminiumskiva istället. Kommer dock ha en stålställning som skivan skruvas fast på och som själva motorn och klingan hänger på så att inte skivan riskerar att säcka ber på mitten av tyngden. Insåg att tyngden på en vettig stålskiva samt ram
4 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.