swealp
swealp: Heter tydligen "Trädplanterare" http://www.bobcat.se/produkt/tradplanterare Vi ska få en leverans på 30st Thujor som väger 80kg styck. Tänkte ifall man ska hyra en maskin som kan plantera dessa Träd. Blir ganska tungt att bära. Har du något tips på hur man kan göra? mvh
2 svar · 1,2k läst
·
jac
jac: Inte helt utan att jag faktiskt var lite skeptisk men det kändes inte så illa som jag trodde det skulle göra.
22 svar · 8,8k läst
·
N
Niq: Ja vi reklamerade. Hilti skötte allt väldigt bra. Eftersom det var säkerhetsexpandrar som gått av så gjordes det en ordentlig undersökning. Dom borde ut dom ur väggen för att ta reda på vad som gått fel.
14 svar · 4,8k läst
·
Ola C
Ola C: Den fräsen har diskuterats ivrigt på forumet tidigare. Min bestämda uppfattning är att fjädrande basen och 8mm hylsan är ett skämt. Andra här tycker fräsen är helt ok Vad gäller att fräsa sinkform så kör man med fördel först med att rakt stål innan man kör sinkform. Tar du det bara i steg kommer fräsen i sig inte ha några problem att orka med.
1 svar · 2,0k läst
ullberg
ullberg: se inlägg #3 för fotografens val, har själv länge varit sugen på en Leister men jag lyckas aldrig ta kål på min Dewalt som jag köpte när det det var litebråttom...
5 svar · 1,1k läst
K
klyvsåg wadkin: [citat]
13 svar · 2,9k läst
jac
jac: För min egen del så kan jag säga att jag nu har hunnit testköra lite. Jag köpte Bohrcraft satsen från OTD som jag länkade till ovan: https://shop.otdtools.se/product/forsankarsats-63-205-mm-hss-co-bohrcraft Enligt beskrivningen så är de främst avsedda för rostfritt men de fungerar även utmärkt till trä. Jag har nu kört ungefär 100 hål i MDF med pelarborrmaskinen och resultatet
30 svar · 10,4k läst
·
K
kristofo: Jag har en väldigt lik rikt fast waco. Jag var tvungen att ta av borden för att kunna transportera den. Vill minnas det som väldigt enkelt. Du behöver nog inte oroa dig. Om inte minnet sviker så var det bara att skruva upp bordet tills den gängade ur sig och lyfta av det. Jag hade traktor att lyfta med både vid lastning och lossning, så har svårt att uttala mig om vikten, men jag gissar
5 svar · 3,4k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Jag håller med dig, men det finns ju alltid också en bra mellanväg. Bits i hylsor kan man dock inte köpa de billigaste....
8 svar · 1,5k läst
anders07
anders07: [citat] Konstigt, såg inte ditt svar när jag svarade... :o Precis den har jag, fungerar bra men man får vara försiktig när det "nyper till" i sten och stå bredbent och framåtböjd så handtaget inte kommer och smäller en över benen. Jag lärde mig snabbt att hålla händerna över handtagen och inte med tummarna runt samt se till att det finns lite extra skarvsladd nära borren om den
6 svar · 8,0k läst
K
kristofo: Jag köpte ett spakblock på swedol för ett halvår sedan. http://www.swedol.se/spaklyftblock-1500-kg.html Mina användningsområden var sådana att batteridriven winch hade varit jobbigare att fixa el till än att veva lite extra. För att välja mellan att höja eller sänka slår man bara om en liten spak och börjar veva. Det är alltså inte alls jobbigt att sänka. Det finns även ett
6 svar · 4,9k läst
M
mats.adler: Hej Jag söker hej vilt om information om denna hyvel utan att lyckas. Någon här som kan något om kvalité och bakgrund. Tillverkad mitten av -90 talet /Mats
0 svar · 1,5k läst
Frustrator
Frustrator: Nu har den hamnat hos mig och blivit isärskruvad. Kan konstatera att det är något inne i elmotorn som inte är riktigt som det ska. Vrider man den lilla fläkten bakpå motorn ett kvarts varv så funkar den fint, tills man släpper knappen, då får man vrida igen för att få igång den.. [bild] [bild]
7 svar · 2,2k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Och här var jag på väg att förslå att man fyllde sin grovdammsugare med is för kylningen skull. :) Men det här är ju en mycket bättre idé. De flesta dammsugare har ju tom redan en flärp på dammsugarhantaget för att ordna just lite överlopp.
10 svar · 3,6k läst
·
Mazen
Mazen: Och är man en gång fast i Makita träsket så är man..:rofl:
11 svar · 1,9k läst
Björn Melander
Björn Melander: Kanon Nanowire! Tätt måste det ju vara och det är nog som du säger högre risk för stopp osv. Jag får bygga vanliga helt enkelt.
2 svar · 631 läst
Masses
Masses: Det är inte integrerad LED utan armatur med LED lysrör :) Kåppy Pästar från Bauhaus fakturan: LYSRÖRSARMATUR WORKS 18W LED IP65 2005554C 269,00 kr
29 svar · 17,9k läst
·
B
Bigfoot: Jag tror att fabrikaten med något undantag håller samma dimensioner. Det verkar i alla fall som att många blandat utan några problem. Det skulle förmodligen gå bra med två st. på längden. Jag tänkte göra så först men ändrade mig. Då ska man ju dels ha lite marginal mellan och dels se till att ingen ändrar position och så har man ett par extra ändar på mitten som kan ställa
4 svar · 3,8k läst
Björn Melander
Björn Melander: [citat] Ja, när jag kör med lövsågen:geek::D
20 svar · 12,3k läst
·
pools
pools: [citat] Nä, dom ser inte alls lika ut. Mitt misstag. Men nu är jag nöjd ändå, maskinen funkar hur bra som helst! ;)
4 svar · 3,3k läst
T
Tykon: Impuls köpte plywood och slängde in! Inte behandlat det eller så utan bara testar lite, nöjd bortsett från att skivorna är 250cm långa och bilen 290cm lång, skarvat på mitten för att täcka bredden. Funderar på att kapa dom på 200cm så dom hamnar bakom soffan när den är i och ha en skiva till att fylla i när soffan är ute.
5 svar · 3,1k läst
·
A
A-Man_08: Kan du lägga fingret på en del av grenröret så har du nog ingen förbränning där. Skruvar du ur stiften så kan det vara så att du upptäcker att dom som är kalla är blöta, det är pga oförbränt bränsle. Rätt vanligt att tändkablar ger uppe eller att fördelare och rotor blir dålig med dålig kontakt mellan rotor och fördelarlock. lyft fördelarlocket och titta i dra bort rotorn,
6 svar · 3,8k läst
E
erik8308: Tacho: fick du ordning på sågen? Har också en ts55 som har börjat göra så. Luktar bränt som tusan när man sågat. Gjorde precis grundligt rent klingan (som såg riktigt grisig ut), men det spelande ingen som helst roll...
13 svar · 6,3k läst
H
heimlaga: Hur stor är skadan? Om de är villiga att förse dig med reservdelar och instruktioner för en reparation som blir tekniskt sett lika bra som nytt så då är den egentliga frågan hur många timmar du rimligtvis kan satsa. Allt som inte tar mer tid än en FUNGERANDE reklamation och lastning av sågen och inköp och lossning av en annan såg är rimlig tidsinsats. Vad blir det..... 8-10 timmar?
17 svar · 5,6k läst
J
J_B: Tänkte återkoppla o berätta att gamla släpet är sålt och nytt är inhandlat :) Efter att ha klämt o känt på Fogelsta fs1425 och på en reko trailer så blev det en reko trailer med 35cm höga lämmar. Den var så mycket rejälare än fs1425 tyckte jag.
30 svar · 13,7k läst
·
De Stilj
De Stilj: Tack, tro det eller ej men skenorna kommer från en slaktad duschkabin som följde med huset vi köpte. Skenorna är ihoplimmade med epoxi för att få extra styrka. Benen är möbelben från biltema (29.90/st)
13 svar · 4,7k läst
·
R
Rönnis: [citat] Nu har jag kollat. Den låg i spån för torkning 3 månader (plus några dagar). Vikten reducerades med ca 40% under den tiden och det har inte ändrats under sommaren utan står på nästan exakt samma idag. /Thomas
8 svar · 3,6k läst
·
O
Oddbod: Det finns adaptrar/förlängning att köpa har jag sett på någon utländsk sida.
1 svar · 978 läst
Björn Melander
Björn Melander: Prova att vrida den samtidigt dom du drar.
3 svar · 1,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.