FredrikR
FredrikR: [citat] Paintpro.se vill jag minnas jag beställde Mirka nät ifrån.
17 svar · 30,1k läst
Isakare
Isakare: Tänkte just rekommendera en sån där när jag såg tråden. Dom jag monterat på biltvättsanläggningar har varit justerbara i fjädern, kanske den också är ??
12 svar · 3,2k läst
·
prototypen
prototypen: Gipsskruv som är 35 mm finns i Danmark. Protte
6 svar · 1,7k läst
V
vanpire: Tack för utförligt svar! Får se vilken lösning jag satsar på!
3 svar · 3,0k läst
·
E
erik832995: Planex easy beställd !
1 svar · 656 läst
K
Keld: SAE 50 för motorer och SAE 90 för växellådor har samma viskositet, vad jag har hört har dom olika siffervärden för samma viskositet för att minska risken för förväxling.
4 svar · 921 läst
L
Lutte: Oj nä har inte testat den, men för mina ändamål så behöver jag ingen app. Men jag vill minnas att bosch hade en app som funkade tillsammans med en av deras lite värre mätare. Dock inget jag testat
5 svar · 1,3k läst
W
Willewonka: Nej, har inte haft tid över att undersöka saken.
16 svar · 2,3k läst
·
swealp
swealp: [citat] Märkligt att de skriver så andra specifikationer på Hiltin. Kanske är det en variant som är starkare, ja det är bara gissningar. Jag ska testa så hör jag av mig om hur det gick!
34 svar · 18,7k läst
·
mrVoodoo
mrVoodoo: Är vi uppe runt 2000kr och snurrar så hade jag rekommenderat den här: https://primetools.co.uk/product/muller-wrlzeug-90201000-12-dr-impact-wrench-1600nm/ Vet inte om det är absolut lägsta pris där, men bra är det iaf och dom verkar skicka till Sverige. Kört en hel del olika på jobbet, Ingersoll, Shinano, Chicago en hel uppsättning billigare varianter, Müller'n är den trevligaste
4 svar · 1,7k läst
U
urker: Jag har Axminsters 23ga- och 18ga-pickor: https://www.axminster.co.uk/axminster-air-awhp-headless-pinner-010016 & https://www.axminster.co.uk/axminster-air-aw50n-18g-brad-nailer-340382. Väldigt billiga och det är väl det man ska fokusera på, men än så länge har de ändå funkat fint. Tillsammans med en större dyckerpistol prickar du nog din budget rätt exakt.
2 svar · 1,1k läst
nanowire
nanowire: Cheapass, förlåt Scheppach har en ok modell som Jula ibland säljer för halva priset. Långt ifrån gjutjärn men för 500kr prisvärd och framför allt ljusår bättre än den andra modellen de också säljer. Det är främst mina barn som använder figursågen och det fungerar bra, vibrerar inte så mycket och ganska tyst.
4 svar · 2,5k läst
bjornhallberg
bjornhallberg: Köpte mig en Solberga SVT/M för ett tag sedan. Dock var det lite dåligt med tillbehör, och drivdubb + roterande dubb hade sett bättre dagar. Det jag dock fick med var en ok Röhm 125mm trebackschuck utan skruvpunkter, dvs en äldre design som jag förstått inte är så vanlig inom träsvarvning sedan de nya chuckarna tagit över. Som referens kan sägas att Solberga har M40-gänga på
0 svar · 3,4k läst
A
AndersS: Boschen, citat för GCL: Horisontella och vertikala laserlinjer och två centrerade lodpunkter Positionering av laserlinjer runt de två centrerade lodpunkterna är möjligt Beroende av hur mycket man använder den kanske en grön Bosch räcker och blir väl halva priset.
13 svar · 3,5k läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Tvingarna är gjorda för att stickas in i skenan från ändarna. https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-tving-194385-5-2-pack Och om du har överblivet material likt det du ska klyva, så är det ju bra om det ligger såna bitar längst till höger under skenan i din bild för att stabilisera. Med dom ändringarna, skulle jag köra så.
21 svar · 15,6k läst
·
Mazen
Mazen: Jag började min renovering av hus för mer än 25 år sedan med en fogsvans, skruvdragare Fern 12v och en billig sticksåg. Allt annat var mejslar, tänger och en skiftnyckel. Gick alldeles utmärkt om än att det tog mer tid mot idag. Och en gammal borrmaskin med skruv chuck. :D
38 svar · 7,9k läst
·
M
Mastodontfilms-Mats: Det visade sig vara ankarspikar. Mediaboxen satt väldigt otillgängligt långt upp i kanten på en vägg nära taket så man kunde inte ta ut svängarna. En drog vi ut med hammare den sista fick vi bända upp plasten för att få loss. Den är av nu iaf. Tack för hjälpen alla
7 svar · 1,8k läst
·
Dalbotant
Dalbotant: Tack så mycket för svar, ni är ju grymma. :) Det finns tyvärr ingen järnhandel eller dylikt inom flera mils radie så därför tänkte jag försöka hjälpa farsgubben att hitta på annat sätt. Nu skall vi nog lösa`t! (Det underlättar ju vansinnigt när man har rätt uttryck att googla efter.)
5 svar · 1,1k läst
·
Stefan N
Stefan N: Dom däck som är godkända som vinterdäck finns på denna listan. http://www.stro.se/wp-content/uploads/2018/07/Vinterdäck-PV-2018-10-03-Sverige.pdf
26 svar · 16,9k läst
pjapen
pjapen: Svarade på nästan samma fråga alldeles nyss https://www.byggahus.se/forum/threads/slakta-och-bygga-om-spansug-komplettera-med-cyklon.327700/#post-3102899
1 svar · 5,2k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Jag har typ en sån här: https://www.ebay.com/p/High-Efficiency-Cyclone-Powder-Dust-Collector-Filter-Top-Quality-for-Vacuums-Ia1/1846023070?iid=273525876906 Monterad på en plasthink med lock från Jula, funkar helt ok med en halvt utsätt hushållsdammsugare påkopplad. Du har säkert redan sett den här tråden som är full med tips:
1 svar · 2,2k läst
mattiasp
mattiasp: Du ska inte satsa på ett patronfilter i stället?
1 svar · 1,0k läst
·
mattiasp
mattiasp: Ja, det blr fungera.
1 svar · 1,2k läst
·
S
Skärkarln: [citat] Det heter T308BP. Verkar som att dom utgår från ett material som stämmer med fästets tjocklek och sen ser det ut som dom fräser bort material längs bladet för att få rätt tjocklek (och sen skränker) dvs mindre än fästet. Det jag möjligen kan tänka mig är att dom missat i justeringar av den (autoamtsiak?) maskin som gör bladen så att den inte fräser parallellt med
34 svar · 7,3k läst
Nils-Orvar
Nils-Orvar: Gamla modellen? Till salu? Jag har faktiskt testat den nya modellens kåpa på mitt gamla hus. Den passar men, den är något kortare eftersom P-ljuset ska synas.
25 svar · 8,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: 3-80 är prisvärd och funkar mycket bra, mycket mer användbar än ett kors mitt på en vägg.
4 svar · 1,1k läst
·
T
toolman77: Kakelsåg med bord även den allra billigaste modellen fungerar ok. Kan bli stökigt att byta klingans vattenbad vara, de sitter ofta illa till och rymmer för lite. Vill du komma billigt undan är diamantklinga till vinkelkapen ett billigare men mycket sämre alternativ
7 svar · 1,9k läst
Björn Melander
Björn Melander: Exakt, tack Skooda!
2 svar · 1,9k läst
Frustrator
Frustrator: Är remmen 540*15*1.5mm? Tillägg: jag är tydligen inte läskunnig :)
8 svar · 3,2k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Äldre Festool-skenor hade bara ett styrspår (upphöjningen som styr maskinen/sågen med öppning nedåt för tvingar). Skenorna som säljs idag (/2) har som bekant två spår, med det "nya" spåret ute till vänster med öppningen uppåt. Så /2 kan ses som ett generationsnummer, eller att det finns två spår istället för ett...
6 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.