Metallisk justerbart anhåll på en träbänk, eventuellt inte tillhörande köpt Scheppach-hyvel, frågeställande om dess funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallanhåll med skruv och handtag liggande på ett trägolv, möjligen verktygstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en äldre Scheppach-hyvel på Blocket i veckan och fick med detta anhåll (?) som jag inte tror passar till maskinen. Någon som vet vad det är?

Är inte det Meiers logga?

Tja, om någon är intresserad delar jag gärna med mig, annars åker den i skrotlådan.

Tycker att det ser ut som färgen på Emco Rex maskiner, tex kombimaskinen Emcostar. Vad det är vet jag dock inte, ser ut som någon sorts justerbart anhåll?

Emco (E Meier & Co) är det utan tvekan. Jag är osäker på vad, men den hör helt klart till en Emcostar från 1960-talet, den som var gjuten i zink. Det hör kanske till långhålsborrtillsatsen, som anhåll-skydd.

M mkristensson skrev:
Tja, om någon är intresserad delar jag gärna med mig, annars åker den i skrotlådan.
Har den detaljen kvar så jag är intresserad av den

M Markus63 skrev:
Har den detaljen kvar så jag är intresserad av den
Jag förstod inte riktigt vad du menade, men Ja, jag har den kvar, du kan få den om du är intresserad.

Jag är väldigt intresserad av den, kan du skicka ditt telefon nummer eller ringa mej på 070 -438 68 13 så kan vi göra upp om affären/ Markus Wiberg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.