X
XSvensson: Grymt Det ut som det funkar på min maskin också,får tillverka ett par klämmor. Tack!
8 svar · 5,7k läst
·
leby
leby: Ok, så nu har jag gjort en nödfix av sågens justerbord. Anhållet eller vad det kan kallas som arbetsstycket ligger mot när man skjuter släden har alltid haft en skada (böjning) närmast klingan. Irriterande men bonn fixen har varit tejp på som kompensation. Nu har jag köpt material för att bygga ny förvaring och det kändes sådär med tejp lösningen. Jag har länge varit på jakt
3 svar · 5,1k läst
·
R
Rolle85: Ja, det är det jag misstänker. Tack alla
8 svar · 9,4k läst
·
T
Tompagberg: Hej, Jag har nyligen köpt en pelarborr (Asea LLB-1) i delar och har börjat att rusta upp den men känner att en sprängskiss eller vad som helst som kan underlätta vid montering hade varit guld. Vet/har någon något som kan hjälpa? Alt vart man ev kan hitta något? Tacksam för svar!
0 svar · 3,5k läst
·
H
huggan: På alla mina maskiner (6 st) har jag aldrig upplevt detta. Du får DOA den.
1 svar · 1,6k läst
FredrikR
FredrikR: De Bosch som heter GCE på slutet passar. Tex GKS 55 GCE
31 svar · 9,3k läst
H
Huzzbutt: Ballt!
6 svar · 1,8k läst
H
6 svar · 1,8k läst
G
gusvo085: En rak 30-olja borde fungera bra.
1 svar · 2,0k läst
·
mattiasp
mattiasp: Skären håller otroligt länge. Man kan hyvla utan hörselkåpor om man vill, varför man nu skulle vilja det. https://www.byggahus.se/forum/threads/hammer-a3-31-fundering-om-vaendbara-stal.277223/page-2#post-3590058
7 svar · 4,3k läst
F
fangalid: [citat] Om du kan tänka dig skruva lite manuellt för att slippa ladda batterier. Så finns ju Wera turbo som växlar ut 1:4 (har jag för mig). Man måste ju ändå skruva för hand även om det borde behövas betydligt mindre ansträngning om man skruvar mycket. https://products.wera.de/en/kraftform_kompakt_kraftform_kompakt_turbo_826_t_kraftform_turbo.html
2 svar · 2,3k läst
Rabbithole
Rabbithole: Skulle nog försöka göra den lite överstor och klippa till det precis innan svetsning
6 svar · 2,4k läst
Alltgår
Alltgår: Bra köp, de kör jag med. Fenomenala
13 svar · 4,1k läst
·
S
Samir_88: Oj jag titta aldrig på datum Okay tack för svar
8 svar · 14,3k läst
·
Violina
Violina: [citat] OM man kollar av vad svetsen levererar för ström (och tråd/gas) är det i princip samma sak som att validera den, skillnaden är att man har dokument som bevisar detta när svetsen är validerad.. rent krasst kan man inte bevisa att man följt en wps med en icke validerad maskin om man inte har mätprotokoll för varje gång man använt den..
26 svar · 10,2k läst
T
toolman77: Testa att limma och att sätta en extra bit plexi på ena sidan som förstärkning.
11 svar · 6,5k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Och Wirströms på Stora Nygatan är bra om man vill ha sig ett järn.
9 svar · 2,2k läst
N
noone70: [citat] De ligger ute på tradera för en spottstyver:)
7 svar · 3,3k läst
Stefan N
Stefan N: Tycker inte alls om den, lnget automatläge och nosen är inge vidare så det trasslar med skruvar.
19 svar · 12,6k läst
·
H
heimlaga: Då man byter bord i klinkbyggda båtar gäller detr ju också att såga av dem utan att såga in i landet på nästa bord. Man brukar såga så nära igenom som man kan med en ryggsåg och så tar man det sista med stämjärn om det behövs. Enkelt.
19 svar · 8,5k läst
·
nanowire
nanowire: En reflektion är att 18g kanske är i klenaste laget för panel, det går men om du nu ändå ska köpa ny pistol. 16g eller 15g hade jag nog kört på.
4 svar · 2,7k läst
FredrikR
FredrikR: Blått är flott :love: Även om det finns nån grå Systainer i gömmorna.. :rolleyes:;)
2 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: Jag har en drygt 10år gammal Hitachi (gas) som funkar än, och tiden mellan spikarna är inget problem. Värre är att den använder NiCd batterier.. Kolla in nya Hitachi som är gasfria, enbart batteri, gissar de fungerar likt Senco Fusion. Ser trevliga ut! :cool:
2 svar · 1,8k läst
FredrikR
FredrikR: Stämmer, man får 3d skriva nåt eller leva med dammet.
3 svar · 2,9k läst
Ricado G
Ricado G: Fick på remen på hjulaxeln men det hjälpte inte
0 svar · 1,1k läst
findus42
findus42: @heimlaga Du har gjort min morgon. Underbara tips. Mycket roligare att läsa än D Trumps senaste idiotier. Fritt tänkande ger hopp i mörka tider. Tack
2 svar · 3,4k läst
H
heimlaga: Skomakarslipmaskin. Helt klart värd att ta vara på.
5 svar · 1,8k läst
·
S
S_B_O: Köpte ett Hitachi Koki idag, och har ett Bosch 7-Max på ingång. De borde väl kvalificera sig som bra borr? Ett av de andra köpte jag från HME Tools ihop med kilar. Jag hade lite större förhoppningar på det, men det kan ske jag inte borde ha haft...
4 svar · 1,6k läst
H
Hannes2000: ”Pendeln ser till att sågbladet pendlar lite fram och tillbaka medan det åker upp och ner. Då går det snabbare att såga fast spåret blir grovt.” Saxat från: https://gds.se/verktyg/elsag/sticksaag/sticksaag-bli-expert-paa-sticksaagar-paa-5-minuter
18 svar · 6,2k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Åk in och provkänn, kvalitén är över lag bra på Metabo. Tycker greppen är enkla och bra, inget konstigt men har inte mer än provklämt på dom i butik
1 svar · 870 läst
B
Boan: Hej nägon som har erfarenhet att byta Kawasaki motor till en Briggs &Stratton på en Rider? eller vet om det går få tag på ”short block”, dvs ett motorblock med kolvar osv. sitter en FH430V FS50 på, som troligtvis är slut.
0 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.