Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Cirkelsåg hade jag föredragit. Byggsåg är ju ett annat alternativ
För stora, det är begränsat med utrymme, inte större än sticksågen. Hur är det med nanoblade varianten som sitter på denna
fOu4P2o6QIVS4GyCh33ygDtEAQYCCABEgLWV_D_BwE
Någon som provat nanoblade till sticksåg? Med nanoblade, måste man trycka sågen mot underlaget eller kan man variera sågdjupet för hand genom att lyfta sågen under sågningen utan att den börjar skaka?
fOu4P2o6QIVS4GyCh33ygDtEAQYCCABEgLWV_D_BwE
Någon som provat nanoblade till sticksåg? Med nanoblade, måste man trycka sågen mot underlaget eller kan man variera sågdjupet för hand genom att lyfta sågen under sågningen utan att den börjar skaka?
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Har inte prövat ditt alternativ.
En dremel, med sågklinga, kanske?
Kräver precision, men kan fungera?
En dremel, med sågklinga, kanske?
Kräver precision, men kan fungera?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 inlägg
Det verkar vara exakt vad jag söker, tack!
Är det standard med ställbart sågdjup på multiverktygen eller bara förbehållet vissa märken?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 inlägg
Det är ett extra tillbehör på bilderna ovan. En tejpbit på bladet som indikering av djupet funkar ju också
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Ja fungerar tejpen på borr, borde det funka på såg
Utifrån den beskrivningen hade jag verkligen övervägt en Japansåg eller fogsvans. Om regeln under absolut inte får snittas. Lämnat 1-2mm, brytit bort biten som kapas av och tagit det sista med ett stämjärn. En maskin känns inte riktigt motiverat för det jobbet, om det verkligen bara är EN planka, vi pratar om. Är det flera snitt hade jag nog som länkats ovan tagit multimaskinen. Nog det mest lämpade verktyget om cirkelsåg/sänksåg inte får plats.S Snickesnack99 skrev:
Produkter som diskuteras: "Japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer