Ska såga en planka som ligger mot en regel och regeln under får absolut inte snittas.

Behöver en liten såg med ställbart skärdjup på >20mm. Trodde att sticksågen skulle göra susen men d går inte att justera skärlängden på bladen bara vinkeln:/ Tips på andra sågar?

tex. sänksåg eller fogsvans

P
Vanlig cirkelsåg har också ställbart djup.

Vissa cirkelsågar har ställbart skärdjup har jag för mig :thinking:

Cirkelsåg hade jag föredragit. Byggsåg är ju ett annat alternativ

För stora, det är begränsat med utrymme, inte större än sticksågen. Hur är det med nanoblade varianten som sitter på denna
fOu4P2o6QIVS4GyCh33ygDtEAQYCCABEgLWV_D_BwE
Någon som provat nanoblade till sticksåg? Med nanoblade, måste man trycka sågen mot underlaget eller kan man variera sågdjupet för hand genom att lyfta sågen under sågningen utan att den börjar skaka?

Har inte prövat ditt alternativ.
En dremel, med sågklinga, kanske?
Kräver precision, men kan fungera?

Håller med. En multimaskin med ett djupanhåll.

Bosch multimaskin med djupanhåll på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Multimaskin med monterat djupanhåll på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Det verkar vara exakt vad jag söker, tack!

Är det standard med ställbart sågdjup på multiverktygen eller bara förbehållet vissa märken?

Det är ett extra tillbehör på bilderna ovan. En tejpbit på bladet som indikering av djupet funkar ju också

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Ja fungerar tejpen på borr, borde det funka på såg

S Snickesnack99 skrev:
Ska såga en planka som ligger mot en regel och regeln under får absolut inte snittas.
Utifrån den beskrivningen hade jag verkligen övervägt en Japansåg eller fogsvans. Om regeln under absolut inte får snittas. Lämnat 1-2mm, brytit bort biten som kapas av och tagit det sista med ett stämjärn. En maskin känns inte riktigt motiverat för det jobbet, om det verkligen bara är EN planka, vi pratar om. Är det flera snitt hade jag nog som länkats ovan tagit multimaskinen. Nog det mest lämpade verktyget om cirkelsåg/sänksåg inte får plats.

• Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
kolla på hygglo, där kan man hyra det mesta för en dag till billig peng

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.