Verktyg & Maskiner
Isakare: Korta bits och bitshållare är för amatörer, bli ett proffs och köp långa bits.
OlaF: [citat] Det visade sig att gamla bänkskivan och snutten som skulle skarvas på åldrats rätt olika i olika rum och slagit sig lite så jag fick först tvinga ner den befintliga skivan i underlaget och räta ut den med flera fästpunkter. Sedan gjorde jag samma för nya biten och slutligen valde jag tråkigast möjliga lösning och silikonade skarven, hyvlade fas och planslipade innan jag
fredrik.johansson: Hornbach har ganska mycket olika profiler i olika material, alu, mässing plast och järn. Om just den där typen finns vågar jag inte svara på.
David_Hultesjö: [citat] Tack för bra, utförligt o snabbt svar. Ska kolla upp närmsta Bolist!
johmi: Jag har gjort liknande åtgärd som Stigen på min Boschsåg och resultatet är helt över förväntan. Prova!
Stefan N: Jag har ett som är 100cm också men det funkar ju aldrig till dörrar tex så detta blir nog lite bättre.
Chrally: Beställde hem en stegmuff, efter lite silvertejp och klippning så passar den perfekt
rusta: [citat] Jo, jag anade det. Får bli en större grovdammsugare istället då.
eal: Kör Husqvarna 550xpg och Dolmar 115i och visst, dem är inte jättelätta men tycker inte det är ett problem. Ska man köra mer än 15" svärd tycker jag att man behöver en 50cc, annars drar man inte mycket nytta av längden. Över 20" så hade jag tatt en ännu större såg. Men allt hänger egentligen mest på hur mycket tid man har. /Andreas
108kvm: Hej, Jag är på jakt efter en bra mobil verktygsvagn, enligt typen på bifogad bild. Med två hjul och möjlig att "lätt" ta med och möjligt att stuva undan utan att den tar massor av plats. Utöver det önskar jag förvaring för både mindre (multidetektor, hammare, div. mejslar) och större (slagborr, cirkelsåg och skruvdragare) verktyg och förvaring för div. materiel som skruv, plugg,
Agorazo: [citat] Ja det gjorde jag faktiskt! Och lämnade tillbaka lika snabbt:crysmile: Anhållet grep bara runt arbetsorder på ena sidan så den sviktande jättemycket vill jag minnas. Kändes så billig som den var. Köpte en bosch pts 10 och det ångrar jag inte. Så kan tyvärr inte rekommendera den
Rowah: [citat] Jag köpte mina prylar på Elektroskandia. Men i och med att du har E-nr i mitt inlägg bör det ju gå att hitta på elbutik.se eller liknande också. Tyvärr är det ju inte direkt gratis men för att få en säker bandsåg tycker jag det var värt det.
Alfons3301: Är det någon som provat Zamo III, med de adaptrar/munstycken som följer med om man tar det paketet? Känns som vettiga tillbehör https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/matinstrument/laserinstrument/avstandsmatare/avstandsmatare-006188/
heimlaga: [citat] Äntligen en vettig ide. Vi som bor på landet och måste ha bil för att ta oss till arbetet har inte alla råd att köpa nya bilar hela tiden.
pleqtiz: [citat] Skillnad är utseendet, bla annat klingskydd. samt den som heter 1 på slutet var/är en utgående model. https://www.verktygsproffsen.se/maskiner-elverktyg/stationara-maskiner/klyvsag/dewalt-dwe7491-bordscirkelsag https://www.verktygsproffsen.se/maskiner-elverktyg/stationara-maskiner/klyvsag/dewalt-dwe7492-bordscirkelsag---
Klicka: [citat] Jag byggde min friggebod med en Tjep GRF 34/90. Stötte inte på några problem.
Peter2400: [citat] Var har du tänkt placera lasern? Lösningen med laser som mäter mot ändträt kräver väl ett väldigt långt och välplacerat sågbord? Precisionen på mäthjulet ska vara +/- 0,5mm Tror inte laser klarar den noggrannheten bättre.
Mikaelzii: Väldigt sent svar men svarar ändå. Du skall sala på ca 18 cm på takstolarna så isoleringen blir 3x95. Glesar du med 45x70 på det blir taket väldigt nära gavelfönsterna så gör inte det. mig glesade med ”vanlig” 28x70.
pleqtiz: Kanske något sånt här funkar? https://www.swedendro-tools.se/lang-SV/shop/product/hjulunderrede-universal-1?tm=&sm=produkter
turbo100: Hej, Gammal tråd men jag köpte mig en Monzon modulställning proffspaket (modifierat). 109cm bred för jag är oxå svårt höjdrädd. Arbetshöjd är ca 8 meter och Monzon var mycket smidiga med att ändra i "standardpaketen" och rabatterade bra. Mitt hus är lite brokigt så jag valde lite fler spiror så jag kan bygga olika höjder, då kommer jag fint in under utsprången, Det tog mig tre
C.Lundin: Det finns även betydligt fler modeller än så. Det lättaste är nog att du funderar på vad du vill ha och letar upp en modell som har det du öetsr efter.
mexitegel: Låter bra, den kanske till och med håller även för ett garage framöver :). Men är det nån som sitter och trycker på en bättre beg. blandare så är jag intresserad :D
Fario: Jag tittade även på sådana pluggar med båge men tänkte att snöre är lättare att ha i fickan. Jag är ju inte byggare så hörselskydden sitter inte på hela dagen, mer typ en tio minuter i stöten. Jag lyssnar dessutom aldrig på musik när jag "pysslar" eller jobbar.
Huzzbutt: Makita utan tvekan. Oprecist är det väl ganska lika mellan Milwaukee, DeWalt och Metabo. Själv använder jag Bosch 18v och där saknas trädgårdsredskap samt en hel del 18v grejer som kantfräs.
Lime113: Idag ser jag många tillverkare som har börjat sätta sina stänger framåt. Sannolikt för att man ska kunna ha såg hela vägen bak mot väggen. Allt som fattas är att de inte låser in spånsug-porten mot väggen.
Sittställning: [citat] Haha kanske därför jag gillar Bosch, jag har verkligen flickhänder. 7or handskar sitter fruktansvärt bra
MÅLLGAN: https://edsbergssnickerifabrik.com/kornischer/kornisch-modell-n/