2 213 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Järnhandel i Stockholm
Som nyinflyttad till storstan från landet håller vi som bäst på att lära oss hitta till det vi behöver. Nu är det en järnhandel som står på listan. Ja, jag vet att det finns stormarknader som Hornbach och Bauhaus m.fl. och har naturligtvis varit där också. Men nu behöver jag en M4 skruvögla/krokögla, några olika maskinskruv i tum-mått varav en till ett befintligt hål så jag kan inte mäta gängan utan får ta med mig detaljen och prova mig fram på plats. Jag letar efter en RIKTIG järnhandel (om det nu finns såna kvar här). I Varberg fanns alltid Jovab tillgängligt där man hittade sånt som inte fanns på stormarknaden. Finns det nån som kan rekommendera nåt bra ställe att åka till?
Tack på förhand /T
PS om detta hamnat i fel tråd så ber jag Mod flytta
Tack på förhand /T
PS om detta hamnat i fel tråd så ber jag Mod flytta
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Theofils eller sieverts skruv 
Jepp, Sieverts har flyttat för rätt länge sedan. Lite längre bort längs Lindhagensgatan ligger dock Flinks som har ett bra skruvsortiment och i övrigt är en välsorterat järnhandel. För proffskunder förvisso, men de är inte så knussliga.
Medlem
· stockholms län
· 271 inlägg
Jag har varit där några gånger och de säger att privatpersoner är helt ok, man får tänka på att prislapparna är utan moms baraC cpalm skrev:
Jag upplever att Hornbach är väldigt välsorterade, men då måste du åka en bit utanför Stockholm där jag antar att du bor.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Wirströms på Folkungagatan är bra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Och Wirströms på Stora Nygatan är bra om man vill ha sig ett järn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden