Som nyinflyttad till storstan från landet håller vi som bäst på att lära oss hitta till det vi behöver. Nu är det en järnhandel som står på listan. Ja, jag vet att det finns stormarknader som Hornbach och Bauhaus m.fl. och har naturligtvis varit där också. Men nu behöver jag en M4 skruvögla/krokögla, några olika maskinskruv i tum-mått varav en till ett befintligt hål så jag kan inte mäta gängan utan får ta med mig detaljen och prova mig fram på plats. Jag letar efter en RIKTIG järnhandel (om det nu finns såna kvar här). I Varberg fanns alltid Jovab tillgängligt där man hittade sånt som inte fanns på stormarknaden. Finns det nån som kan rekommendera nåt bra ställe att åka till?

Tack på förhand /T

PS om detta hamnat i fel tråd så ber jag Mod flytta

https://www.sifvert-skruv.se/
Borde ha det mesta. Ligger tydligen i Hägersten nu (låg det på Lindhagensgatan förr eller blandar jag ihop det med någon annan?)

Theofils eller sieverts skruv :)

C
Jepp, Sieverts har flyttat för rätt länge sedan. Lite längre bort längs Lindhagensgatan ligger dock Flinks som har ett bra skruvsortiment och i övrigt är en välsorterat järnhandel. För proffskunder förvisso, men de är inte så knussliga.

C cpalm skrev:
Jepp, Sieverts har flyttat för rätt länge sedan. Lite längre bort längs Lindhagensgatan ligger dock Flinks som har ett bra skruvsortiment och i övrigt är en välsorterat järnhandel. För proffskunder förvisso, men de är inte så knussliga.
Jag har varit där några gånger och de säger att privatpersoner är helt ok, man får tänka på att prislapparna är utan moms bara

Jag upplever att Hornbach är väldigt välsorterade, men då måste du åka en bit utanför Stockholm där jag antar att du bor.

Staffans2000
S skogstomten skrev:
Jag upplever att Hornbach är väldigt välsorterade, men då måste du åka en bit utanför Stockholm där jag antar att du bor.
Men tumgängor har de nog inte.

Tack alla. Var på Flinks i Täby idag. Kanon. Stort sortiment och hjälpsam personal. Hittade mina skruvar och det blev en flattandad klinga till bordsågen också :D

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Wirströms på Folkungagatan är bra.

Och Wirströms på Stora Nygatan är bra om man vill ha sig ett järn.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.