richardtenggren
richardtenggren: En vanlig 3/8 förlängare passar i en 13 mm chuck utan kapning, har gjort så när jag behövt förlängare till hålsåg. Beror väl på märke i och för sig, jag har kört tengtools. Jag har 3/8 hylsor upp till 19, men det finns iaf 21 mm också.
13 svar · 1,9k läst
·
J
JohanN03: Jag köpte en Makita KP0810 som fungerar utmärkt för fals. Väldigt fint resultat och yta. Behöver bara bryta kanterna lite lätt med slippapper. Bra maskin(y)
3 svar · 1,8k läst
·
Patrik440
Patrik440: [citat] Egentligen ja. Fast jag har satt ditt en äldre växelspak istället för wirestyrning från de korta spakarna. /P
7 svar · 5,9k läst
·
P
Anonymiserad 255302: Ok, tack! Då ska jag fundera på det. viktmässigt mellan T och PDC är det 1,5/1,7 kg vs 1,9/2,0 kg beroende på batteri... Under tiden klickade jag ändå hem en sladdbaserad skruvautomat Makita 6842xj, kan säkert alltid sälja den för samma pengar som jag köpte den för. Tips är att kolla in någon prisjämförelsesajt så finns det en sida som har kampanj för 1599:-, finns för
8 svar · 1,8k läst
·
devizion
devizion: Även om batteridrivet är sjukt smidigt, så finns de två rätt stora negativa sidor - de blir markant tyngre/klumpigare(dock slipper man slang, så +- noll i min värld) och livslängden beror till stor del på batteriplatformen. En tryckluftsdriven kommer överleva längre p.g.a det, sen är priset allt som oftast billigare. Bra att ha i åtanke. Har själv valt att köra tryckluftsdrivet men
4 svar · 1,1k läst
devizion
devizion: Förvånadsvärt billiga för att vara veritas.
2 svar · 1,3k läst
·
B
Bylow: [citat] Ok, ja det kanske är dumt att chansa. Även tittat på denna men kanske är samma grej? https://www.swedendro-tools.se/shop/product/axminster-craft-justersag-ac254ts?tm=&sm=maskiner/stationara-maskiner/sagar/axminster-craft
2 svar · 2,7k läst
P
Pysslarn: Jag har en 18 V FC-maskin, köpte den för storleken och vinkel- och excenterchuckarna; tycker nog inte att den är särskilt lätt dock trots sitt kompakta format. Använder du den utan chuck finns en spärrkrage som måste dras tillbaka för att sätta i och ta ut bitsen, så de sitter kvar. Kan rekommendera åtminstone den modellen jag har. //Ronnie
1 svar · 1,5k läst
Lexington
Lexington: Någon som sitter på en Bacho som skulle kunna ta måtten på stålskalan till mig? Helst den som är 300, behöver bredd, tjocklek och djupet på "skåran". Gärna libellens tjocklek också :D
25 svar · 17,8k läst
·
Tokslut
Tokslut: Jag har biltillbehören i 2st svänglådor (Swingcase) lätta att hänga av om de skulle vara ivägen
64 svar · 32,3k läst
·
Romain L
Romain L: Hello! I would like to weld.I have a simple (?) project that I would like to use as an excuse to practice welding: making legs for a solid wood dinning table. I have practiced year ago at school. Would there be someone out there willing to give me advice and guidance in my projects! I live a bit south of Stockholm. Regards Romain
0 svar · 548 läst
T
tegelsnickarn: hej hej! bra tråd! jag hittade en instruktion hur man bomberar gummit i en annan tråd som hänvisade till ett YouTube klipp. denna tråd : https://www.byggahus.se/forum/threads/bandsagsbekymmer.317567/page-3
45 svar · 16,3k läst
·
H
heimlaga: Det viktiga är att gå till grunden med problemen som du hittar. Studera problemen och fundera ut varifrån de kommer och hur man åtgärdar det ordentligt från grunden. Nästan allt i en maskin går att reparera om maskinen i fråga är någorlunda välbyggd från början. Upphöjda rostfläckar på bord brukar jag först skrapa ned med ett mattknivsblad och sedan putsa med stålborste just
2 svar · 1,3k läst
Anders 1920-tal
Anders 1920-tal: [citat] varför är det viktigt?
78 svar · 23,0k läst
M
Moiesse: Tack alla för hjälpen, ekonomiskt bidrag it is! :D
8 svar · 1,6k läst
S
Anonymiserad 282191: [citat] Ja,man kan ju göra så,men det är inte rätt!:rofl: [MEDIA=youtube]gNuhP-dU7do[/MEDIA]
387 svar · 128,6k läst
·
Belmlu
Belmlu: [citat] https://www.amazon.de/dp/B004WJRAP8/ https://www.amazon.de/dp/B008F7YROU/ Kan du inte tyska (som jag) så klicka bara på flaggan i överkant och välj översättning så blir det i klass med svenska Amazon. Sen också öppen för att det finns billigare någon annanstans, jag kollade bara som hastigast fysiska butiker, Proffsmagasinet, Verktygshandlaren samt Sandbergs Järn.
16 svar · 3,8k läst
·
M
M Larsson: Aa såga sig i handen är dumt. Medföljande påskjutare har ett hack i sig så tidigare ägare har troligen varit på klingan med den. Tack för tipset om att låta klingan göra jobbet, inte omöjligt att jag brukar vara för ivrig i påskjutandet.
5 svar · 2,7k läst
·
G
GOONI: Kan lägga upp bild imorgon. Den har tre backar. Men går väl inte spänna skålar i den?
16 svar · 1,7k läst
·
J
JFrisk: Det är ju ett sätt att se på det hela =) Jag värderade också leveransen ganska högt just nu, 60-70 mil i bilen är ju inte heller gratis och dessutom hyfsat trist i mörker, eventuell halka och med släp i 80km/h. Därtill ökad skaderisk av bil eller släp med denna typ av övningar som jag gör så sällan. Därpå eventuell släphyra och mat på lokal två gånger, utöver att behöva
27 svar · 6,1k läst
S
sweden: Hej Om jag har ett problem så brukar jag ringa till min leverantör och beskriva vad jag ska bearbeta sen brukar dom vara mycket hjälpsamma med vilket verktyg som ger ett bra slutresultat. När jag mallfräser stolsben så brukar jag använda en kutter med raka vändskär diameter 125 mm. Om det är vresigt trä så kan ju en kutter med snedställda skär vara att föredra. Vill du lägga lite
3 svar · 2,5k läst
Y
ytterlampa: Tack för alla svar! Det är nu löst. Jag testade att borra med ett 3mm borr för det fjärde hålet och där träffa jag inte på något armeringsgärn. Jag gick sen upp till 6mm som också gick bra. Jag såga sedan av en skruv så den passade lagom i hålet där jag träffade på armeringsjärnet och nu sitter hyllan stabilt. Angående diskussionen om borrhammare vs slagborr så är min
27 svar · 7,9k läst
·
Silver78
Silver78: Soundtracket på denna förde en tillbaka till Chuck Norris filmerna på början av åttiotalet.
7 svar · 13,3k läst
S
Stolf91: [citat] Mm, jag såg det också. Har försökt fått tag i dem utan tur än så länge. Får försöka kolla
12 svar · 2,9k läst
·
Frustrator
Frustrator: Du kan också testa att koppla loss motorskyddet och mäta resistensen mellan de tre kablarna in i motorn.
76 svar · 20,7k läst
·
SamiHus
SamiHus: Fel forum!!! Finns en köp och sälj del.
1 svar · 692 läst
·
AXS
AXS: Ibland är det bra att tänka utanför boxen. :)
4 svar · 1,0k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Denna har jag liten och smidig "Mareld Gleam 450 Pannlampa 450lm" https://www.toolab.se/produkt/Mareld-Gleam-450-Pannlampa-450lm?gclid=Cj0KCQiAwMP9BRCzARIsAPWTJ_EJq1FGgGKDkziZ9_dxb7fhv-_OE9DwFL_qiH21kT2FQlkHkOqU_BsaAh-tEALw_wcB
32 svar · 11,9k läst
·
R
Robert-san01: Och denna. https://www.fruugo.se/bosch-2608522366-31pc-inverkan-skruvmejsel-bitars-som/p-33695457-69614210?language=sv&ac=croud&gclid=Cj0KCQiA-rj9BRCAARIsANB_4AAq50yqQy8LJkrMX8EoRzGAcn_1xtuGRnXayHkMF4N-iB0HLsPGOaAaApOwEALw_wcB
3 svar · 1,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.