128 089 läst ·
387 svar
128k läst
387 svar
Nya Bosch GCM 8 SJL
Hej!
Jag är skeptisk till lasern. Är det verkligen någon som använder den?
Undrar,
J
Jag är skeptisk till lasern. Är det verkligen någon som använder den?
Undrar,
J
Inflikar bara, jag tycker min blev igensatt direkt sen har jag aldrig rengjort den..
Hur fungerar den för er? Kan jag kanske kört utan dammsugare eller nått därför den blev igensatt..
Hur fungerar den för er? Kan jag kanske kört utan dammsugare eller nått därför den blev igensatt..
Har inget att klaga på lasern, den gör vad den är tänkt att göra, snittet hamnar där laser visar med relativt hög exakthet. Jag använder den när det underlättare.
Självklart får man rengöra linsen någon gång men det är egentligen ganska sällan. Jag damsugar av och möjligen kör kompressor efter varje anvädning.
Värt att nämna är att jag inte är någon stor användare.
Självklart får man rengöra linsen någon gång men det är egentligen ganska sällan. Jag damsugar av och möjligen kör kompressor efter varje anvädning.
Värt att nämna är att jag inte är någon stor användare.
Det är ju superenkelt att göra rent lasern om den fylls igen med spån. Det är ju bara att fälla ut plasskyddet och torka av, typ 5 sekunders arbete. Jag använder lasern i princip hela tiden och skulle verkligen inte vilja vara utan den.
Jag som amatör skulle inte vilja vara utan den då det underlättar att lägga virket rätt inför kapning. Men för mig blir snittet lite, lite vid sidan av så om det är svinviktigt på millimetern brukar jag kolla med klingan mot virket exakt var snittet blir.
Skulle heller inte vilja vara utan den. En sådan nice-to-have jag skulle sakna. Tips om man kört ett längre tag och siktglaset(plasten) satt igen är att skruva loss den och lägga i linoljesåpalösning en stund. Blir som nya glasögon. Är tryckt blött virke som är värst map att sätta igen.
Skulle heller inte vilja vara utan den. En sådan nice-to-have jag skulle sakna. Tips om man kört ett längre tag och siktglaset(plasten) satt igen är att skruva loss den och lägga i linoljesåpalösning en stund. Blir som nya glasögon. Är tryckt blött virke som är värst map att sätta igen.
Jag kör i princip alltid utan dammsugare men brukar blåsa rent med tryckluft efter jag använt den. Tycker inte att man måste rengöra särskilt ofta, Har skruvat loss siktglaset två ggr för noggran rengöring i såpvatten.H Husägaren87 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden