Ska bygga ett kombinerat mft/såg bord, har idag en Aeg ts250k som funkar men det finns lite saker på den som jag inte riktigt gillar så den får forsätta vara på hjul så man kan ha den ute.

Hade bestämt mig för Dewalt 7492 då det anhållet verkar riktigt bra, men så sprang jag på Holzmann ts250 och tyckte den verkade vettigt. Ca 8k plus moms med frakt https://www.holzmann-store.com/en/w...nes/table-saw/13180/holzmann-table-saw-ts-250

Så vad säger expertisen? Antar Holzmann är en kina maskin som säljs under olika namn. Väldigt lik Duabs ts250.

Alt nån beg maskin men då mitt garage har väldigt ojämt golv och jag behöver kunna flytta maskinen känns det som bästa alternativet att bygga in sågen i ett bord på hjul.
 
Om Holtzmanns bordscirkelsåg håller samma kvalitet som deras metallbandsåg så är den ingenting att ha. Jag hittade en gång en så gott som ny Holtzmann metallbandsåg på skroten. Jag skulle ha fått köpa den för 50 cent (ca 5kr) kilon men den var så full av tillverkningsfel att det inte hade varit värt besväret att reparera. Senare har jag hittat en annan likadan på skroten också den så gott som ny och även om den hade något färre och något lindrigare fel så fick den också ligga kvar.

Till saken hör att jag inte gruvade mig det minsta för att släpa hem och renovera en bordscirkelsåg tillverkad 1885 som det växte mossa på där den stod nedsjunken i jorden invuxen i en videbuske.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om Holtzmanns bordscirkelsåg håller samma kvalitet som deras metallbandsåg så är den ingenting att ha. Jag hittade en gång en så gott som ny Holtzmann metallbandsåg på skroten. Jag skulle ha fått köpa den för 50 cent (ca 5kr) kilon men den var så full av tillverkningsfel att det inte hade varit värt besväret att reparera. Senare har jag hittat en annan likadan på skroten också den så gott som ny och även om den hade något färre och något lindrigare fel så fick den också ligga kvar.

Till saken hör att jag inte gruvade mig det minsta för att släpa hem och renovera en bordscirkelsåg tillverkad 1885 som det växte mossa på där den stod nedsjunken i jorden invuxen i en videbuske.
Ok, ja det kanske är dumt att chansa. Även tittat på denna men kanske är samma grej? https://www.swedendro-tools.se/shop...ner/stationara-maskiner/sagar/axminster-craft
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.