T
Trunk: En liten fundering jag fått. Exakt vad är det som gör att man inte kan ha ett dado-set på de bordssågar som inte tillåter det? Har det bara att göra med hur lång centrumpinnen (egenpåhittat ord) är? Många set har ett minsta mått på ca 6 mm och det skulle jag utan problem kunna få på min såg samtidigt som ~muttern skruvas på helt och håller. Vad hindrar mig från att köpa ett
9 svar · 4,5k läst
C
calibramicke: Det slutade med att jag köpte den oljesmorda Stanley kompressorn från Jula. Sedan löste jag problemet med eventuella partiklar med detta vattenfilter från Biltema. Förhoppningsvis blir det en bra kombo.
1 svar · 4,4k läst
Beck D
Beck D: [citat]
44 svar · 28,9k läst
·
K
KjellTimell: Har varit slut under en lång tid, jag handlade mitt från Clas Ohlson, samma hålbild så grejorna passar BT tavlan. Priset har tom varit bättre på "storpacken" med många krokar i.
8 svar · 4,4k läst
·
Unikt namn
Unikt namn: @FredrikR @konunge87 Jag är nybliven garageägare och har ingen kompressor idag. Så lite allt möjligt hemmafixande, blåsa rent golvet och driva verktyg. Jag har en luftdriven färgpistol som det vore kul att åtminstånde kunna använda om tillfälle skulle ges. 8bar är min tolkning, var väl mest fundersam om 222l/min var klent eller om 50literstanken till viss del kompenserar.
38 svar · 11,3k läst
·
Hasse63
Hasse63: [citat] Net in net hade/har bra pris så det blev en med slag, den heter QW. Inte den utan slag så nu vet jag/vi
3 svar · 1,7k läst
G
hej
gnuttisch: Bumpar denna, Är det någon vet ett bra verktyg för att såga i fönster i 150mm tjock sandwichpanel?
38 svar · 9,5k läst
Frustrator
Frustrator: [citat] Antingen, får käka kalla popcorn då :( Men bra att du fick ordning på det :)
10 svar · 2,8k läst
·
L
Anonymiserad 156538: DW7492 är den som rekommenderas på nätet, tyvärr finns det knappt någon som säljer den och jag har inte hittat några fantastiska erbjudanden heller.
1 svar · 2,1k läst
BillyMcBygg
BillyMcBygg: Tack snälla för era svar! Jag tror jag kommer testa lösningen med ankarmassa och gängstav. Gör det ju väldigt enkelt att justera tavlan i lod. Eventuellt blir det några extra gängstavar från taket för att hålla lite moment men kanske overkill.
5 svar · 3,0k läst
·
L
Lund: Nya huset har gips och innanför det en spånskiva. Jag har förstått det som att spånskivan klarar att skruva ganska tunga saker i men skulle ändå vilja dra några skruvar i en regel när det är tyngre saker. Eller behövs inte det? Ska skruva upp stora Elfa-konsoller och på sikt en rejäl TV, kör man det enbart i spånskivan? Är på jakt efter en bra regeldetektorn som ska kunna hitta
0 svar · 1,2k läst
C
corre: Jag är nöjd, den fungerar bra, slangen är mjuk, kanske tom lite för mjuk så får se hur den håller över tid. Upplever byggkvaliteten bra, kanske är den något strypt i svirvel jämnfört med dyrare modeller, inget som påverkar mig i mitt bruk, då jag inte kör mutterknack. Fjädern är styv, man får ta i lite extra för att få ut alla 15m, men för första 5m är det inget problem med
14 svar · 5,5k läst
J
Johanholst: Löst sig :)
0 svar · 909 läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Jag vet inte, men jag gick ut och tog en bild på hjulet om det hjälper. [bild]
27 svar · 14,8k läst
·
B
Bergsee: Ah ok. Nu ska vi bara hitta rätt Black-friday erbjudande på grovdammsugare eller vinna Tradera-auktionen! ;-)
26 svar · 19,3k läst
·
Lime113
Lime113: Gällande strömbrytaren Jag satte en säkerhetsbrytare (en sån med arm på och av) på väggen i snickarboden som slår på och av matningen till spånsug. Sen satte jag spånsugens brytare i på-läge. Har du en brytare på spånsugen som måste tryckas igång så får du nog koppla förbi/bort den. Filter i verkstaden Inga erfarenheter.
30 svar · 21,3k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Remmar går att beställa från diverse sidor, plocka upp och mätt vilken längd och bredd+profil du ska ha så går det enkelt att beställa sen.
1 svar · 894 läst
Stefan N
Stefan N: Det är ju ingen visp ens så det blir ju garanterat bättre med en MX.
3 svar · 717 läst
Frustrator
Frustrator: [citat] Nej går sågen bra behöver du inte byta...än.. ;)
19 svar · 6,0k läst
·
P
PatrikJo: [citat] "Nej gumman jag kan inte dammsuga, laga mat, diska, klippa gräset nu. Maskinen måste tillbaks på måndag!" Ser du nu? ;)
21 svar · 13,5k läst
Aksels
Aksels: [citat] Du har troligen rätt. Tänkte mest om någon har erfarenhet av det. Jag tar med mig allt i en sys 3 och en sys org. Ganska litet paket. Men jag hittade en lösning. Tack
6 svar · 1,3k läst
·
P
Pysslarn: [citat] I det läget skulle jag hyrt maskin med lämplig borrkrona om det är ett enstaka hål. Tog själv upp ett hål på 110 mm Ø drygt trehundra mm genom en källarvägg. Hyran för maskinen var ca hundrafemtio kr per dag, borrkronan kostade nittio kr per dag. Grejen var att man fick betala ganska saftigt för slitaget på kronans tänder som mättes vid ut- resp återlämning men eftersom
4 svar · 1,9k läst
E
Erik_1979: Hej Är på jakt efter en rikt/Planhyvel med minst 50 cm arbetsbredd vilket är svårt att hitta. Hittat denna på Klaravik https://www.klaravik.se/auction/product/rikt-och-planhyvel-veba-fs500/ Blev dock fundersam, ser ingen gradering för höjdinställning av planbord. Är det någon kvalité på VEBA?
0 svar · 658 läst
nanowire
nanowire: [citat] Det är väl den typ av kompromisser som du får räkna med på en såg i mellankvalitetssegmentet? ;) [bild]
6 svar · 2,5k läst
·
nordmarken
nordmarken: ahh okej, vart som en liten skillnad i ljud från milwaukee´s cirkelsåg men tack för den snabba hjälpen!
4 svar · 1,6k läst
·
Tokslut
Tokslut: [citat] Visst är det så, gav detta "slutkörda" släp till en kompis för 10år sedan och är fortfarande i samma fina skick idag som då ;) Thule is the shit!
70 svar · 46,5k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Snyggt, ser stabilt ut. Kul att du blev inspirerad :)
11 svar · 8,7k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Det tror jag. Jag har ett par Hilti, dock ej rotation, som är otroligt lika motsvarande Leica-modeller.
12 svar · 6,3k läst
nanowire
nanowire: Jag vet inte om det gäller just dessa två men spik för rakt eller vinklat magasin brukar ha olika beteckning.
1 svar · 941 läst
L
Lovan83: [citat] Testa och se om du inte får mer känsla med slagskruvdragaren. Sen kan det vara så att det är lite snett i chucken/bitsen och då är det väldigt svårt att ta sig igenom med skruvarna. Sen tycker jag att du ska testa med bitshållare. De bättre modellerna har en hylsa runt som man kan hålla i för att stabilisera upp maskinen när du inte kan hålla i skruven. Sen kan även
44 svar · 8,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.