Min tidigare borrskruvdragare gick sönder häromdagen och jag ska påbörja renovering av ovsnvåningen snart. Kommer göra nya innerväggar ca 50-70m2 med dubbelgips,
har sett att man kan köpa en DWC i tyskland med 2x 5.1 Ah batterier samt laddare för ca 4700:-. Kan man även använda den som vanlig skruvdragare eller bör man köpa en separat?
har sett att man kan köpa en DWC i tyskland med 2x 5.1 Ah batterier samt laddare för ca 4700:-. Kan man även använda den som vanlig skruvdragare eller bör man köpa en separat?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
DWC är inget jag heller skulle rekommendera som skruvdragare.
Komplettera med en C18 eller T18 basic.
Komplettera med en C18 eller T18 basic.
Jag vill bara förtydliga, jag skulle i sådana fall ta av skruvautomaten så den blir enligt bild. Om jag ser rätt kan man då köra med bits i chucken som vanligt? Men är det fortfarande en dålig idé?
C-18 vs T-18, är det bara tycke/smak?
C-18 vs T-18, är det bara tycke/smak?
Ja det är fortfarande en sjukt dålig idé. Om du fortfarande är inne på det tycker jag du ska åka till ramirent och hyra en DWC och testa själv.Smillan1000 skrev:
Ja.Smillan1000 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Ja, det är fortfarande en kass idé.
Jag har både en 2500 och en 4500 och skulle aldrig få för mig att använda dem som skruvdragare.
C eller T är smaksak.
Jag har både en 2500 och en 4500 och skulle aldrig få för mig att använda dem som skruvdragare.
C eller T är smaksak.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 280 inlägg
Måste du välja mellan C/T/PDC skulle jag gå på PDC. Den är ruskigt kraftig men den är också tung. Den ersätter dock inte en borrhammare.Smillan1000 skrev:
Ok, tack! Då ska jag fundera på det. viktmässigt mellan T och PDC är det 1,5/1,7 kg vs 1,9/2,0 kg beroende på batteri...
Under tiden klickade jag ändå hem en sladdbaserad skruvautomat Makita 6842xj, kan säkert alltid sälja den för samma pengar som jag köpte den för. Tips är att kolla in någon prisjämförelsesajt så finns det en sida som har kampanj för 1599:-, finns för närvarande 10st kvar men försvinner snabbt verkar det som.
Under tiden klickade jag ändå hem en sladdbaserad skruvautomat Makita 6842xj, kan säkert alltid sälja den för samma pengar som jag köpte den för. Tips är att kolla in någon prisjämförelsesajt så finns det en sida som har kampanj för 1599:-, finns för närvarande 10st kvar men försvinner snabbt verkar det som.
Klicka här för att svara