richardtenggren
Bahco ägs av SNA Europe, som ingår i Snap-On. Var väl bra många år sedan Sandvik sålde ut Bahco.

C
E etompau skrev:
En litet minne från 1973, när Bahco låg i Enköping och gjorde grejor som höll en livstid.
Ett annat litet minne från när de hette A-B B.A. Hjorth & Co och låg i Stockholm :rofl:

Gammal skiftnyckel med texten "A.B B.A. Hjorth & Co STOCKHOLM SVERIGE" ingraverat på handtaget.

• Gilla
  • Wow
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
På mina stämmer ingen dimension, varken på huvudet eller linjalen. Lite bättre blev det efter jag filat aluminiumytorna flata(re) och vinkelrätt(are). Men jag använder dem med det i åtanke.
Okej, min linjal är lika bred i båda ändarna. I mitten är den däremot lite mindre... och det är visst inte helt rakt heller...

Vi får gråta en tår i minnet av Bahco, för tiden de faktiskt var bra :)

@Pysslarn tyckte PEC lät bekant! här hade jag hört om det (men hittade inte videon igen utan deras namn och nöjde mig med de i tråden här)...

Bahco's svar på mitt mail med samma info som första inlägget;

"Tack för ditt meddelande. Ber verkligen om ursäkt, men har inte sett något liknande tidigare. Vi är intresserade av att få in dessa, så undrar vilken återförsäljare du handlat hos?"

Får se om det kommer något mer :)

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Bahco's svar på mitt mail med samma info som första inlägget;

"Tack för ditt meddelande. Ber verkligen om ursäkt, men har inte sett något liknande tidigare. Vi är intresserade av att få in dessa, så undrar vilken återförsäljare du handlat hos?"

Får se om det kommer något mer :)
Jag köpte en 30 cm tidigare och testade häromdagen. Jag kunde knappt se att det var någon skillnad mellan strecken. Jag tror du fått ur en dålig omgång :)

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Köpte en sådan Bahco-vinkel på 400 mm från Axminister sommaren 2018. Den drog iväg 3 mm över linjalens längd, dvs helt oanvändbar. Och nej, det kändes för jobbigt att skicka tillbaka något till England...

Jag har lite svårt att förstå vurmen för en kombinationsvinkel. vad är det jag missar ?
Det enda den tillför jämfört med en vanlig fast vinkelhake är väl ett hyfsat 45 graders anslag?

richardtenggren
Den justerbara skalan borde vara en trevlig grej om det för är tight för en traditionell vinkel?

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Just att skalan är justerbar är den stora skillnaden, lättare att ta ett mått och sedan med hög noggrannhet avsätta det repetitivt än det är med en fast vinkel.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Någon som sitter på en Bacho som skulle kunna ta måtten på stålskalan till mig?
Helst den som är 300, behöver bredd, tjocklek och djupet på "skåran".
Gärna libellens tjocklek också :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.