På min IM90i har dioden börjat blinka snabbt grönt och det händer ofta(3 av 4 gånger) att den inte skjuter av någon spik och det har sakta försämrats från någon enstaka gång till att det sker ofta. Jag har testat med nyladdat batteri och ny gas, men ingenting hjälper.
Jag har försökt googla lite om vad det betyder men hittar inget om när det blinker grönt snabbt.
Jag gissar att den kanske behöver lite kärlek och omtanke.

Räcker det med det med att använda det underhållskit (med o-ring och filter) som finns eller är det något större fel på den som kräver service?
 
Har haft samma problem. Körde en ordentlig service på den. O ring o rejäl rengöring, sen funkade det bättre.
 
Redigerat:
G guggen skrev:
Har haft samma problem. Körde en ordentlig service på den. O ring o rejäl rengöring, sen funkade det bättre.
Vad gjorde du med den förutom byte av o-ring?
 
Finns video/youtube från paslode och andra hur man själv tar isär och servar/rengör en im90. Jag gjorde detta 2ggr varav jag bytte o ring sista gången.
Men jag tror att mitt grundproblem var att jag hade mkt avlagringar och skit i den stora antändningskammaren.
 
Tack!

Bär jag googlade detta så hittade jag en instruktionsvideo på svenska hur man skulle göra, men nu hittar jag dwn givetvis inte.
Har du kvar länken till den du kollade på?
 
Har rengjort den och kontrollerat att det kommer gnista från tändstiftet men den skjuter ändå inte, helt ny gaspatron

Någon som nån ide?
 
Väcker en gammal tråd, eftersom jag hittade denna instruktion:
Alltid hjälper det någon. :cool:
 
  • Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Soundtracket på denna förde en tillbaka till Chuck Norris filmerna på början av åttiotalet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.