R
Robert-san01: Den övre är lite bättre om man även vill "putsa" kanten. Skulle jag köpa en specifikt för bara kapa takpannor/marksten skulle jag ha gått på den nedre.
7 svar · 1,8k läst
·
T
Tovin: Jag följer tråden Tips om verktyg till bra pris slaviskt. Har dock inte hittat så mycket om tillbehör. Det saknar jag. Förbrukningsvaror som sågblad, kapskivor, m.m. Det är något man ständigt behöver fylla på och då är det bra att köpa vid tillfälliga kampanjer. Inte dumt om vi kan tipsa varandra om vi springer på bra erbjudanden. Hittade dessa sticksågsblad på amazon. Helt ok
0 svar · 867 läst
E
eddie78: [citat] ok :) ok :) testat med den svarta eller?
54 svar · 44,0k läst
·
SamiHus
SamiHus: Hej alla glada! Vet att jag sett denna diskussion tidigare någonstans. Vet att det var lite problem med hastigheter och så men…… …..här kommer ett tips ifall man vill använda dem ändå: https://tendotools.com/en/product/set-adaptor-for-router-bits-concentric-chuck-m16-o6-12mm/
0 svar · 613 läst
D
Djävulssnickarn: Men om jag sätter ett grövre rör utanför å har kvar 50mm röret genom väggen å in i fläkten så kommer trycket att falla. Fläkten är gjord för att blåsa genom 50mm rör och det blir ett högt tryck I röret, högt nog för att trycka bort eventuell proppbildning.
19 svar · 2,1k läst
K
Krypstocken: Inte mycket att fota, uppenbart var det var hål. Jag bytte helt enkelt ut membranet mot ett tillklippt från en bit slang.
12 svar · 6,8k läst
·
mackee
mackee: [citat] Precis, den vill jag ha men den går inte köpa längre
6 svar · 1,3k läst
Höghus
Höghus: Nu hade jag behov av att klyva en planka. Inte så grov som förra gången, bara 35mm. Jag testade med Dewalt Z24-klingan och det märktes knappt när jag tryckte plankan igenom sågen. :ok: Nysågad till höger på bilden. /Höghus [bild]
31 svar · 6,2k läst
·
J
jonaserik: Lite häftigt pris för amatörer och bara för proffs kanske.
3 svar · 3,2k läst
H
heimlaga: Jag skulle föreslå enb Massey-Ferguson 35 eller Fordson Dexta eller BM Viktor eller någon annan liten traktor. Kostar betydligt mindre och är betydligt mer användbar än en fyrhjuling. Enda stället där fyrhjulingar är överlägsna är på mycket vattensjuk mark och på isen under dåliga isvintrar när det inte bär en liten traktor.
16 svar · 4,2k läst
slacker
slacker: Vet inte vart du håller till i landet - Men jag har stövlat in på Kärcher i Kungens Kurva Stockholm och köpt reservdelar rakt över disken… Provat att kontakta Kärcher direkt? Eller se vad för reservdelar som finns till din modell; https://spareparts.kaercher.com/ [bild]
1 svar · 2,5k läst
·
Staffan Rydberg
Staffan Rydberg: [citat] Tack
37 svar · 16,3k läst
·
Tomtom79
Tomtom79: Vill helst inte heller hissa upp i 4 trådar, flytta bilen , vrida boxen och hissa upp igen utan är ute efter om någon hittat på en smartare lösning…
1 svar · 1,2k läst
H
heimlaga: Det stämmer. Jag har en likadan och använder den ibland. I brist på det här verktyget kan man använda en rörtång.
2 svar · 1,9k läst
·
mexitegel
mexitegel: En vecka per tusenlapp? :rofl:
26 svar · 4,1k läst
MathiasS
MathiasS: Sådärja, då var det färdigsnackat om detta. Synd bara att besiktningsmannen fortsatte att ha en pissig attityd och trots att siktvinkeln var 24 grader istället för lagstadgade 15gr så skulle bm ge ”råd” om var reflexerna egentligen borde sitta, allt för att få sista ordet i frågan. Nu får istället hans chef sista ordet ifrågan eftersom han både hörde dialogen och fick ett
10 svar · 2,1k läst
·
Sturmtiger
Sturmtiger: [citat] Ja ja... Ja längtar gör väl jag oxå, men som många andra här har planhyveln inte blivit inköpt.
19 svar · 7,9k läst
·
P
Panelmannen: Vad vartefter till slut? Kikar på en RYOBI R18N18G, ruggigt prisvärd om man har ett batteri sen innan. Kör annars med Makita men sett blandade reviews på makitas maskiner
47 svar · 7,3k läst
·
F
fribygg: [citat] Har 4wd traktor och snöblad men de östgötska vintrarna kräver sällan plogning numera, det brukar räcka med att sopa av trappen. Är ofta bättre och billigare att lämna bort snöröjningen, gör ett avtal med någon som röjer i närheten och betala om och när det behövs riktig snöröjning. Ta du 4-hjulingen på nöjeskontot istället, den är inte vidare effektiv att röja en
1 svar · 3,4k läst
Z
ZipLock: Gjorde inte Bima riktigt bra verktygsskåp, som man såg i alla Volvoverkstäder förr?
10 svar · 3,0k läst
·
L
Lilllen: [citat] Aha, den hade bara lutning åt höger, hann inte titta så noga, men då jag är ute efter en med 10” så är det nog den som ändå är mest intressant från Bosch. Kvarstår gör dock problemet med att Bosch verkar låta mer än övriga, vilket jag ju ville komma ifrån. Bosch GCM10GDJ: Ljudtrycksnivå: 93 dB(A) Ljudeffektnivå: ?? Inte hittat?
10 svar · 3,4k läst
·
R
Anonymiserad 433451: instämmer i föregående inlägg. Antingen den hos jula eller biltema. bra sågar oavsett för pengarna. (y)
2 svar · 1,6k läst
Bart
Bart: Tips från coachen https://www.ikea.com/se/sv/p/lilltraesk-baenkskiva-vit-laminat-00479874/
4 svar · 2,1k läst
C
CalleD: Har du haft din länge? Ngt speciellt du tycker man ska hålla koll på?
4 svar · 4,7k läst
·
N
nandreasson: [citat] Tack för tipset! Tycker förstås att det låter trevligt med varning vid dåligt flöde. Tänker att flödet minskar såpass gradvis att man kanske inte ens reflekterar över det.
11 svar · 4,4k läst
L
LMO: [citat] Hej igen! Det blev en Metabo! Tack för goda råd:) /Lars
5 svar · 7,8k läst
·
H
Hans Åke Lindquist: Underverkens tidsålder är törhända inte helt förbi. Jag upptäckte ett glapp i ett av laddarens kontaktbleck och stukade till det lite för bättre anliggning. Och si! Nu tar skruvdragaren emot ordentlig uppladdning igen och fungerar precis som den ska. Jag hade ett besläktat fel häromåret på en pannlampa, vars batterier laddas från datorns USB-uttag. Glappkontakt i USB-kontakten gjorde
5 svar · 1,3k läst
R
Rolle85: Har en flakmoped vars framvagn är dålig och jag skulle vilja byta ut ståldelarna som det har rostat hål på. Nån här som kan eller vet vem som kan göra sådana jobb i gbg? [bild]
0 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.