galento
galento: [citat] Gammal tråd men tack för tipset , Google är underbart :D;)
6 svar · 4,7k läst
Immobil
Immobil: [citat] ...som sagt var. ;)
37 svar · 5,1k läst
·
T
TH885: Eller får du trimma den. [MEDIA=youtube]bWDUI_kMxBg[/MEDIA]
12 svar · 2,4k läst
·
S
Stefan1972: Det måste ju vara fel bricka som är med..........det måste ju finnas en styrning för skivan som sagt. Annars hamnar den ju inte i centrum och med tanke på varvtalet så förstår jag att det vobblar och blir otäckt........
21 svar · 3,5k läst
·
R
Rolle85: Åh tack!
5 svar · 2,9k läst
·
R
F
Fredrikfr: Hej. Jag ska fräsa lite köksluckor till mig själv, och kanske nära och kära. Letar efter en maskin för hobbybruk. Har hittat en kity bestcombi för en liten peng. Vad tycker ni om den maskinen? Duger den? Något att tänka på? Tack på förhand
0 svar · 818 läst
7
721Bäcklin: Fick tag i en Basso 38/90 A1 på Bauhaus och spik ifrån Hornbach. Maskinen ska ta spik ifrån 45-90mm, 2,5-3,8mm i diameter. Blir till att prova den i morgon :) Tack för tipset JWSV
6 svar · 3,4k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Kommer inte göra allt på en gång, finns inte tud för det.
14 svar · 19,4k läst
K
kortis: [citat] Du får väl söka på brynen, jag har ett antal gamla som funkar utmärkt,
369 svar · 118,5k läst
·
J
johanfa: Okej för framtida referens så är det iallafall dessa lager som används: Främre: 6308-RS1 Täckt Bakre: 1308 Öppet sfäriskt Dimension båda: 40x90x23
3 svar · 1,3k läst
Rsv
Rsv: [citat] Ah, tack! Det förklarar en del (y)
4 svar · 2,0k läst
D
Danieln84: [citat] Det kan mycket väl ha varit en Buddy. Det är några år sedan så minnet kan svika. Lånade den av en bekant när jag behövde något lite mer portabelt :D
29 svar · 16,8k läst
·
D
Daddytapir: [citat] Den där är nog ganska exakt vad jag söker, perfekt, tack!
3 svar · 20,8k läst
·
J
Johan456: Har du multimaster med metallblad är det att föredra. Annars ett vanligt bågfilsblad. Du behöver inte såga igenom hela, efter mindre än halva lär du kunna bryta av den.
2 svar · 7,1k läst
·
P
Pysslarn: Youtube kan ge en del uppslag: https://m.youtube.com/results?search_query=caulk+tube+storage [bild] Lycka till! //Ronnie
6 svar · 7,4k läst
·
T
Tjuvkil: Tack! Hoppas det hjälper någon. Givet att jag behövde såg och att den var så gammal beslutade jag att investera i en ny. Men hade föredragit att laga egentligen.
2 svar · 4,4k läst
·
E
Elutte: Har tänk 75mm spik. Men går väll med en 65mm å
2 svar · 1,1k läst
nanowire
nanowire: Flex har en adapter som passar några av deras sågar, osäker på vilka, som ger kompatibilitet med Mafell/Bosch-skenor. Har tänkt skaffa den för att se om jag kan få den att lira med min Hikoki metallsåg.
1 svar · 942 läst
·
P
petererlandsson1194: Det finns hålsågar för det ändamålet i den storleken. Kolla med uthyrningsfirmor. Det är väldigt svårt att få hålen på utsida och insida att ligga exakt mitt emot varandra med sticksåg odyl. hur noga man än mäter och borrar sondhål
2 svar · 1,2k läst
M
Magnus Larsson: Med min bosch får man trycka på ordentligt annars hoppar den ut. Brukar va helt slut efter ett pass:crysmile:
29 svar · 10,3k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] [citat] Ja förlåt, jag får nog tvätta av glasögonen ibland. Men https://www.byggahus.se/forum/threads/bygge-av-kaninbur.230169/#post-4319922 var i alla fall 7 år :)
59 svar · 28,3k läst
·
A
{Alex}: Cleancut har riktigt bra striglar, jag använder en till rakknivar och en till köksknivar. Slöjddetaljer, de har även spillbitar i butik. Eller skomakaren. https://www.cleancut.se/butik/knivslipning/strigel
12 svar · 3,6k läst
Isakare
Isakare: Det är väl stål mot plast som glider mot varandra. Då ska du använda silikonfett. Vist samlar fettet skräp, men alternativet är att det inte fungerar alls. Jag har fått smörja min flera gånger under de 28 år jag haft den, bara rengöra har inte funkat.
1 svar · 641 läst
jeanand
jeanand: [citat]
86 svar · 56,3k läst
·
jeanand
86 svar · 56,3k läst
·
R
reez: Rekommenderar annars https://www.byggahus.se/forum/threads/borde-inte-det-fasta-45-graderslaeget-pa-gcm8s-vara-exakt.146775/#post1090144 Funkar bättre för mig
3 svar · 8,2k läst
·
T
Tovin: Testade att byta till nu gaspatron. Då funkade den kanon igen. Tack för tipset (y). Det konstiga är att jag för skoj skull sen bytte tillbaka till gamla gaspatronen. Då fortsatte den att funka som vanligt :thinking:.
4 svar · 5,3k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] bärläkt verktyg - Bing images Bilden visar ett exempel på läkträv, det kan vara en pinne imellan, eller ett justerbart verktyg, använd fantasin. Ett verktyg för att hålla distansen mellan bärläkten. Alla utom den nedersta bärläkten. Den nedersta bärläkten skall dessutom vara lite tjockare än alla andra så nedersta raden inte "hänger".
9 svar · 6,1k läst
·
halper
halper: https://www.borgebykryddgard.se/kryddor/kilopack/citronsyra-5-kgforp 309 kr för 5 kg, eller 270 exkl frakt.
62 svar · 107,9k läst
fremax
fremax: Stihl eller Husqvarna, då gråter du bara en gång ;) Med vänlig hälsning, fremax
1 svar · 977 läst
RompisKompis
RompisKompis: Jag tackar och bockar för svaret.
4 svar · 1,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.