T
Tonka: Stort tack för svar. Eftersom allt fungerar som det ska verkar det ju vara ok. Ska dock luska lite mer hur sidorna kopplade
4 svar · 2,6k läst
F
Fruck: Lysande! Man tackar!! (y)
2 svar · 2,2k läst
·
A
AndersS: [citat] Fäller alltid in tar ju bara 5 sekunder och man har ju ändå "ändå" en kula fast den inte syns. :cool: annars hade jag valt fast drag till lägre kostnad.;)
43 svar · 10,0k läst
·
T
trojlee: Tackar(y)
2 svar · 1,0k läst
K
Klicka: [citat] Låter ju nästan som den är tappad och blivit skev.
26 svar · 19,2k läst
·
maskeradeproggaren
maskeradeproggaren: https://www.bauhaus.se/kap-gersag-metabo-kgs-216-m-klinga Denna köpte jag för tre år sedan (med stativ) och tycker den presterar väldigt bra. Enkelt handhavande och går snbbt att ställa om vinklar. Stark motor så klarar tjockt virke utan problem. Kan inte komma på ngt negativt.
6 svar · 2,8k läst
Kujaku
Kujaku: Tigersåg var ju ett bra förslag som jag borde ha tänkt på själv. Har svårt att tro att någon vill köpa den, men vad vet man…
6 svar · 4,0k läst
mandersson71
mandersson71: Hej, har en Nedo Sirius 1H rotationslaser där lasern har lagt av. Motorn snurrar och den nivellerar/ställer in sig när man startar den, men ingen stråle som sagt. Laddaren måste dessutom vara ansluten hela tiden för att den ska funka. Nån som har nå tips för att få den till att funka igen eller det är bara till att skrota? Med vänlig hälsning, Mathias
0 svar · 1,5k läst
T
The_Nyll: [citat] En tanke bara jag hade när jag kapa en stolpe på 7×7mm. Om det fanns mer djup än dem 66mm jag hitta. Men ska nog räcka med 66mm. tack för alla tips (y)
5 svar · 2,0k läst
O
ohlgren: Adaptern i plast som man fäster i pumphuset har gått sönder 2 ggr nu. Håller bara en lite stund innan adapter trycks ut från pumphuset . Se bifogad film för förklaring.
0 svar · 1,7k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Jag hittade ett Stabila 120 cm pass i dyn under min brygga som måste ha legat där i över 20 år. Även om färgen är något skamfilad så fungerar det utmärkt. Kontrollerat mot ett nytt pass. Så Stabila kan rekommenderas.
12 svar · 4,3k läst
H
Huzzbutt: Du kan använda 216mm klingor med 2,2mm tjocklek.
1 svar · 1,3k läst
S
stugfar: Hej, jag söker belysning till ett båttält, ca 6x3 m och 2 m högt. Tältet står nordligt invid bergssida, i skugga mestadels, ca 150 m från min stuga. Skulle uppskatta tips på alternativ till lysrör i taket. Jag ska bla slipa och lacka båt i tältet så ganska god ljus-spridning vore tacksamt. Jag har några 18V makita-batterier, men är osäker på hur bra makitas belysning kan passa
0 svar · 734 läst
Violina
Violina: [citat] Ja.. vi har nån sån på jobbet som de köpt för att ha i en av servicebilarna.. Svetsat (pinne) med den nån gång.. Inte vidare kul.. :rolleyes:
42 svar · 18,0k läst
·
A
Anders_70: Men det finns ju många enklare slagborrar som inte har SDS-fästning?
2 svar · 5,9k läst
C
Christoffer85: Tror de med skåra kallas farmaryxa
4 svar · 2,8k läst
·
nivv
nivv: [citat] Annars är makitas variant också populär, men dyrare än metabon
11 svar · 7,6k läst
·
T
trojlee: Jag har en bosch gex 125-150 ave och är svinnöjd. Då har du båda plattorna och även en l-boxx att förvara den i. Mycket lite vibrationer i den, hade en billigare excenterslip tidigare och där fick man vita fingrar fort.
2 svar · 2,9k läst
Terrell H Dwinell
Terrell H Dwinell: [citat] Hi hru?
12 svar · 11,9k läst
·
C
cpalm: Denna avståndsmätare har ju inbyggt elektroniskt vattenpass och idag slog det mig att den kanske har en funktion för att ge måttet i horisontalplanet istället för att man skall försöka hålla den still horisontellt samtidigt som man trycker av mätningen. Någon som vet?
0 svar · 2,2k läst
B
byron v2: Ja det har fungerat perfekt
31 svar · 34,5k läst
·
L
LMO: Återkommer själv med ytterligare en fråga om gängan på tappen. Den mäter cirka 19,7 mm och stigningen är sannolikt 1,5 mm. Ska man tolka det som att det sannolikt då är gängan M20x1,5. Den verkar inte vara helt vanlig men jag hittar inget annat i närheten. Jag har provat 3/4 16 tpi och den är aningen mindre. Någon som vet? :)
1 svar · 1,7k läst
·
S
Snorkeljohn: [citat] Tack för informationen, då förstår jag varför det ibland står att det måste vara negativ tandning på klingor till kap och gersågar. Dock har jag en såg utan dragfunktion och jag tror att den befintliga klingan har positiv tandning.
8 svar · 9,8k läst
L
Lilllen: [citat] Tigersåg är inte riktigt rätt verktyg för betong. Kap är ju rätt verktyg. Hellre i kombination med bilmaskin/kraftig hammarborr skulle jag säga.
11 svar · 6,5k läst
M
Mitt Bygge: [citat] Tack snälla för ditt snabba svar! Ha det fint!
7 svar · 6,8k läst
·
Alltgår
Alltgår: Cejn (y)
7 svar · 3,1k läst
·
Alltgår
7 svar · 3,1k läst
·
Alltgår
Alltgår: Rätt säker på att det är en brandad Nilfisk.
1 svar · 877 läst
nanowire
nanowire: [citat] Mest prisvärd är nog det märke du redan har batterier till. Bäst är nog Hikoki CR36DA, att den inte har sladd märks inte på prestandan.
1 svar · 1,2k läst
T
Trunk: Ibland har livet bra timing… Kort efter att jag besökte denna tråd går jag in på reddit och ser en olycka orsakad av en vinkelslip. En skiva har av okänd anledning splittrats och satt sig i ansiktet på personen. Ifall det är någon som trots allt fortfarande tror att en vinkelslip är en leksak så kan de ju ta en titt på bilderna… Kom ihåg att ha skyddsutrustning, korrekt
14 svar · 2,1k läst
Å
Åke Landström: [citat] stanley hyvel no 45 har du lådan som tillhör med hyvelstål ?
15 svar · 5,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.