Anhåll som har rätt vinkel (både vid vanlig+finjustering) har jag bara stött på när anhållet har suttit på rör (dels på min justersåg, dels på min förra bandsåg) eller haft kuggstångslösning (elu 744).

På min nuvarande bandsåg där fästet har rektangulärt tvärsnitt så vinklas anhållet extremt mkt när man för det i sida, ganska störigt.

Fick hem mina grejor fråm poolewood idag och anhållet verkar prisvärt. Kunde ju inte låta bli atr byta på sågen direkt. Verkstadsinteriör med en nyinstallerat anhåll på en bordsåg, omgiven av verktyg och arbetsbänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nytt anhåll monterat på en bordscirkelsåg med ett trästycke klart för sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
DennisCA och 3 till
  • Laddar…
Hej, vet att det gått ett tag men fungerar anhållet bra samt hur fäster man det i bordssågen?

Det har fungerat bra. Mycket bättre än det gamla. Har nästan glömt hur men jag tror att det är fäst med skruvskallar i en urspårning mot bordet och mutter på insidan av plåtbordet.

Låter lovande. Hittade en sida som visade installationen. Var 3 skruvar som fästes i bordet med mutter (om jag förstod rätt)

Hennke85 Hennke85 skrev:
Fick hem mina grejor fråm poolewood idag och anhållet verkar prisvärt. Kunde ju inte låta bli atr byta på sågen direkt.[bild]

[bild]
Vad heter artikeln ?

Staffan Rydberg Staffan Rydberg skrev:
Vad heter artikeln ?
Länk finns i inlägg nummer 4 det från poolewood.

Hennke85 Hennke85 skrev:
Länk finns i inlägg nummer 4 det från poolewood.
Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.