Hej! Är det någon som testat eller använder detta verktyg regelbundet och kan ge en recension? Blev lite intresserad efter några timmars googlande om alternativ till rotationslasern. Känns som den här prylen borde klara av allt från grundsättning till olika inomhusjobb. Skriv gärna en rad om ni testat på den!

Före laserns tillkomst så var det bara vattenpass och s.k slangpass som gällde. Och framförallt så var slangpasset mycket bra och exakt på någon mm vid långa avstånd. Slangpass användes till 100 % av undertaksgubbarna, inga problem att få till det på upp till 50 meters avstånd. Nivån i slangen är lika i båda ändar, tog lite tid innan nivån slutade att gunga i slangen. Att göra ett slangpass, bara ta en genomskinlig slang och fyll med vatten ( gärna färga det med karamellfärg ) , hänga upp ändarna och vänta, märka av nivåerna och det är färdigt att använda. Lämpligt att ha ett par proppar att sätta i ändarna vid förflyttning.

Det vanliga slangvattenpasset har jag koll på, den jag pratar om heter Nivcomp, det är ett digitalt verktyg som är har ungefär samma funktion som ett slangvattenpass fast den mäter trycket i slangen istället. Kolla på länken nedanför om du har möjlighet.

I övrigt så har jag använt slangvattenpasset vid några tillfällen. Dock lite mer bökigt att göra det på egen hand!

https://kakellagret.se/prod/plattsa...MIh7TXncaf8gIVhLWyCh0O4ACjEAQYASABEgJ7gPD_BwE

Lite häftigt pris för amatörer och bara för proffs kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.