H
Hymas7: Helj! De är viktigt att när man delat solenoiden från den andra delen även plockar isär selenoiden o rengör o smörjer
3 svar · 6,8k läst
·
R
Anonymiserad 433451: [citat] Varsågod (y)
11 svar · 2,2k läst
·
C
Chentin: [citat] Jag ska, så fort produkten jag vill ha finnas åter i lager. Det kan dock dröja är jag rädd.
2 svar · 1,3k läst
Bowman
Bowman: [citat] Tackar, [citat] Alltså jag vet att det finns vinschar, och jag har tillgång till Google :) Det jag funderade på är en alternativ lösning då jag kanske inte tycker det är värt att införskaffa en vettig vinsch eftersom jag inte riktigt har ett verkligt behov förutom lite slapphet :) Då jag inte är intresserad av biltema grejer eller jula grejer, som kan vara lite billigare. Men
21 svar · 7,1k läst
A
A-Man_08: Såg nu på deras sida att det var den röda. https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och-maskiner/skruvdragare/batteridrivna-skruvdragare/skruvdragare-012274/ Jo den kommer nog göra jobbet den håller ju lite bättre kvalite än deras övriga.
15 svar · 5,3k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Tack, det var snällt sagt. Men det är ju inte direkt raketforskning det här.
28 svar · 4,2k läst
·
ptrlmk
ptrlmk: Remmen är fixad och jag har fått bort det mesta av rosten. Delarna var inslagna i tidningspapper från 2005, min gissning är att den stått ute sedan dess. Nu väntar jag på nya kullager till spindeln men jag kunde inte hålla mig från att montera ihop "sågliften". [bild] Jag jobbar fortfarande på att hitta en elektriker, vågar inte ge mig på det själv.
6 svar · 992 läst
·
J
JFrisk: [citat] Klokt val! Jag blir mer och mer less på kinesiskt skrot jag med. Ibland lyckas man bli positivt överraskad, men det tycks vara mer och mer sällan. Det är nog dags att överge hoppet och enbart köpa beprövade prylar. Speciellt när de tom börjar lägga ut stulna bilder för att skicka något helt annat.
14 svar · 3,5k läst
·
jonmo
jonmo: https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-739#post-4305903
1 svar · 755 läst
S
Staffan Olsson: [citat] Tack för svar då har jag lite mer kött på benen. Heller några tior er för en bra klinga
2 svar · 1,2k läst
O
Octavianus: Den snurrade dåligt för att sen inte snurra alls. Nu blinkar det bara. Så något elfel Mao.
4 svar · 1,2k läst
D
Danne_83: Tack för svar! Har bestämt mig att jag köper den eldrivna jag föreslog längre upp. Fanns iofs lite proffsklippar på blocket för liknande pris men de ser ut att ha levt ett hårt liv och jag har ingen lust att meka så det får bli en ny budgetvariant istället, den lär nog hålla några år i alla fall.
4 svar · 3,1k läst
·
H
Harald Blåtumme: Använd Hilti TE-CX borrkronor i fortsättningen. Käkar armerad betong som ingenting, man bara kör på som vanligt dvs låter borrhammaren göra jobbet.
8 svar · 1,5k läst
A
andersda: Med men oxå en extra förlängning till slangen. 2.2 m är för kort
1 svar · 2,2k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Ser ut som det Metabo-set jag har till KSS60 med 2x8 Ah och snabbladdare. Min bror kör samma uppsättning han också (y) Om du köper Metabos dammsugarstartare också slipper du gräma dig över bluetooth-batterier.
24 svar · 4,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Vad är det för material ni ska avlägsna?
6 svar · 9,6k läst
F
Fuskbyggare: Hej, Har just pratat med RIMA i Göteborg som har filt-materialet jag söker. Det blir att stansa ur en remsa men det verkar överkomligt. Stort tack för tipsen. Ska väl dela lite bilder sedan om renoveringen av rikthyveln lyckas. Det är dock ett projekt över flera månader. mvh Fuskbyggare
4 svar · 1,3k läst
·
A
AndersS: Jo, fick en funderare utifrån maskinerna och sedan frågan hur man sågar täcksida. ;) Ett tips är att även skaffa en japansåg, ersätter ganska ofta mina cirkel/bordsågar då den inte skiter ned. Fungerar också bra till täcksidor och passbitar. :D
23 svar · 4,9k läst
·
pjgb
pjgb: Bygg en egen med kökspappersrulle och större fläkt om inte designen är viktig. [MEDIA=youtube]kK7sJq2E0bE[/MEDIA]
7 svar · 6,2k läst
·
pools
pools: Är det någon här som har en Hammer N2-35, och vet hur brett geringsspåret (eller vad det heter) är? //P-O
5 svar · 2,2k läst
·
T
Tom1963: Jodå. Svarade på privat meddelande. Skickar info på din Mail också
91 svar · 40,0k läst
·
tommib
tommib: Du kanske skulle överväga att flytta istället? Jag förstår lidandet med värmen men att förstöra (ja, det är vad det är frågan om) hyresvärdens egendom är inte rätt för det.
26 svar · 5,7k läst
K
Krukmakaren: Är inte detta riktigt bra pris för den cirkelsågen? https://www.amazon.se/Bosch-Professional-sladdl%C3%B6s-cirkels%C3%A5g-kling-%C3%98/dp/B072J25TPG/ref=mp_s_a_1_12?dchild=1&keywords=bosch+professional+18v&pd_rd_r=e68efa8f-581b-49a9-8a6b-e84fce2e83f9&pd_rd_w=l2z2W&pd_rd_wg=wNqEc&pf_rd_p=26da7ca4-25c8-48e3-a89b-8e60a7859c9b&pf_rd_r=3QTNAXVJG613HX9KQ335&qid=1626248889&sr=8-12
6 svar · 7,3k läst
C
cpalm: Gjutepoxi borde funka perfekt. Du kan tillverka en gjutform i modellera. Tillsätt svart pigment så blir det nästan som originalet.
1 svar · 1,2k läst
·
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Har en kompis som hade en Citroen med borttagbara baksäten. Hon körde bara med ett enda baksäte till vardags och åkte på patrull när bilen skulle besiktigas och sätena inte var på plats. Min bil är 7-sitsig där de två bakersta platserna inte går att ta bort, de sänks ner inunder golvet på bagageutrymmet. Hade de varit löstagbara istället hade bagagevolymen varit ännu större.
92 svar · 12,1k läst
·
S
sweden: Hej Hör med woodcontrol i Tibro dom kan säkert hjälpa dig.
3 svar · 848 läst
A
Avemo: Så bra att det löste sig. Du har kanske redan märkt det. Men på det här viset så kommer den att återstarta när strömmen kommer tillbaka efter ett avbrott om den var på när det bröts. Det kan vara bra att tänka på ifall det skulle gå en säkring när du jobbar med den.
37 svar · 8,0k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: Var inne på K-rauta och skulle köpa Makita-klingan men det det var ju förstås tomt trots att lagersaldot sa annorlunda. Så jag köpte den här från Bosch istället, https://www.k-rauta.se/produkt/cirkelsagklinga-bosch-216x2x30mm-48t-tra/3165140314411 Och jädrar vilken skillnad det blev. Vet inte om Bosch-klingan är bättre än Makitas men jag behöver se till att byta klinga oftare för
3 svar · 1,6k läst
Rickard.
Rickard.: [citat] Om legeringen eller bastjockleken skiljer så kan det de.
3 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.