1 276 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Skruvdragaren tvärdog.
Köpte en skruvfdragare av märket Parkside för drygt tio år sedan, Kostade 350 :- då. Har funkat utmärkt i nästan daglig användning, då den plötsligt tvärrdogt Verkar omöjlig att ladda. Finns några knep att återuppliva gamla batterier. Laddarens batterier sitt "invärtes" och nya tycks inte finnas i handeln. 
Hej,H Hans Åke Lindquist skrev:Köpte en skruvfdragare av märket Parkside för drygt tio år sedan, Kostade 350 :- då. Har funkat utmärkt i nästan daglig användning, då den plötsligt tvärrdogt Verkar omöjlig att ladda. Finns några knep att återuppliva gamla batterier. Laddarens batterier sitt "invärtes" och nya tycks inte finnas i handeln.![]()
Jag tror det är ganska kört för din skruvdragare men för 350kr ska man kanske inte förvänta sig mer. 10 år är nog ändå ett bra betyg och 9,5 öre per dag i kostnad är ju inget att bråka om tycker jag. Förpassa du maskinen till kyrkogården för uttjänta maskiner och köp en ny och förslagsvis en där batterierna går att byta.
Lär nog bli så. Dragaren har en väldigt bra snabbchuck, som jag

Lär nog bli så. Skruvdragaren/borrmaskinen har en väldigt bra snabbchuck som jag kan återanvända i svarven vid svarvning av smådetaljer.L lindsmik skrev:Hej,
Jag tror det är ganska kört för din skruvdragare men för 350kr ska man kanske inte förvänta sig mer. 10 år är nog ändå ett bra betyg och 9,5 öre per dag i kostnad är ju inget att bråka om tycker jag. Förpassa du maskinen till kyrkogården för uttjänta maskiner och köp en ny och förslagsvis en där batterierna går att byta.
Redigerat:
Du ser alltid nån del som man kan återvända, själv har jag återanvänt en box från Metabo vars syfte för 40 år sedan var att inhysa en slagborrmaskin som den dog efter lång och trogen tjänst.
Lycka till med svarandet
Lycka till med svarandet
Underverkens tidsålder är törhända inte helt förbi. Jag upptäckte ett glapp i ett av laddarens kontaktbleck och stukade till det lite för bättre anliggning. Och si! Nu tar skruvdragaren emot ordentlig uppladdning igen och fungerar precis som den ska. Jag hade ett besläktat fel häromåret på en pannlampa, vars batterier laddas från datorns USB-uttag. Glappkontakt i USB-kontakten gjorde att lampan inte tog emot ström. Var nära att kasta bort pannlampan innan jag upptäckte felet och införskaffade en ny USB-sladd.
Klicka här för att svara