D
Derbyboy: Alltså hade sensorn just nu hängt i luften och det hade blivit någon eller några feldetekteringar så hade jag kunnat testa med motstånd för att öka trögheten (såsom jag pratade om tidigare) Nu när den med 100 procent säkerhet ligger i vatten så vet jag inte varför den öppnar relät på det sätt som nu sker, dvs bara efter några minuter. Edit: undrar om det kan h med shellyn att
71 svar · 3,9k läst
·
S0MMER
S0MMER: Har du provat skruva på greppet?
1 svar · 646 läst
·
W
walderama: [citat] [bild] [bild] Blev en ny utformning på badrummet så då får även avloppet en annan utformning. Vad tror ni om denna lösning? Borrar två hål för toalett och avluftningen i betongbjälklaget. Svart 110mm Röd 75mm Blå 50mm Allt som går från 0-90 grader är med två 45 böjar. I källartaket blir det ankarskena och nedpendlade rörklammer. Väggen där tvättstället ska sitta är
5 svar · 1,9k läst
·
H
Håbbe01: [citat] [citat] Om du köper en 1 fas pump så behövs ej motorskydd o gamla tryckbryttaren funkar
31 svar · 3,2k läst
·
A
andli: Nu går det så sakteliga vidare med detta projekt, och då kommer man till andra ändan av slangarna.. Två kommer upp genom golvet, och ska anslutas till kökskran, Antar att det är enklast att sätta två övergångar till 15R och sen koppla vidare därifrån? https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-pex-overgang-utv-16x15r/ Anges till 16x2,2 på Rinkaby rör men LK anger den till 16x2,2/2,0 så
18 svar · 3,9k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: [citat] Men öppnade han, så att han såg själva ventilkäglan ? Själva vredet kan ju vara vilken specialdesignad variant som helst. Med lite tur kan det ju också finnas någon märkning, som blir synlig när plastratten avlägsnats.
3 svar · 892 läst
·
C
Clossa: [citat] Blindplugg med gummipackning. Det blir bomtätt, enklast o billigt.
6 svar · 1,7k läst
·
Magrand
Magrand: Nytt vattenlås som passar din diskbänk https://rorfokus.se/produkt/vattenlas-diskbank-enkel-dubbellada-universal-rot-contura-pro-kopia/?gclid=Cj0KCQiAjMKqBhCgARIsAPDgWlwJUI5iH4dM0iYvu_wYzPdutdPU7tPtNx1mVK4O1VZL7Phg_0up2zgaAhv7EALw_wcB
9 svar · 4,9k läst
·
J
Jesrel: [citat] Grymt! Tack så mycket. Problemet löst! 👏
2 svar · 2,4k läst
·
K
KristerLo: Har justerat fram och tillbaka. Har fått det bättre. Men det är nog så att det är smuts i rören
10 svar · 1,2k läst
·
Centano
Centano: [citat] Jag tolkar det som att TS vattenfyllt skyddsrören i samband med att denne kopplat in blandaren.
9 svar · 1,2k läst
·
X
xxargs: Håll inte andan i väntan på besked från kommunen - det kan ta årtiondens velande innan det kommer till beslut och innan dess måste du och de andra fastigheterna som är tillkopplade 3-kammarbrunnen ha en lösning. Och en början är att se om 3-kammarbrunnen har samma problem med översvämning i vattenhöjd och om det runnit mellan sina kammarväggar och med detta slamflykt mot
9 svar · 1,9k läst
·
J
Jörgen Björkman: Söker packning till denna kran eller tips på hur man gör en packning
0 svar · 731 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Kopparrör
12 svar · 2,9k läst
·
A
atomlab: Bara att dra upp pumpen och se att inget fastnat i kvarnen.
1 svar · 2,5k läst
·
I
Ismet57: Huset är 100 kvadrat
5 svar · 1,6k läst
·
S
Sonett III: [citat] Gjorde det och svaret var att det finns ingen gjord till just den😳
13 svar · 1,8k läst
J
Josth: Du kan anlita en rörmokare som fryser rören så det blir proppar. Då kan man byta ventilen på radiatorn till en modern termostatventil med termostat på.
1 svar · 663 läst
·
M
mulle.meck: Idag blev det färdigt med blandare ho och diskbänk, kul att lära sig lite vvs relaterat. Och intressant att se hur snabbt familjens diskberg kan växa 😁
18 svar · 5,2k läst
·
M
marp68: [citat] Intressant. Tyvärr är det lägenhetshus, så ingen möjlighet att påverka inkommande temperatur på vattnet. Tror bara jag kan ändra max temperatur på insatsen, men då är det ju försent. I badrummet har jag också en FM Mattson som fortfarande funkar perfekt, mjukt och fint, och då är den ändå 20 år gammal.
6 svar · 2,9k läst
·
G
Galten: Historien fick en lite annorlunda vändning när jag lyckades bända bort silen och såg att spygattet var fyllt till bredden med….ren sand Det visade sej att det fanns ett annat avlopp som också mynnade ut i denna golvbrunn, och det var golvbrunnen i garaget som ligger typ 10 meter bort. Och det har jag nyss putsat invändigt, så överbliven puts hade åkt med ner och fastnat i detta
8 svar · 2,0k läst
C
cpalm: [citat] Hornback säljer ju på postorder. Förvisso 59 spänn frakt vilket är lite surt för en pryl som kostar 15 kr, men du kanske behöver något annat på samma gång?
12 svar · 2,7k läst
·
jojje78
jojje78: Tack för all support. Tror jag går på luftningen. Vill inte riskera läckage på ventilen.
8 svar · 4,9k läst
·
J
jonaserik: Jag skulle plugga ingen vid tanken och sätta ett T-stycke på tryckröret som går ut från pumpen. Samt förlänga med ett rör ca 20 cm. Du kan nog inte använda den som du har kanske. Glöm inte att sätta klämringskopplingar på röret mellan. Då är det mycket lättare att ta isär och göra rent, blir nog en sväng om något år igen. Blir kanske att förlänga kabeln mellan pump och
23 svar · 5,2k läst
·
P
Pugetik: Intressant! Själv också är på tanke det och funderade.... Plötsligt hittade här. Hur gick det som han har eller inte provat att täcka golvbrunnen? Kan radongas smyger igenom in cementrör invändigt och sedan letar gas ut till ex. golvbrunn och de i kök/ badrum osv.. Trots flesta vattenlås finns med vatten fylld i, så kan inte gas kommer ut genom vatten fast möjlig kan det då
2 svar · 8,2k läst
B
BSOD: Ska du köpa någon annanstans så lär du se till att få rätt cc. Annars blir ju installationen besvärligare för rörmokaren o då förlorar du det du sparat... Jag hade betalat de där 880kr för att få rätt prylar direkt.
13 svar · 4,5k läst
Libe91
Libe91: Tusen tack för hjälpen! Beställer en sån :)
9 svar · 3,1k läst
·
Strandpapper
Strandpapper: Okej. Dum fråga, var sitter den i fördelaren? Menar du framme vid badrummet? Menar du eluttaget pumpen är kopplad till? Det är ett vanligt uttag med ström på hela tiden
30 svar · 3,1k läst
·
J
Joselifine: [citat] eltejpen var ett test eftersom det var sån stor skillnad, men nej, jag har gängtejp till nlsta gång [citat] Gott, då blir det nog riktigt bra detta, har kapat slangen en bit till så den ska ligga bättre! Gillar klokopplingen, den hade jag aldrig hittat utan ditt tips😊
36 svar · 7,8k läst
·
B
BSOD: Men du är säker på att det verkligen behövs värmekabel då? Det brukar gå ganska bra med avloppsvatten, det är ju varmt från början och ledningen är inte full. Det brukar bli problem om man har droppande kran, för då hinner det frysa innan det kommer ner på djupare (varmare omgivning). Jag hade dragit kabeln utanpå röret, plus isolering. Ingen kabel under jord. Men det beror ju på
4 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.