J
jeppezon: [citat] Verkar stämma. Körde ner en pinne mne tog stopp innan jag kom in i röret. Kanninte se något uppenbart glapp vid golvet.
6 svar · 1,3k läst
·
JonasWe
JonasWe: Det kom fram fler muffar även långt under plattan, men så här gjorde rörmockaren [bild]
8 svar · 2,8k läst
·
F
Fladder63: [citat] Du menar att dom pumpar ut olika hårt eller olika mycket vatten?
2 svar · 912 läst
plåtrickard
plåtrickard: Det finns ersättningspannor med ett rör i,men har bara sett betongpannor så
5 svar · 1,2k läst
·
M
Maalkl: Det hjälper inte att justera tryckströmbrytaren?
3 svar · 4,6k läst
·
K
Krrkrr: Hej, uppdatering här. Körde med varmluftpistol tills båda gängorna släppte och satte fast nya skarvdelen. Behövde inte använda nippeln utan hela gängade delen till vänster kom loss så hade Innergänga |-------| yttergänga Kör pannan på 1.5bar nu och hoppas det håller tätt. Är det något annat jag bör tänka på?
5 svar · 3,2k läst
·
Kapsyl
Kapsyl: Låter som de förra ägarna inte hällde av fläskflottet innan de diskade......😀
23 svar · 7,6k läst
·
nino
nino: Idag kostar en 10min dusch 10:- enl elbruk Så det är klart sparar man 5:-/dusch så är den ju betald på kanske 2år för en singel. En 5pers familj så mindre än ett år Nu har jag singlar i alla 5lgh så just nu blir det ju mycket pengar på munstycken men helt klart intressant OM dom är så bra som dom skriver
15 svar · 4,6k läst
T
Tony_S: Hej. Jag stängde av ventilen under vattenmätaren och det var för garaget. Så nu vet alla :)
6 svar · 2,4k läst
·
S
Stig-Helmer: Om jag ska använda vinkelkopplingen för 50mm PEM i ena ändan och gå över till 35mm koppar i andra ändan, passar detta ihop? [bild] [bild]
14 svar · 1,8k läst
·
Antewallgren
Antewallgren: Är den rengjord? Ser otroligt smutsig ut!
5 svar · 2,2k läst
·
M
mattiasborger: Det här kan bli en popcorntråd att följa. Det enklaste svaret på din fråga är att en stenkista räcker långt, speciellt om det inte används så frekvent. Får miljökontoret på din kommun nya om det så väntar allt från tvåkammarbrunn och infiltration till reningsverk. Med ansökan, godkännande och annat dyrt längs vägen...
1 svar · 1,5k läst
F
fredand44: [citat] Wow, det har jag missat!!
2 svar · 3,4k läst
·
nimhed
nimhed: [citat] Det är bara minnet av en mora köksblandare, där en liten detalj gått sönder. Den detaljen gick inte att beställa ensam, utan man fick beställa en sats som kostade typ 80% av nypris.
6 svar · 2,3k läst
·
Cheng_Peng
Cheng_Peng: Försöker igen, någon som kan hjälpa?
4 svar · 753 läst
T
Timmermannen77: Ta lite matolja på båda sidorna om packningen, inanan du monterar ihop det. Brukar hjälpa om man får lite fett i mellan.
4 svar · 1,1k läst
·
D
Daniel 109: Det är inte obligatoriskt även om de väldigt gärna skulle vilja att det var det.
3 svar · 1,1k läst
G
Genomklok: Det finns flera sätt att mäta hur mycket vatten det går att ta ut från en brunn, från ganska krångliga till mer krångliga varianter. Jag antar att det är vad du frågar efter? Det enklaste är att mäta nivån i brunnen, ostört läge. Pumpa ur till en nivå som du mäter upp och ser hur lång tid det tar för nivån att återgå till ursprungsläget. Det ger en indikation på
2 svar · 1,4k läst
Q
qrz: [citat] Max 10bar - ERF3867SOX
3 svar · 1,2k läst
·
L
lordi: Ett annat problem som ofta uppstår när man skiftar tillopp och retur är att det blir oljud i termostatventilen
5 svar · 1,2k läst
·
F
fribygg: [citat] Kan du komma under bjälklaget brukar det gå lättare att dra avloppet där.
3 svar · 1,5k läst
B
BORNER: [citat] Tack! Ja, det var ju en enkel och bra lösning!
2 svar · 835 läst
·
E
Ewa Persson: Kan tillägga att förra ägare flyttade vasken till andra väggen så att rören har förlängs och har sin så där lutning. Så med tiden samlas skit . Vi hade firman en gång som spolade med högtryck men de var så effektiva så rören under huset lossnade utan att vi visste om det.Som tur hade vi inte värme i radiatore så kollade vi under huset. Då upptäckte vi att de stänger vatten
9 svar · 3,4k läst
·
H
Henrik.S: Jag har två ingjutna WIFA golvbrunnar, (se sida 14 i denna broschyr): https://www.jafo.eu/fileadmin/user_upload/JAFO/PRODUKTBLAD/JAFO-Gamla-golvbrunnar.pdf Men nu behöver jag en ny insats eftersom råttor har varit på besök och gnagt hål. Är det nån som vet om det går att hitta reservdelar, eller om det finns någon annan insats som passar?
0 svar · 1,5k läst
R
Roy-Ravi: Kanon, stort tack 👏👏👏
4 svar · 3,1k läst
·
downup
downup: [citat] Ok, tack. Ska testa att dra en tjänst på dorunner.se Är det inte skadligt mycket pengar för en röris att göra så. Men brukar aldrig få svar från dessa sidor på små projekt :(
5 svar · 1,1k läst
·
M
Micke8: [citat] Tur att jag behöll kvittot. STORT tack :)
2 svar · 1,6k läst
P
paralun: [citat] Anslutningsstosen är bara noggrannt "dittryckt" inkl att röret ska var helt rent innan man trycker dit den, sen sköter gummitätningarna att det är helt tätt. Något lim ska inte behövas eventuellt behövs rörmokarsmörja. https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/avloppsror/smorjmedel-for-plastror-500-g-2000042706 Sen har det här då en viss "äckelfaktor" men det är
9 svar · 2,1k läst
·
D
Daniel Riccius: Hej, Ventil från LK, har vred för nödöppning. Då behövs ingen bypass. https://www.lksystems.se/sv/produkter/teknisk-armatur/tappvattenarmatur/kulventiler/vattenventiler/lk-vattenventil-12-v-77789340/ Min tanke är att styra ventilen med ett fjärrströmbrytare i eluttaget. För att upptäcka vattenläckor på olika ställen i huset tänkte jag använda några Eve Water Guard (eller
4 svar · 7,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.