Hej!

Ska renovera vår tvättstuga, huset är byggt 1981 och skåpen där är original såvitt jag vet.
Marbodal M 23 står det innuti.

Blir dock inte klok på hur detta väggskåp sitter uppe? Ser inga skruvar på sidorna, endast biten en bit upp som har tre kraftiga spikar.

Är det bara att gå loss med kofot eller finns det ett "korrekt sätt"?

Tacksam för svar!

Vitt väggskåp inuti en tvättstuga, med synliga hyllhållare och en kraftig list fastsatt med spikar. Skåpet verkar sakna synliga skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut som det sitter skruvar i hålen för "hyllplupparna". Tredje hålen uppifrån respektive nedifrån?

Edit: bild
Tom vägghylla med skruvar i hålen för hyllstöden, markerade med röda pilar, tredje hålet uppifrån och nedifrån.
Skapa konto

Är det träväg bakom eller.
Den trälisten i bakkant är för att fästa upp skåpet, det är trätappar från den, in i sidostyckena. Ser ut vara lite större hål på gaveln i framkant mot väggen till vänster, kan sitta skruv/spik där med.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Wow, folk är så snabba på detta forumet! :D

Hålen på sidorna är det inga skruvar i (som jag kan se/känna) så det är kanske bara balken där bak då.
Plus lim säkert. Skåpet sitter som berget.

B Badboyrune skrev:
Wow, folk är så snabba på detta forumet! :D

Hålen på sidorna är det inga skruvar i (som jag kan se/känna) så det är kanske bara balken där bak då.
Plus lim säkert. Skåpet sitter som berget.
Har dom limmat bakom så får du problem. Skåpet i sig håller inget bra för en kofot och nu har du bara en sida att bryta på. kanske det blir att skrota skåpet.

Tänker nog ändå skrota skåpet, så var egentligen mest för att slippa stora hål i väggen av dolda fästen eller dyl.

Det är gips mot yttervägg är tegel btw.

Stort tack till er båda!

Uppdatering ifall någon skulle undra samma sak:

Det var endast tre stora spikarna i balken inne i skåpet (plus några små till en smal täcklist till vänster)

Vägg med spår efter borttagna spikar i ett skåp, synliga skruvhål och ett rör i ovankant.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.