5 012 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Antivibrationsfötter för tvättmaskin fungerar de verkligen?
Sida 1 av 2
Ska installera en ny Bosch tvättmaskin på klinkergolv i badrum. Huset är träbjälklag och golvet sluttar något ned mot avloppsbrunn.
Fungerar sådana Antivibrationsfötter man placerar under maskinen efter den ställts i våg? Det verkar blandade erfarenheter och vissa som menar att det kan öka vibrationer.
Montörer såna som kommer från vitvaruföretag har jag fått veta brukar avråda, men är det mer ett utslag av bekvämlighet?
Fungerar sådana Antivibrationsfötter man placerar under maskinen efter den ställts i våg? Det verkar blandade erfarenheter och vissa som menar att det kan öka vibrationer.
Montörer såna som kommer från vitvaruföretag har jag fått veta brukar avråda, men är det mer ett utslag av bekvämlighet?
Funkar för mig!! Klockrent när jag satte dit dom....N Napprol skrev:Ska installera en ny Bosch tvättmaskin på klinkergolv i badrum. Huset är träbjälklag och golvet sluttar något ned mot avloppsbrunn.
Jag köpte några på Jula eller Hornbach eller något sånt vanligt ställe, tror jag gav mindre än hundralappen för dem då. Klockrent, maskinen hart stått på exakt samma ställe i flera år från att tidigare vandrat iväg minst en gång i veckan.
Vi hade 4 gummifötter tidigare men maskinen rörde sig ändå på klinkergolvet.
Då köpte jag en matta istället som fungerade ändå bättre😀
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...-vibrationsdampande-matta-pisla-foam/p-948084
Då köpte jag en matta istället som fungerade ändå bättre😀
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...-vibrationsdampande-matta-pisla-foam/p-948084
brukar aldrig fungera på golv som sluttar i synnerhet om det är klinker maskinen kommer söka sig till golvbrunnen alla tvättarN Napprol skrev:Ska installera en ny Bosch tvättmaskin på klinkergolv i badrum. Huset är träbjälklag och golvet sluttar något ned mot avloppsbrunn.
Verkar funka för en del. Personligen så är det jag bryr mig om primärt inte så mycket om det skulle låta mindre. Upplevde tidigare maskinen med sisådär 7 år på nacken som rätt tyst och den flyttade sig knappt och stod utan såna
Utan tänker snarare att golvet och hus fundament behöver "skyddas" från vibrationer och påfrestningar?? Om då gummifötter vare sig gör från eller till eller minimalt för den Newton biten utan då krävs mer omfattande åtgärder....ja då känner jag att lika gärna strunta i det. Kanske i trähus till och med bra att väggarna, golv, etc rör sig med vibrationer?
Utan tänker snarare att golvet och hus fundament behöver "skyddas" från vibrationer och påfrestningar?? Om då gummifötter vare sig gör från eller till eller minimalt för den Newton biten utan då krävs mer omfattande åtgärder....ja då känner jag att lika gärna strunta i det. Kanske i trähus till och med bra att väggarna, golv, etc rör sig med vibrationer?
Jag köpte en sats gummifötter på Elgiganten samtidigt som tvättmaskinen de har funkat perfekt fast maskinen står på kanten till golvbrunnen med torktumlaren ovanpå.
Fungerade suveränt för mig på samma underlag, ingen aning om det är tystare men maskinen stod helt stilla.N Napprol skrev:Ska installera en ny Bosch tvättmaskin på klinkergolv i badrum. Huset är träbjälklag och golvet sluttar något ned mot avloppsbrunn.