Har beslutsångest och behöver hjälp.
Ska köpa ny tvättmaskin och har snöat in på Bosch. Hade en Bosch för länge sen som funkade klockrent i 15år, sen flyttade jag 😄
Har hittat en modell på vitvaruexperten, till bra pris, 6990:- nu på black week.
Är det nån som har denna maskin? Eller kan ge råd om det kan vara ett bra köp?
Eller ska jag kolla på nåt annat märke?
Tacksam för all hjälp jag kan få att ta ett beslut 😊
Ska köpa ny tvättmaskin och har snöat in på Bosch. Hade en Bosch för länge sen som funkade klockrent i 15år, sen flyttade jag 😄
Har hittat en modell på vitvaruexperten, till bra pris, 6990:- nu på black week.
WGG244FNSN
Men blir tveksam när jag läser här på forumet att de tysktillverkade serie 8 är mycket bättre. Men också mycket dyrare…Är det nån som har denna maskin? Eller kan ge råd om det kan vara ett bra köp?
Eller ska jag kolla på nåt annat märke?
Tacksam för all hjälp jag kan få att ta ett beslut 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
'det var bättre förr' - tänket bygger till en del på att man tror att överlevarna är representativa för startpopulationen. snarare ser vi idag bara överlevarna, det som skrotats ut är borta.
och överlevarna tenderar vara stabila även fortsättningsvis. i min erfarenhet.
man kan dra paralleller till andra brancher. vi lyssnar till fortfarande spelad musik från sjuttiotalet och tycker att det måste ha varit väldigt bra på den tiden. det var det inte, det mesta var identitetslös efterhärmning, ren skit. det är samma idag.
vad som blir framtidens varaktiga klassiker är lättare förutse när det gäller musik jämfört med tvättmaskiner. men att gårdagens klassiker kommer fortsätta vara det ingen osannolik utveckling.
disclaimer; vi bytte för några år sedan tvättmaskin. den som till slut fått en vibrationsspricka i trumman åkte ut. den var från 1989 och fungerade annars felfritt. ersattes med en likadan från 1991. i mint condition, stått hos en äldre dam. går fortfarande som en dröm.
en definitiv fördel med en gammal maskin är att man har chans till trefasanslutning. fintvätt på 40 minuter; check.
och överlevarna tenderar vara stabila även fortsättningsvis. i min erfarenhet.
man kan dra paralleller till andra brancher. vi lyssnar till fortfarande spelad musik från sjuttiotalet och tycker att det måste ha varit väldigt bra på den tiden. det var det inte, det mesta var identitetslös efterhärmning, ren skit. det är samma idag.
vad som blir framtidens varaktiga klassiker är lättare förutse när det gäller musik jämfört med tvättmaskiner. men att gårdagens klassiker kommer fortsätta vara det ingen osannolik utveckling.
disclaimer; vi bytte för några år sedan tvättmaskin. den som till slut fått en vibrationsspricka i trumman åkte ut. den var från 1989 och fungerade annars felfritt. ersattes med en likadan från 1991. i mint condition, stått hos en äldre dam. går fortfarande som en dröm.
en definitiv fördel med en gammal maskin är att man har chans till trefasanslutning. fintvätt på 40 minuter; check.
Klicka här för att svara