emerson skrev:Skulle väl tyvärr gissa på att sitationen är lite "körd",
Om det är fullt i telestationen
( vilket det börjar bli lite varstans...) så är det förhoppningsvis övergående.
Vissa operatörer levererar förvisso fiber, framför allt på företagsmarknaden där man förutom en hög kapacitet kanske även kör telefoni via detta.
Men,, avskräckande exempel,
vi hade en kund som ville få fram fiber till ett kontor på stadsgårdskajen i Stockholm där inget fanns förberett,
Det skulle gå på ett par hundra tusen...!!!..
Gräva fram fiber om det inte finns är djäv.. dyrt minst 1000:-/metern. Det som tillkommer är också fiberhhyra per månad. Det är beroende varifrån tjänsterna hämtas ifrån och till kunden.
Dvs,, Man kan inte vara själv om en installation som blir för lång.. Är det ett område med fler bostäder/kontor etc kan det finnas hopp,, annars gissar jag på att det är troligare att du får vänta på utökning i telestationen.
Just det sistnämnda vet jag hände ute på Ekerö till våra tidigare grannar,, dom fick vänta i nästan 1 år.
NU tar dom i mot privat kunder.. www.tdc.seLillaSandra skrev:
Dock så tror jag inte dom tar i mot privat personer som vill köra fiber.. men kolla med dom vettja.. annars kanske dom har byggt ut telestationen nu..
TDC Song tror jag inte ett ögonblick på. :
:
OBS stor ironi.

OBS stor ironi.
Som jag skrev STOR ironi. De är nog som alla andra ISP på marknaden. Detta va addresserat till P-E direkt och sorry skulle kanske inte skrivit det här. :-[ :-[
TDC känns otroligt stabilt tycker jag. Danska Telia (TDC) var väl det första "televerket" som privatiserades. Köpte upp Song för ca ett år sedan.
De (Song) har pumpat ut egen fiber över hela sverige. Behöver alltså inte köpa av Telia/Skanova som de flesta andra
8)
De (Song) har pumpat ut egen fiber över hela sverige. Behöver alltså inte köpa av Telia/Skanova som de flesta andra
8)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden