Angående Råd&Rön så har jag mycket litet förtroende för deras tester av teknikprylar - men så jobbar jag oxå med produktutveckling.

Men har man en gammal 28":are så bör man köpa en standard DVD-spelare, helst av nått av de kända fabrikaten, det är värt de extra tiorna. De absolut billigaste spelarna på markanden tillverkas i Gunadong i södra kina av ett gäng fabriker som tjänar ca 7-8 kr per spelare, du kan säkert själv räkna ut vilken kvalitétsnivå de har.

Se dock till att den är regionsfri, man vet aldrig vilka skivor man kommer att köpa.

södra kina av ett gäng fabriker som tjänar ca 7-8 kr per spelare, du kan säkert själv räkna ut vilken kvalitétsnivå de har.
Helt sant, bättre att hålla sig någonstans i mitten och jag håller med om kända märken, om inte annat så för service & reservdelar, men även med kända märken som Pioneer så är det problem att få tag på reservdelar redan efter 10-20 år... Inte bra ;)

Köpte en clas i sjön spelare åt min mor. Väl tun plast i släden men annars ok för enklare bruk, går att få regionfri om man frågar personalen, tror att den gick på 399:-

Dr._SiC skrev:
Ett annat skäl att köpa dyrare dvd-spelare är att de kan ha mer påkostade analoga utgångar. Vilket rimligtvis resulterar i bättre ljud för CD, men återigen så hänger det på kringutrustningen. Allting bör vara på samma "nivå".
Och använder man å andra sidan spelarens digitala ljudutgång så har den analoga ljuddelen ingen betydelse alls... T o m "nästan gratis spelaren" på elgiganten ser ut att ha digital ut...

Man skall kanske också vara väl medveten om att även märkes spelare använder ODM leverantörer för att utveckla sina spelare. Min Yamaha DVD-S450 (på den tiden jag köpte den var den "Bästa köp") för 4000kr har samma innehåll som min Matsui DVD spelare för 399kr som jag köpte till min dotter samma år i julklapp.

Matsui spelaren har t.o.m en nyare version av själva spelarkortet, med betydligt bättre jordplan.

Även DVD-S550 innehåll har kunnat återfinnas i noname spelare.

Inget konstigt med det iofs.

Tomtebo skrev:
Och använder man å andra sidan spelarens digitala ljudutgång så har den analoga ljuddelen ingen betydelse alls... T o m "nästan gratis spelaren" på elgiganten ser ut att ha digital ut...
"Alla" DVD-spelare har digital utgång eftersom det krävs för att hemmabioförstärkaren skall kunna avkoda Dolby Digital & dTS surroundljud. Inte alla spelare hade dTS ljud ut på digitalutgången förr, men idag har de flesta även det.

Tack. Lagt till i bokmärken :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.