3 305 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Är det ngn skilnad på DVD-spelare egentligen?
Angående Råd&Rön så har jag mycket litet förtroende för deras tester av teknikprylar - men så jobbar jag oxå med produktutveckling.
Men har man en gammal 28":are så bör man köpa en standard DVD-spelare, helst av nått av de kända fabrikaten, det är värt de extra tiorna. De absolut billigaste spelarna på markanden tillverkas i Gunadong i södra kina av ett gäng fabriker som tjänar ca 7-8 kr per spelare, du kan säkert själv räkna ut vilken kvalitétsnivå de har.
Se dock till att den är regionsfri, man vet aldrig vilka skivor man kommer att köpa.
Men har man en gammal 28":are så bör man köpa en standard DVD-spelare, helst av nått av de kända fabrikaten, det är värt de extra tiorna. De absolut billigaste spelarna på markanden tillverkas i Gunadong i södra kina av ett gäng fabriker som tjänar ca 7-8 kr per spelare, du kan säkert själv räkna ut vilken kvalitétsnivå de har.
Se dock till att den är regionsfri, man vet aldrig vilka skivor man kommer att köpa.
Helt sant, bättre att hålla sig någonstans i mitten och jag håller med om kända märken, om inte annat så för service & reservdelar, men även med kända märken som Pioneer så är det problem att få tag på reservdelar redan efter 10-20 år... Inte bra
Och använder man å andra sidan spelarens digitala ljudutgång så har den analoga ljuddelen ingen betydelse alls... T o m "nästan gratis spelaren" på elgiganten ser ut att ha digital ut...Dr._SiC skrev:
Man skall kanske också vara väl medveten om att även märkes spelare använder ODM leverantörer för att utveckla sina spelare. Min Yamaha DVD-S450 (på den tiden jag köpte den var den "Bästa köp") för 4000kr har samma innehåll som min Matsui DVD spelare för 399kr som jag köpte till min dotter samma år i julklapp.
Matsui spelaren har t.o.m en nyare version av själva spelarkortet, med betydligt bättre jordplan.
Även DVD-S550 innehåll har kunnat återfinnas i noname spelare.
Inget konstigt med det iofs.
Matsui spelaren har t.o.m en nyare version av själva spelarkortet, med betydligt bättre jordplan.
Även DVD-S550 innehåll har kunnat återfinnas i noname spelare.
Inget konstigt med det iofs.
"Alla" DVD-spelare har digital utgång eftersom det krävs för att hemmabioförstärkaren skall kunna avkoda Dolby Digital & dTS surroundljud. Inte alla spelare hade dTS ljud ut på digitalutgången förr, men idag har de flesta även det.Tomtebo skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Metabo kapsåg, är detta ngn finess jag missar ?
Verktyg & Maskiner -
Är det ngn mening i att isolera sulan murstocken står på?
Isolering -
Spelar det ngn roll om man ansluter röret högt eller lågt i skorsten?
Värme allmänt -
Blandare med eller utan diskmaskinsavstängning när det ser ut såhär
Vatten & Avlopp -
Spelar det ngn roll vilken svart kulör?
Färg, Måla & Tapetsera