A
adam32: Hej ,jag har ett snik larm från Malmbergs som fungerar hyggligt utan några finnesser.Larmet är bara med rörelse deckare och dörrkontakter men det skrämde iväg inbrottstjuvar för ett par månader sedan.Dom fyfte ut ett fönster och klev in innan larmet gick .Jag skulle rekomendera Teletec som jag hade i mitt gamla hus               :)                                
3 svar · 2,3k läst
O
OLHA: Ja, det kan den. Men kräver linux kunskap och en massa pill. Har inte träffat några andra än rena teknikfreaks som tycker den är användarvänlig... Den kan t ex avkoda olika betaltv kanaler (pirat), distribuera kanaler till andra hus, internt, etc. http://www.dreambox.se/ http://www.net42.co.uk/dreambox.shtml Gå igenom detta får Du en bra bild över vad den kan göra. Tror TLovskog är en
13 svar · 8,3k läst
M
Mats: Med andra ord dumstrut till mig ;)
7 svar · 3,9k läst
M
Mats: Samma här. Sitter Cat5E brevid varje tv.
11 svar · 4,8k läst
snuttjulle
snuttjulle: [citat] Detta fattar jag inte alls. Har du en DB för parabol som du sedan bara har kopplat till ADSL?? :o :o
14 svar · 2,9k läst
S
Stig-Rune: Welcome to the wonderful world of Google [smiley=vrolijk_26.gif]
1 svar · 2,8k läst
M
Mercafreak: Man kan göra så här med en Pc-fläckt åxå ;) Den ska kyla mina steg i bilen ;) [bild]
2 svar · 7,9k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Jo, jag skev just det. Hastigheten i dessa dosor är dock imponerande idag. Oftast 14 Mbps, men i praktiken ligger överföringshastigheten på 0,5 MB/s
15 svar · 2,8k läst
G
TN-Funkis: Kolla "gummibälgen" (den som sitter runt luckan), på nederdelan som är veckad, där brukar det samlas vatten som kan ligga länge och börja lukta illa. Förekomer på många maskiner så bästa modtnmedel är att ta en trasa och trycka in där och dra rent, klorin är utmärk att ta död på lukten (men ha ingen smutstvätt där då-det bleker)
5 svar · 1,1k läst
B
bengha: Mitt förslag är två eller tre expansionsbeslag. Jag har sett att det finns i längder upp till 80cm, det borde väll räcka till att gå fritt från källarfönstet. Det kommer att vara väldigt lätt för ramen att gå snett med låsning som följd. Den snyggaste lösningarna för att motverka detta är en axel från kant till kant på ramen. i varje ände en koppling som gör att verje sida
11 svar · 3,0k läst
hajof70
hajof70: Jag köpte transformator i sverige för att få 220V och backupbatteriet likaså för att få frakten lite billigare. I övrigt inga problem. Texterna i knappsatsen går ju ofta att programmer om så att det blir svenska, eller nära på i alla fall ;)
2 svar · 1,0k läst
thobjo
thobjo: Är det inte en Coax till Opto omvandlare du behöver?
0 svar · 1,0k läst
Z
zapohd: Alltså måste man vara noga att isolera rören när dom dras i krypgunden. För att rören inte ska synas så måste jag dra dom nere i krypgrunden och vem vill ha synliga rör på väggarna.
5 svar · 1,6k läst
4integration
4integration: Har nog tänkt om och det blir nog till att ha eletroniken vid en vägg så slipper jag detta bekymmer (har övertalat frugan)
4 svar · 4,7k läst
M
Mats: Ulan du har 2 svar på PM.et. Gick lite fort där .... Se till att "din" elektriker drar rören med mjuka fina böjar. Mycket enklare för data och antenkablar att ta sig fram då.
13 svar · 4,6k läst
P
Per-Erik: jag har en liknaden köpt på www.Kjell.com Och den ger bra bild = hög signal.. Den där antennen verkar ju också mycket hög förstärkning vilket borde vara bra.. Själv bor jag ju i stockholm så, jag ska ju ha bra signal så det är kanske svårt att få dålig signal oavsett vad man har för antenn.. Men jag ligger på 97-100% i signal styrka på samtliga 5 Band.
2 svar · 3,4k läst
T
tuffeuffe: Ahaa, inte så dumt alls. Sökte på forumet men hittade inget om detta. Jag ska genast ta en titta på denna lösning. Tack å bock.
2 svar · 5,0k läst
M
mattiase: Citerat från deras hemsida: "Export and Despatch (EU) based on final shipping weight and destination using FEDEX rates. See http://www.fedex com for more information and an idea of shipping costs. Due to a large numbers of fraudulant orders, we do not ship anything to Sweden so don't even bother placing an order."
1 svar · 6,5k läst
M
MrMagic: Sånt är livet som tekniker ! Larmet du tittat på är förträffligt, MEN har "bara" 6 sektionsingångar, vill man ha mycket "lull-lull" (och det måste man när man jobbar i branschen !) så räcker det dåligt till....
4 svar · 3,2k läst
J
johano: Tips på en bra sida om man skall koppla in en eller flera mottagare på sitt nät och har ågren över kanalvalet på de olika mottagarna: http://www.kat5.tv/taboo.html
6 svar · 1,6k läst
O
OLHA: Tack! Kände inte till denna. Skall kolla, om ett par kaffe....
6 svar · 1,9k läst
P
peddap: [citat] Det stämmer nog...men då får det nog vara ett så kallat B-larm då endast 1st larmpunkt löst ut. Om det är ett A-larm så skickas även polis. A-larm = 2 st larmpunkter har löst ut...tex att magnetkontakt i dörr har löst ut samt detektor i ett annat rum...vilket oftast innebär att det är en/flera personer som rör sig i huset....
9 svar · 1,4k läst
O
OLHA: Okey! Ja, tänkte göra ett hål, ha en dropplist som fångar upp vatten så att man inte får ner vatten om det skulle rinna. Målsättningen är att sänka ner ett antal prylar som kaffekokare, brödrost, etc. (frukostköret fast funderar på kaffekokaren.) Det verkar finnas lösningar i alla fall! Sen kan man lugnt säga att Gira och persienner inte är världens roligaste grej, enligt min
9 svar · 874 läst
M
MrMagic: Köpte själv SmartXX och det funkar kanon. Hyfsat enkelt att göra själv (hade aldrig gjort det innan) men räkna med att det tar lite tid innan alla funktioner funkar som du vill. Det är iofs enklare nu, det finns färdiga skivor som du stoppar i och som du sedan bara väljer ifrån vad du vill ha instoppat, sen är det klart !
7 svar · 1,2k läst
snuttjulle
snuttjulle: Fått besked att det funkar bra på vissa boxar men det är tyvär inte så att det funkar utan problem på alla förekomna modeller. De som tillverkar dessa splitters tror jag har en sida som har alla fungerande boxar.
1 svar · 8,3k läst
O
OLHA: [citat] Dessutom, varför inte styra: Bastu Vatten Värme Vind Pool Angörning av båt...... :P Grindar Inbrottsskydd t ex rulljalusier/galler. :) Tidsstyrning av kassaskåp/valv...... :P Gardiner & persienner Motorvärmare till bil Stöveltork (Om man har barn eller jagar) ;) flaggstång...... (Hissning/Sänkning av flagga) ;) Allt är möjligt. Kollade på detta rätt mycket förut och kom
6 svar · 1,2k läst
hajof70
hajof70: Jag tackar för alla svar, så även de initiativrika  ;D Jag kör vidare med mitt enkla, röda helt enkelt
13 svar · 2,1k läst
hajof70
hajof70: Tackar för ett snabt och uttömmande svar  :D  
2 svar · 2,3k läst
P
Per-Erik: Hejsan.. har du kollat med www.Lexel.se..? alternativ http://www.schneider-electric.se/produkter/products.asp?GroupString=|518|53|&ID=100004&BrandID=3&thislevel=2
1 svar · 2,8k läst
M
Mats: Som Per-eric säger så blir det nog fiber till huset och sen antingen vanlig datakabel i huset vilket jag anser är bäst då det alltid funkar och det utan strul. Alternativet är trådlöst men det kan vara lite kinkigt att få till bra täckning överallt. För det mesta så får man en liten telefonidosa som man ska koppla in i första jacket därefter funkar det fint med vanliga telefoner.
2 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.