Är lite nyfiken. Sitter idag med en pensionsfärdig Nokia 9902s, moddad med 120 GByte hårddisk. Fördelen med den är att jag kan ha abb. både från Viasat och Canal Digital, vilket (jag antar) inte går med den nya mottagaren från Viasat...

Kanske skulle satsa på en dreambox istället...

Synpunkter/erfaraenheter?
 
Du sa det själv... Dreambox... ;)

/jbr
 
Jodå Dreambox funkar med båda dessa men den är inte godkänd av varken Viasat eller CanalDigital. Och för Via måste du ha en box som du aktiverar kortet i och sedan ställer undan för att du ska få ett box id kopplat mot kortet.
 
Nu gällde ju egentligen frågan den nya tjänsten och mottagaren Viasat+. Alltså inte vanlig Viasat.

Jag tolkar det som att det är något i stil med TiVo: Bra programguide, aut inspelning av favoritprogram, pausa och spela bakåt i drektsändning o s v.
 
Om du köper en s.k "dragonmodule" så kan du skaffa viasat abonnemang tillsammans med deras billigaste decoder, och sen går det faktiskt att använda deras NDS kort i princip vilken receiver som helst där dragonmodulen fungerar.

Därigenom kan du alltså köra både Canal+ och viasat i samma box. Du skulle m.a.o kunna välja t.ex någon av samsung's receivers med inbyggda conaxplatser samt en ledig CI slot.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.