Teknik
klaskarlsson: [citat] Hmm har ni problem med Nexa - för mig funkar deras produkter utmärkt ! Visst är dom lite plastiga - men mkt privvärda i övrigt. Har både fjärrkontrollen till eluttagen, och en Nexa Heatlink för SMS-styrning av värmen i fritidshuset - funkar mkt bra /K
it-snubben: En trådlös brygga. http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A5dl%C3%B6s_brygga
Joukko: Eftersom det är returen så kan du värma bort den gamla och slänga på den nya med kanske en bensinslang i bra kvalitet + slangklämmor. Antingen på skroten eller köpa en ny hos någon Saabåterförsäljare. Du kan även kolla på www.sdcc.se Jocke
lars_stefan_axelsson: [citat] Aha. Du talar ändå med otydligheternas mästare, så det kan jag inte säga något om. :)
lars_stefan_axelsson: [citat] DECT brukar vanligtvis inte vara någon större källa till WLAN-bekymmer i Europa (de ligger inte i på samma band, till skillnad från exv. mikrovågsugnar), men i USA gör de det, så där kan de gott och väl sänka ett helt WLAN. Du har månne inte "Amerikanska" telefoner? Sedan så är det ju alltid smart att inte ha någon annan elektronik precis kloss uppå sin basstation, det
NyfikenVit: Tack! Då beställer jag nog paketlösningen (E60 606 81) eftersom det låter enklast. Konstigt att det blev billigare att beställa alla delarna separat?
Mats: Samma här. Inga problem alls att få det utmärkt. Sen att Telia märkte en meter fel och jag klippte kabeln pga det är en annan historia, Likaså hur tyst Realcom killen blev när han såg felmätningen
Mats: Får väl hålla med även om jag tyckte att vi fick en bra nivå även på urspårningen. När det gäller XP:s support så är det ja och nej på det. Funktionell suport är borta. dvs de kommer inte att fixa en funktionell bugg om den inte är säkerhetsrelaterad på något sätt. Man har dock alltid en viss installationssupport efter köp (90 dagar?) Men vi släcker väl om XP så länge :)
magentis: [citat] Dyrt? Det är ett kvalitets LNB som klarar samma sak som 4 andra LNB:n i en å samma kabel. http://www.maxteknik.se/forum/viewtopic.php?t=3864 Bra mycket enklare å bättre än ett Quad LNB. Å det finns hur många boxar som helst som klarar det idag. Det är bara skitstövlarna på Viasat som inte tillåter användning av riktiga boxar som begränsar möjligheten bra hårdvara. Å vad
mrfrenzy: Du kan ju tex slå på autoverify fire, då nollställer den automatiskt detektorerna, och väntar 30 sekunder eller så innan den drar larmet (förutsatt att dom larmar igen).
Lindgrenski: Inget krav på telefonanslutning trots att det faktiskt står så. Varje kort behöver aktiveras ihop med en box men det ringer man och gör separat.
Floppman: Som sagt: riktigt gjort inga problem, tänk dig att kabeln lär vara 1km lång utanför ditt hus också, med ett gäng skarvar...
Mikael_L: Inga problem. Högtalare och förstärkare är så lågohmiga laster resp utgångar att inga induktiva eller kapacitiva kopplingar mellan kablarna kan påverka något. Lågnivåkablar kan vara kinkigare.
adilf-: Hej jag letar efter någon duktig installatörs firma som installerar Mediacentraler i bostäder. exempel ett liknande sånt här system " http://www.hager.se/index.php?scr=1024&id=3323 ". Det måste vara en firma som vet vad som behövs och hur de skall installeras för våra begär. Det skall vara ingående Data,Tele och Tv. Om ni vet några duktiga sådanna installatörer skriv gärna deras
Mellanbarn: Själv har jag perfekt bild med denna. http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=30125&path=636500000,683000000,684000000,684500000 Men då har jag fri sikt och mindre än 10km till TV-masten.
frohike: Det är de krav som centralerna har när man vill ansluta ett larmsystem som ett "polisgodkänt" inte har installerat. Hittar du bara en installatör som kan gå igenom installataionen och lämna ett intyg på den så är det inga problem.
Niteowl: Att jag inte tänkte på det. Morsan hade ju det förr :confused: Måste ju vara det smidigaste om man bara vill få ner C+ till vardagsrummet ibland.
liza_piza: Detta är inte rätt tråd för mig som bor i hyreslägenhet. Men jag googlade fram denna sidan då jag har problem med att få in Tv3 jag också. Jag får in Kanal 1, Tv2, Kanal 5, Tv4 samt danska kanaler. Men inte Tv3. Om jag får in Kanal 5, borde jag inte få in Tv3 då också? Kan det vara fel på antenn-sladden / tvn? Hoppas såååå mycket på svar!! Ha en skön dag! Hälsningar Liza
JanneMP: Hej, En enkel fråga är om det inte blir billigare att köpa en ny dator till rummet? Du är ju redan uppe i ca9-10 000 på den lösningen med Gefen grejjorna. Hur snabb (läs dyr) dator behöver du för att spela upp något som den "stora" datorn har på sin "server"
rsjowa: Bästa tipsen är dock: 1) Försök få till ett riktigt rack att skruva upp din panel i. 2) Skruva upp rejält med strömuttag. och som nån annan sa, fläktar på riktiga switchar kan låta en hel del... skönt då om dom ligger i en egen skrubb. Jag har för övrigt även dragit en extra ventilation i "serverrummet" just med tanke på att det kan bli varmt om man har massa datorutrustning där.
Mats: Jag har ju elvärme där servern står så för mig handlar det mer om jag ska köra elementet eller servern för att få värme :) Genrellt gäller att ju långsammare diskar ju bättre. En annan sak man kan prova är att sänka matningsspäningen till processorn. Normalt sett finns det en rätt hyffsad marginal mellan vad den behöver och den standardspänning den får.
Mellanbarn: Vanliga kontorsdatorer eller laptop går nog på ett ut i livslängd. Många laptops används ju som just arbetsdatorer på kontor. Dom har ju dessutom bra funktioner för energibesparing vilket förlänger livslängden. Mindre värme ger längre livslängd för elektronik. Vill man ha en dator avsedd för kontinuerlig drift är det serverhårdvara som gäller. Pris och energiförbrukning (och
Hammare_GBG: du kan ej ta bort den fördröjda dörren från skalskyddet. du kan ta garageporten som skalpasser och en längre utpasseringstid, under denna tiden kan du då göra vad du vill i garaget. själv hade ja köpt en 2-vägs panel i garaget, det är grymt. jobbat ett par år med detta larmet, har du akuta frågor kan du adda IFKnordmark1@hotmail.com på msn så hjälper jag dig vettu. ciao
Ponsiloma: Elbutik.se har några varianter om det kan vara intressant... http://www.elbutik.se/product.html?product_id=242402&search_page=
Bjurran: hej nicklas antar också att gnd är längst in (även om man inte kan veta säkert) men problemet är att alla ledare tappat kontakten inuti den gjutna orginalkontakten så därmed försvinner möjligheten att skicka någon signal för att spåra pinout på den. (Körde jordbrun a la floating point för att säkerställa de andra två kablarna då de fortfarande hade kontakt även om de
Mats: Och PTS håller på att reglera området. Vi får se vad resultat blir men PTS uppfattningen är att Fibern ska jämnställas med Kopparn och att samma konkurensregler ska gälla där
roli: Jodå installatörskoden finns. Men nu är nog problemet löst. Missade att *8 endast fungerar när larmet är "helt" avlarmat. Då larmet i fråga har två av varandra oberoende larmzoner så måste båda vara avlarmade för att *8 skall fungera..........
Hammare_GBG: du kan se från linsen till sista randen på skalet och bilda dig en uppfattning hur den tittar. olika rörelsevakter fungerar olika. en katt kan sätta igång larmet även om den ligger mer än 1.8 m ifrån t.ex. rörelsevakter som tittar mot en trappa (med husdjur) larmar alltid till slut. vinkla rörelsevakter ifrån solljus, trappor (vid husdjur), värmefläktar, ventilationer etc. sätt den