teletec skrev:
32 sektioner kan vara trådlösa med LCD-knappsats RFK5500 eller PC5132
Av den meningen kan man ju dock bli ledd att tro att den skulle klara att ha 32 trådlösa sektioner samtidigt, men som jag tolkar dsc's manualer kan man inte det.

RFK5500 mfl klarar max 32 sektioner.. men i 1616 så kan du bara utnytja 16 av dessa 32 platser i 1832 kan du ha 32+32 och i 1864 är det 32 tråd + 32 trådlöst eller 64 tråd.

Erikoolio skrev:
Betänk också att magnetkontaker brukar börja strula med åren. Helt enkelt själva magneten som avmagnetiseras med tiden.
Har du då 23st på en sektion blir sökandet ett helgjobb istället för ett "efter middagen, före sporten"-jobb.
Mja, det kan man ju lösa genom smart tråddragning. Har dragit mina magneter i grupper med 3-4 kontakter i varje grupp som sedan seriekopplas ihop i centralen för att slutligen hamna på en och samma sektion. Strular en kontakt kopplar jag bort en grupp i taget och ser när problemet försvinner. Att sedan koppla bort en kontakt i taget av de 3-4 i gruppen tar inte speciellt lång tid.

Hade en kontakt som låg på gränsen när det gäller avståndet mellan magnet och kontakt. Tog inte ens 10 minuter att hitta den.

Man får se upp så att den totala trådlängden för sektionen inte blir för lång bara.

varför ha så många magnetkontakter när du kan sätta upp en 360 glaskrossdäckare.

Det finns många sätt att öppna ett fönster utan att krossa det. Ofta vill man larma skalskyddet dagtid när personer vistas i fastigheten. Det avrådes starkt från att ha glaskrossdetektorer på 24h-sektion.

Man kan även lägga all belysning i huset på en enda strömbrytare!

Har varit på kontor där man tänder/släcker hela våningen med en brytare. Himla praktiskt faktiskt. :)

Glömde jag nämna att man även kan bo på ett kontor? :P

DSC= Digital security controls Tillverkar från Canada.

Teletec= återförsäljare för några av Dscs produkter i norden.

Mao Dsc har alltid rätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.