den ska ligga i detektorn....
Finns igentligen bara en sak man inte dubbelbalanserar. och det är sabben på centralen som man enkelbalanserar..
I annat fall så strävar man efter att dubbelbalansera så nära larmgivaren som möjligt
I annat fall så strävar man efter att dubbelbalansera så nära larmgivaren som möjligt
Om man använder sig av knappsatssektionen från manöverpanelen så är även den enkelbalanserad.frohike skrev:
(så är det i alla fall med de äldre modellerna)
Nån fler än jag som tycker att de nya manualerna är krångligare ??..
Hej!
Har precis köpt ett PC1616 LCD-kit. Men jag tycker det är lite krångligt att programera. Fick med manual men tycker den är dum. Vart ska jag koppla in en vanlig IR-detektor? Och hur ska jag koppla motstånd? Behövs motståndet?
Finns det en bättre enklare manual att ladda hem?
Mvh Patrik
Har precis köpt ett PC1616 LCD-kit. Men jag tycker det är lite krångligt att programera. Fick med manual men tycker den är dum. Vart ska jag koppla in en vanlig IR-detektor? Och hur ska jag koppla motstånd? Behövs motståndet?
Finns det en bättre enklare manual att ladda hem?
Mvh Patrik
Hej
IR-detektor kopplar du i centralen där det står sek 1 till 6
ja det behövs motstånd annars kommer var sab. på din anläggning måste vara dubbelbalanserad.
finns ingen enklare manual.
IR-detektor kopplar du i centralen där det står sek 1 till 6
ja det behövs motstånd annars kommer var sab. på din anläggning måste vara dubbelbalanserad.
finns ingen enklare manual.
Klicka här för att svara