2 892 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Lockit larm - hem-larm
Hej!
Ännu en larmfråga!
Lockits larm från Hem-larm har GSM. Någon som har erfarenhet av detta larm?
Tänkte mig ett SD - securtias direct larm men är tveksam till nyttan av väktartjänsten efter att läst omdömen på nätet. Blir även i längden ett dyrt larm. Tror mina grannar, min egen och vänners närvaro räcker fullt tillräckligt.
Detta larm från hemlarm kostar 1900kr inkl GSM. Men jag hittar inga omdömen, det gör mig osäker. Finns det liknande alternativ?
Mvh/P
Ännu en larmfråga!
Lockits larm från Hem-larm har GSM. Någon som har erfarenhet av detta larm?
Tänkte mig ett SD - securtias direct larm men är tveksam till nyttan av väktartjänsten efter att läst omdömen på nätet. Blir även i längden ett dyrt larm. Tror mina grannar, min egen och vänners närvaro räcker fullt tillräckligt.
Detta larm från hemlarm kostar 1900kr inkl GSM. Men jag hittar inga omdömen, det gör mig osäker. Finns det liknande alternativ?
Mvh/P
Sorry, jag har den åkomman att associerar fritt och snabbt, som tur är har jag oftast vett att inte meddela omgivningen vilka irrvägar mina tankar har tagit.
Jag kollade in larmet på företagets hemsida och tyckte att det var ganska tunt med information och en del av den information som fanns var nog mest avsett att vilseleda. Mitt intryck blev dock att det är rätt smäckigt och begränsat, men då är jag ingalunda någon auktoritet på larm (heller). Inget riktigt bottennapp, jag har sett dyra larm som jag rankar lägre, men jag tror man kan finna mer stabila produkter utan att priset drar iväg speciellt mycket.
Jag kollade in larmet på företagets hemsida och tyckte att det var ganska tunt med information och en del av den information som fanns var nog mest avsett att vilseleda. Mitt intryck blev dock att det är rätt smäckigt och begränsat, men då är jag ingalunda någon auktoritet på larm (heller). Inget riktigt bottennapp, jag har sett dyra larm som jag rankar lägre, men jag tror man kan finna mer stabila produkter utan att priset drar iväg speciellt mycket.
Det e lugnt, jag är inte den som brusar upp för småsaker haha!
Håller med att det saknas en del information, tex om larmfrekvensen är 868mhz eller inte. Förmodar inte, för
då hade det varit med i infon gissar jag.
Det är massor med larmaktörer som kör drivar nu, hör dom ggn på ggn göra reklam i radion. Pratade med SD igår. Frågade bla om man kunde få larmet/sms'et skickat till sin egen mobil också, men det gick inte. Dom ringer upp. Det räcker väl bra, men jag vill inte förlora dyrbar tid och jag vill själv ha möjligheten att snabbast möjligt kunna dra tjuven vid näsan. Blir nog ett eget larm med 868mhz frekvens, frågan är bara vilket.
Håller med att det saknas en del information, tex om larmfrekvensen är 868mhz eller inte. Förmodar inte, för
då hade det varit med i infon gissar jag.
Det är massor med larmaktörer som kör drivar nu, hör dom ggn på ggn göra reklam i radion. Pratade med SD igår. Frågade bla om man kunde få larmet/sms'et skickat till sin egen mobil också, men det gick inte. Dom ringer upp. Det räcker väl bra, men jag vill inte förlora dyrbar tid och jag vill själv ha möjligheten att snabbast möjligt kunna dra tjuven vid näsan. Blir nog ett eget larm med 868mhz frekvens, frågan är bara vilket.
Väktare fångar inga tjuvar.. Skulle de lyckas, köp en lott. Så snack om att det är bättre att de ringer är inget annat än säljsnack. En väktare är i grund och botten inget mer än en vaktmästare med obekvämare arbetstid.
Klicka här för att svara