Byggahus.se

Viasat funderingar

1. T
    Medlem · 8 inlägg

Tottep

Medlem
    Vi har idag Boxer men funderar på att gå över till Viasat och att det blir isåfall just dom är pga vissa kanaler som bara dom har. Har dock aldrig haft parabol tidigare och det finns säkert många här som har erfarenhet av min funderingar, när man beställer en parabol går det att kompletera med ett ytterligare huvud för frikanaler på en annan satellit och i såfall klarar deras mottagare av det eller behöver man en annan mottagare? Och är det någon som har en aning vad det skulle eventuellt kunna kosta i tillägg i så fall.

Finns det några förslag på någon bra affär i norra delarna av Stockholm som man skulle kunna få hjälp med det i så fall helst ingen av kjedjorna typ el-giganten för hos dom har jag redan varit hos och dom har mindre koll än vad jag hade och då är det illa :D?

Mvh
    Totte

2. [SKPG]Zamora
    Renoveringsnovis · Östergötland, Söderköping · 1 498 inlägg

[SKPG]Zamora

Renoveringsnovis
    Om du beställer en PVR-box (inspelningsbar) så kan du inte koppla in fler satellitpositioner. Men tex HD-zappern kan du köra Diseqc (stavning?) kommandon med och tex köra Astra, Hotbird osv med. En skål med 4 huvuden ( Thor, Sirius, Astra, Hotbird exempelvis) går på runt 1500:- give or take. En timmes tilläg på standardmontering ungefär, lite klurigare att justera skålen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.