7 915 läst ·
24 svar
8k läst
24 svar
Parabol eller bredbands tv??
Felde skrev:
Visserligen lite OT, men...
Jag skulle aldrig välja leverantör efter deras kundservice, nuförtiden känns det som att kundservice överlag är skit. Det handlar fan bara om att ha tur när man hör av sig och få prata med någon vettig person. Ju fler gånger man hör av sig, och ju mer avancerade problem man har desto större är risken för att få prata med ett spån. Ju större företag det är, desto fler kunder de har, desto fler kundservice-medarbetare behöver de, alltså ökar "risken" för att få prata med ett nöt, då de där guldkornen inte direkt finns i överflöd någonstans (de blir av förklarliga skäl inte kvar särskilt länge i en kundservice, det är dom för duktiga för..)
Titta på produkten i första hand. Villkor och flexibilitet och möjligheter. Kanske cyniskt men jag hör numer bara av mig när jag MÅSTE, t ex ihopparning/aktivering av programkort och liknande. Annars löser jag det själv.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
timmelstad skrev:Visserligen lite OT, men...
Jag skulle aldrig välja leverantör efter deras kundservice, nuförtiden känns det som att kundservice överlag är skit. Det handlar fan bara om att ha tur när man hör av sig och få prata med någon vettig person. Ju fler gånger man hör av sig, och ju mer avancerade problem man har desto större är risken för att få prata med ett spån. Ju större företag det är, desto fler kunder de har, desto fler kundservice-medarbetare behöver de, alltså ökar "risken" för att få prata med ett nöt, då de där guldkornen inte direkt finns i överflöd någonstans (de blir av förklarliga skäl inte kvar särskilt länge i en kundservice, det är dom för duktiga för..)
Titta på produkten i första hand. Villkor och flexibilitet och möjligheter. Kanske cyniskt men jag hör numer bara av mig när jag MÅSTE, t ex ihopparning/aktivering av programkort och liknande. Annars löser jag det själv.
Ganska vettigt synsätt faktiskt.
Timmelstad - håller självklart med dig. skulle själv inte välja produkt efter kundtjänst. Dock frågade TS om erfarenheter och tankar runt olika lösningar, och jag delgav mina 
är själv inte i kontakt med dem förutom när jag absolut måste, fast åt andra sidan är det väl väldigt få som är?
somsagt, förutom kuntjänsten(som är en ganska liten del av upplevelsen) så är jag nöjd med Canal digital
är själv inte i kontakt med dem förutom när jag absolut måste, fast åt andra sidan är det väl väldigt få som är?
somsagt, förutom kuntjänsten(som är en ganska liten del av upplevelsen) så är jag nöjd med Canal digital
Jag fick det brevet också med en avisering om uppgradering av SW inkl GUI på boxen. Vad jag förstod så krävs det 2-3 Mbit/s internetlina och då lär väl HD on demand vara uteslutet? Jag är osäker på bandbreddskraven på 1080p med Dolby Digital 5.1, men tror att det behövs mer.MathiasS skrev:
Jaha, jag tänkte faktiskt att det var ondemant via parabolen, men vid närmare eftertanke så förstår jag att det förstås inte är så. Har inte läst pappiren ännu. 2-3Mbit lär inte räcka så långt.
Glädjedödare.
Glädjedödare.
Näe, filmen kommer via din internetanslutning. Iprincip är det ju så att om 500 CD-kunder vill titta på 500 olika filmer så är ju det samma sak som 500 olika kanaler att sända via satelliten, och det går ju inte så bra eftersom det inte finns hårdvara i rymden till det.
Jag får vänta tills jag får fibern installerad istället.
Jag får vänta tills jag får fibern installerad istället.
Glädjedödare? Moi? Nja, det är ju CD som uppviglar folk och opererar in tvångstankar om saker som inte riktigt finns för oss HD-muppar.MathiasS skrev:
Klicka här för att svara