Felde skrev:
Sen så är Canal Digitals kundtjänst en total katastrof, de 2 gånger jag varit i kontakt med dem så har det BARA varit problem för mig. nötter hela bunten.

Visserligen lite OT, men...

Jag skulle aldrig välja leverantör efter deras kundservice, nuförtiden känns det som att kundservice överlag är skit. Det handlar fan bara om att ha tur när man hör av sig och få prata med någon vettig person. Ju fler gånger man hör av sig, och ju mer avancerade problem man har desto större är risken för att få prata med ett spån. Ju större företag det är, desto fler kunder de har, desto fler kundservice-medarbetare behöver de, alltså ökar "risken" för att få prata med ett nöt, då de där guldkornen inte direkt finns i överflöd någonstans (de blir av förklarliga skäl inte kvar särskilt länge i en kundservice, det är dom för duktiga för..)

Titta på produkten i första hand. Villkor och flexibilitet och möjligheter. Kanske cyniskt men jag hör numer bara av mig när jag MÅSTE, t ex ihopparning/aktivering av programkort och liknande. Annars löser jag det själv.
 
Bowman
timmelstad skrev:
Visserligen lite OT, men...

Jag skulle aldrig välja leverantör efter deras kundservice, nuförtiden känns det som att kundservice överlag är skit. Det handlar fan bara om att ha tur när man hör av sig och få prata med någon vettig person. Ju fler gånger man hör av sig, och ju mer avancerade problem man har desto större är risken för att få prata med ett spån. Ju större företag det är, desto fler kunder de har, desto fler kundservice-medarbetare behöver de, alltså ökar "risken" för att få prata med ett nöt, då de där guldkornen inte direkt finns i överflöd någonstans (de blir av förklarliga skäl inte kvar särskilt länge i en kundservice, det är dom för duktiga för..)

Titta på produkten i första hand. Villkor och flexibilitet och möjligheter. Kanske cyniskt men jag hör numer bara av mig när jag MÅSTE, t ex ihopparning/aktivering av programkort och liknande. Annars löser jag det själv.

Ganska vettigt synsätt faktiskt.
 
Timmelstad - håller självklart med dig. skulle själv inte välja produkt efter kundtjänst. Dock frågade TS om erfarenheter och tankar runt olika lösningar, och jag delgav mina :)
är själv inte i kontakt med dem förutom när jag absolut måste, fast åt andra sidan är det väl väldigt få som är?

somsagt, förutom kuntjänsten(som är en ganska liten del av upplevelsen) så är jag nöjd med Canal digital
 
Idag fick jag lapp i brevlådan från CD om att man nu börjar med on-demandtjänster för parabolkunderna. Trevligt tycker jag - hoppas tjänsten funkar bra.
 
ClasseClas
MathiasS skrev:
Idag fick jag lapp i brevlådan från CD om att man nu börjar med on-demandtjänster för parabolkunderna. Trevligt tycker jag - hoppas tjänsten funkar bra.
Jag fick det brevet också med en avisering om uppgradering av SW inkl GUI på boxen. Vad jag förstod så krävs det 2-3 Mbit/s internetlina och då lär väl HD on demand vara uteslutet? Jag är osäker på bandbreddskraven på 1080p med Dolby Digital 5.1, men tror att det behövs mer.
 
Jaha, jag tänkte faktiskt att det var ondemant via parabolen, men vid närmare eftertanke så förstår jag att det förstås inte är så. Har inte läst pappiren ännu. 2-3Mbit lär inte räcka så långt.


Glädjedödare.
 
Kan det inte möjligen vara så att internetuppkopplingen behövs för att t.ex. legitimera sig, men att utsändningen sker via parabol?
 
Näe, filmen kommer via din internetanslutning. Iprincip är det ju så att om 500 CD-kunder vill titta på 500 olika filmer så är ju det samma sak som 500 olika kanaler att sända via satelliten, och det går ju inte så bra eftersom det inte finns hårdvara i rymden till det.

Jag får vänta tills jag får fibern installerad istället.
 
Ah, ok. Jag tänkte att det kanske var on demand fast med lite olika start-tider, ungefär som på hotell.
 
ClasseClas
MathiasS skrev:
Jaha, jag tänkte faktiskt att det var ondemant via parabolen, men vid närmare eftertanke så förstår jag att det förstås inte är så. Har inte läst pappiren ännu. 2-3Mbit lär inte räcka så långt.


Glädjedödare.
Glädjedödare? Moi? Nja, det är ju CD som uppviglar folk och opererar in tvångstankar om saker som inte riktigt finns för oss HD-muppar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.