2 346 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Antennfördelare
Hejsan
Vi har sat upp en ny tv-antenn och får nu inte mer än en TV att fungerar. Jag har köpt en antennfördelare med inbyggd förstarkare med två utgångar men det blir svart i båda tvapparaterna. Jag provade också en T-koppling och då fick jag bild på den ena däe jag har en box från Boxer men så fort jag kopplade in antennen som ska till den andra TV:n men inbyggs kortläsare så blev det svart i båda.
Går det inte att dela antennen till två TV-apparater?
//Therese
Vi har sat upp en ny tv-antenn och får nu inte mer än en TV att fungerar. Jag har köpt en antennfördelare med inbyggd förstarkare med två utgångar men det blir svart i båda tvapparaterna. Jag provade också en T-koppling och då fick jag bild på den ena däe jag har en box från Boxer men så fort jag kopplade in antennen som ska till den andra TV:n men inbyggs kortläsare så blev det svart i båda.
Går det inte att dela antennen till två TV-apparater?
//Therese
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 416 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 416 inlägg
Jodå. Det går.
Är du säkert att du kopplade förstärkaren rätt? Du kopplade väl in spänningsmatingen till förstärkaren :s
T-koppling kan man förstå för signalen är nog inte tillräckligt stark för två mottagare.
Är du säkert att du kopplade förstärkaren rätt? Du kopplade väl in spänningsmatingen till förstärkaren :s
T-koppling kan man förstå för signalen är nog inte tillräckligt stark för två mottagare.
jo det går att "dela"börja med att kolla signalstyrkan när du har ena apparaten ikopplad.i menyn på boxen
testa gärna utan förstärkare först.
när du fått fram signalstyrkan så ser du om du kanske behöver rikta om antennen (tror) styrkan måste över 80 % för att det ska funka bra
testa gärna utan förstärkare först.
när du fått fram signalstyrkan så ser du om du kanske behöver rikta om antennen (tror) styrkan måste över 80 % för att det ska funka bra
På den ena Tv- stod det "ingen signal" men jag ska koppla bort den och kolla signal styrkan i den andra och se vad den ligger på.
Med bara en T-koppling fungerar det så länge den ena är inkopplad men när jag kopplar in den andra så blir det svart i båda.....
Med bara en T-koppling fungerar det så länge den ena är inkopplad men när jag kopplar in den andra så blir det svart i båda.....
låter ju som att det blir svag signal,skarvarna "stjäl" ju endel.vad ja har märkt så är tv n med inbyggd box kännsligare.om du inte har monterat en gitterantenn så skulle jag tro att en liten finjustering på antennen är på sin plats me.
Klicka här för att svara