J
JoaStr: Tack så mycket Sailfast!
2 svar · 3,6k läst
A
AndersS: Att byta ISP för din ADSL-förbindelse om du uppfattar att den inte ger full bandbredd löser inget, såvida det inte finns något fel som upptäcks i samband med bytet. Börja med att be din nuvarande ISP-support kontrollera och ge dig ett svar på vilken hastighet du ska kunna förvänta dig. Det blir samma koppartrådar oberoende av ISP. Vad du kan få ut av en mobil lösning måste du själv
7 svar · 1,0k läst
J
JOW: Gokväll. Jag hade tänkt ha en mediacentral från Garo placerad i yttervägg i tvättstugan. Men, vi har en vägg som är 192 lång. Och den kommer ha 3st bänkskåp med tillhörande överskåp. Då kom jag på det att det är kanske är bättre att ha antingen ett överskåp eller utrymmet mellan överskåp och tak som utrymme för dessa komponenter. Dvs 250cm takhöjd och fullhöjd på
0 svar · 911 läst
T
trojlee: ingen som vet?
7 svar · 1,7k läst
T
7 svar · 1,7k läst
cederbusch
cederbusch: Adobe Acrobat X Pro inköpt. Funkar super.
37 svar · 6,1k läst
·
cederbusch
cederbusch: Något som vet om det går att skapa textfält i pdf som kan växa allteftersom användare skriver i det?
0 svar · 639 läst
P
Patrik_N: [citat] Intressant! Jag väntar iofs på en Android-app först, retfullt att frugan kan göra saker (enklare) på sin iPhone men inte jag ;)
19 svar · 5,4k läst
F
frohike: Det varierar.. finns flera olika ägarförhållanden.. CH äger allt fram till uttag. CH äger all aktiv utr. CH levererar enbart signal. CH leverar och håller driften under avtalstiden i nät som de inte äger. Kommer själv från en förening där föreningen ägde alla kablar och uttag, med CH drev nätet. Hade vi tillsvidareavtal fick vi betala för alla fel. Hade vi bundet avtal ingick
9 svar · 4,8k läst
F
frohike: Flex 20 är mer kompetent än G2an.. I Flexen får du allt som man normalt hittar i G3D. Dessutom ett bättre pris, och tror att den nya kapslingen är bättre lämpad för hemanvändare då alla tillbehör har sin plats. Dessutom klarar Flexen touch-mapen vilket G2an inte gör
6 svar · 1,1k läst
O
ompalompa: Hej, jag har ett bakstycke ifall du fortfarande behöver!
5 svar · 1,1k läst
K
Kjell_G: Undrar hur det gick för TS, verkar som det blev (dyr) installatör? Kjell G
13 svar · 6,0k läst
Bricco
Bricco: [citat] Det är ju för att inte alla har flate rate och du kan ju förstå problemet i dom fallen när det ska flyga filer konstant till molnet ;-)
16 svar · 8,6k läst
M
Magnus_Andersson: "Om du börjar dansa så kommer du, mha jordmagnetfältet, att inducera lika stark ström genom kroppen som högspänningsledningen ger upphov till (om du snurrar ca 2,3 varv/sekund)." Finns det något samband mellan alkoholhalt och resistans i kroppen? Möjligen kan det vara den inducerade strömmen från högtalarkablarnas magnetfält som får kroppen att börja svänga efter några järn? Har
250 svar · 32,8k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Aha. Ja, då har du bara ett val. Du måste parallellkoppla eftersom dina telefoner inte klarar av kaskadkoppling. Det är inte ovanligt att det är så iom att vi fått allt mer utrustning som är gjord för det amerikanska nätet. Detta är uteslutande parallellkopplat. Det "stjärnnät" som mats_o beskriver är bara fysiskt en stjärna, kopplingsmässigt/elektriskt så är det en
30 svar · 19,6k läst
A
adde_camilla: goerana: Detta är nog mer ett autocad-liknande program, inte ett plotter program tyvärr.
3 svar · 1,4k läst
N
NikS: Hej! Lyfter den här tråden igen då jag är sugen på att styra vårt KNX system med mobilen. Ni som skaffat utrustning för att kommunicera med KNX via IP, vad har ni köpt och hur funkar det? Måste man köpa en router-variant eller duger det med endast "tunneling" för att styra med en app?
7 svar · 3,7k läst
T
TJW Johnsson: Hejsan, Vi har en sommarstuga som som vi tänkte förse med nån form av larm. Stugan ligger avsides vid sjö, så det saknas 220 volt. Hade tänkt driva larmet via 12v batteri som laddas via solcell. Önskemål ang larmet: * Kamera/or som kan ses via mobiltelefon. *Att man kan ringa upp kameran när man vill o kolla läget. *Kameran ska kunna se hjälpligt i mörker. *Kunna kopplas ihop magneter
0 svar · 2,5k läst
mexitegel
mexitegel: Jo, det är lätt hant *S*. Efter att ha installerat larmet själv i huset här så har jag i vart fall koll på MAP. Men K-man var nytt, så nu har jag lärt mig något idag också. Tack :-)
25 svar · 10,5k läst
W
wakeboarder: Jag kan tänkte mig att man betalar mer för inbyggnadshögtalare än motsv bil på grund av kluriga infästningsanordningar, fronter i olika färger som enkelt går att plocka av/på osv Själva ljudkvaliten är nog inte så stor skillnad om man jämför "bra" högtalare.
28 svar · 11,4k läst
·
J
Jimmy-: Håller med om att Sonos är väldigt stabilt, samt otroligt lättanvänt. Man behöver inte vara en tekniknörd för att tycka om det.
18 svar · 5,9k läst
J
Juffo: Precis så var det i vår förra lägenhet. Ett enkeluttag i vardagsrummet samt ett dubbelt i hallen. Där det ena i hallen var inkommande och det andra var kopplat till vardagsrummet. En liten patchkabel förband de båda i hallen. Skulle tro att det är hyfsat vanligt att man gör så i äldre lägenheter där man inte vill bygga någon patchpanel.
5 svar · 1,6k läst
F
fn76: När man bygger egna högtalare är lådvolymen viktig för att högtalaren ska låta bra. Vad kräver dina högtalarelement? Att bara slumpmässigt ta en låda kan alltså vara dumt. Dessutom bör lådan vara stabil, helst byggd av MDF. Du skriver att de bygger mycket i höjd vilket får mig att tro att du inte kan pressa upp lådan mot folien. Du får skära ut i folien för dina lådor och
1 svar · 1,8k läst
B
b_hasse: Kolla först om det finns en antenningång på RF-modulatorn. Det finns på de som jag har. Du ska inte använda Sat/TV-combinern som någon länkade till. Satellituttaget på en sådan är avsett för andra frekvenser. /Hasse
10 svar · 4,6k läst
F
frohike: Vanlig EM, men kan dubbelkolla i morgon. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
1 svar · 4,9k läst
P
Pepz: Detta går att lösa på många sätt. Jag antar att texten som är associerad med "kategorin" ska kunna ändras och "kategorier" kunna läggas till och tas bort? Kan du kladda till ett exempel i tex paint för att visa hur du vill ha det samt göra några exempelkategorier med tillhörande text?
9 svar · 2,2k läst
M
MMR: Att bara koppla rakt in via USB brukar inte fungera ändå, så länge inte kameran har en inställning att agera som "mass storage". Det följde inte med någon kabel till kameran som ger video signal ut? Visserligen brukar detta bara vara komposit och då unken kvalitet. Det bästa alternativet är nog att köpa en billig mediaspelare med kortplats för t.ex. SD-kort (om det nu är det kameran
1 svar · 1,3k läst
M
Mats: Om man inte gör det själv ja :) Sen tog jag ju i en del med fyra trådlösa fjärr.
14 svar · 3,0k läst
mexitegel
mexitegel: [citat] Slang eller 110-rör spelar ingen roll men använd för guds skull inte vattenslang, då är det stor risk att ni får problem att blåsa i fibern ens korta sträckor. Kanalisationen skall vara av lågfriktionstyp. PEH 32/40 eller 26/32 är att rekomendera. Och de har grönt streck ;)
5 svar · 2,0k läst
oobum
oobum: Ja verkligen, och all eloge till personalen på Kjell & CO i Liljeholmen som tog tillbaka allting som jag köpte som jag inte behövde. Men till slut så var det ändå en antenn samt 15m kabel som jag köpte. Men alla små kontakter, samt de antennförstärkare som jag testade hemma tog de tillbaka utan problem.
21 svar · 33,4k läst
A
Andreas7506: Om du har en Samsung telefon (iaf S2:an) så kan du ladda ner Tapatalk gratis via Samsung Apps. Ingen aning om det är en fullversion eller inte... //Andreas
12 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.