D
Daniel78: Så bra, då funkar säkert min billiga fuktkvotsmätare också :) Jag orkar nog inte testa min på samma sätt dock, för om 11 månader så har jag nog glömt vad den där glassburken på bokhyllan innehåller ;)
18 svar · 15,5k läst
·
A
AndersS: Har man t.ex. IPTV från t.ex. Telia så finns SVT1 och 2 som både HD respektive SD kanal, om man vill jämföra när det är HD-sändningar. Har fått för mig att HD-sändningar alltid sänds med Dolby Digital-ljudformat, men här kan jag ha fel. Så med både HD-kvalite och tillsammans med Digitalljudet (om man har ett ljudsystem för det) blir det betydligt bättre. Personligen anser jag att
44 svar · 7,7k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Det du skriver är helt i linje med vad jag hade i åtanke. Jag tänkte snarare att vissa sökord blir irrelevanta/missledande om motsvarande funktion inte finns i appen. Ta tex förslaget att inkludera "forum" bland sökorden - det är helt rätt om forumfunktionen finns i appen, men inte annars. Därför hade det varit intressant att veta lite mer om funktionerna/innehållet i appen
15 svar · 2,1k läst
Realdoolar
Realdoolar: [citat] Dem namnen ser/hör man oftast inte nämnas i samma sammanhang :P
6 svar · 1,1k läst
T
Tobbe99: Kom på det enkla (som man givetvis inte kom på innan). Köpte fem meter kabel och flyttade antennen till den andra gaveln. Antennen "pekar" ut genom trägaveln och då hade man plötsligt bild på alla kanaler.
6 svar · 3,5k läst
mycke_nu
mycke_nu: [citat] Ja, det funkar bra. Jag har kört internetradio i mobilen (iPhone) via det trådlösa nätverket när jag klippt gräs på en mer än normalstor tomt.
5 svar · 2,6k läst
P
per-o: [citat] 99% eftersom det har gått att prova larmet med den koden innan, har den inte på något papper eller fått den av ägaren innan eftersom det verkar vara vettigare att prata med en vägg. Har ingen installatörskod heller. Provar jag att slå en annan kod har jag för mig att den tjuter ilsknare på något sätt och inte visar tecknet för programmering.
7 svar · 1,5k läst
A
Avemo: Bilantenner är inte bättre till bilradio än andra antenner. Däremot passar de bra att skruva fast på bilar. Koaxialkabel är bra som antennkabel. Dipolantennen från jula Går ju alltid att prova. Troligen blir det snyggare att ordna en antenn för inomhusbruk än att använda en bilantenn. Erik
10 svar · 11,9k läst
G
Gnor: [citat] Väcker en gammal tråd. Kan det vara så att de skruvar man fäst magneykontakten blivit magnetiserade så att skruvarna håller tungelementet slutet även då den "stora" magneten inte är i närheten. Kanske man ska använda icke magnetiska skruvar (mässing, rostfritt)? Någon som vet?
3 svar · 2,9k läst
F
f91jsw: Då har du inte 3,6 km ledningslängd till telestationen. Det är teoretiskt omöjligt att få ut 10 Mbit/s på det avståndet. VDSL är inte snabbare än ADSL på så långa avstånd, men nu verkar det ju som du har betydligt närmare och då kanske det kan vara lite snabbare.
10 svar · 4,8k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Idag har vi en ny artikel om att takhögtalare och multirumsystem: http://www.byggahus.se/artiklar/bygga-högtalare-i-taket
0 svar · 2,2k läst
S
sagan1: Köpte en sån på kjell idag för att sända musik till stereon,den identifieras av datorn men det går ej sända,drivrutiner saknas,kanske min compac 615 laptop inte har a2dp eller vad är fel,frågat kjell via mail men svar kan dröja,om datorn saknar a2dp stöd kan jag lösa problemet med en usb bluetooth dongel från kjell,vilken av dessa är isåfall bäst?
0 svar · 819 läst
T
Tommyboy: Grymt...Har inte testat fullt ut än men det verkar funka:D Tackar för all hjälp!!
16 svar · 2,8k läst
A
aedwall: [citat] Jodå, ISDN finns fortfarande, dock enbart banker och liknande som använder det. Man använde helt riktigt bara 1 par kabel, men ville man "hotta" upp det ordentligt kunde man få fler par.
5 svar · 5,3k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Bara för att man har ett trefasuttag i serverhallen behöver det väl inte betyda att det inte finns ett (flera?) i vardagsrummet ;)
17 svar · 5,8k läst
·
M
mrfrenzy: Om vinden är ett problem så skaffar man bara en stadigare mast. Vanligt 50mm maströr har jag byggt 7m högt med DAT-75 utan vindproblem.
29 svar · 12,9k läst
H
hato: Anslut helt kasst. Har i dag NEXA vilket fungerar ok. Eftersom Jula hade extrapris så köte jag 2 paket dvs 3 mottagare 2 sändare +"Digital fjärrkontroll". 1. Det gick inte att programmera Anslut med Nexasändaren 2. En Anslutmottagare hade räckvitt på 3 meter 3. Om jag programmerade med den enkla medföljande Anslutfjärren så gick det sedan inte att styra med den digitala Anslutfjärren.
4 svar · 15,3k läst
fresve
fresve: Keep it simple är nog melodin har jag kommit på. Jag kommer nöja mig med en 10" surfplatta och en trådlös bluetooth-högtalare, då kan jag flytta på sakerna och behöver inte ha ngt fast monterat i bastun. 10" räcker för det jag vill uppnå oxå. En lite intressant länk hittade jag, jag har funderingar på Bose:n.
13 svar · 3,8k läst
L
lillePer: [citat] Nu sålde jag båten istället så det blev aldrig permanent inkopplat men mitt PC1616 startade på bara batteridrift.... Någon som vet vad man behöver för att TA EMOT SIA/Contact ID info från larmet?
11 svar · 4,2k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: [citat] Yupp. Läsning här.
88 svar · 8,4k läst
·
Krillew
Krillew: Ja monteringsbrickan är ju till för att få fast uttagen... Det finns ju idé att kunna byta uttagen om dom går sönder... sen ansluter rören mot brickan och brickan mot uttaget. det ser lite olika ut beroende på uttagstyp.. Dom brickor jag köpt är för enkelgips så jag kommer sätta upp en skiva sen brickan på den och sen nästa skiva.. sen har jag dragit vp-rör för elkabeln...
28 svar · 4,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Wichard har belastningsklassade (valsade gängor och smidd ögla) i rostfritt. Finns i båttillbehörshandeln och är inte så blodigt dyra. M12 är lämpliga upp till 2400kg och brottlast på 3500kg.
5 svar · 3,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Du behöver minst 10 Mbit/s per TV-apparat. Vill du av någon anledning inte har trådlöst internet så blir det att dra kabel. Det finns gott om trådar (oavsiktligt vits..) om detta.
3 svar · 796 läst
O
odbro: Sitter på en låst iphone4 "tyvärr" så det går inte.. och alla telefoner man får tag idag är ju 3g lurar.. Får köpa en nokia för 200kr och testa.. Nu får jag: GSM komms fel Men den funkar att att ringa och skicka till ;/
2 svar · 1,0k läst
M
magnil: Kommer inte installera connectprylarna så om någon är intresserad finns följande, 3 st Strömställare 1000VA Exxact 8 st Dimmer 420 VA Exxact (2 st kan vara sönder eller behöver nollställas) 2 st Aktorpuck relä 1K Finns i Göteborgsområdet, PM:a bud eller frågor.
49 svar · 18,5k läst
J
JOW: Orange, tele Gul, starkström Grön, data/fiber
10 svar · 1,8k läst
T
Troberg: Hur slagsäker behöver den vara? Jag har en Samsung Galaxy S med ett "läder"-fodral i flip-plånboksmodell (Teknikmagasinet), och det skyddar riktigt bra. Inga problem att tappa telefonen, stod till och med pall för en Golden Retriever-valp som har hela världen som tuggleksak. Skyddar också skärmen fint, så man kan ha luren liggande i fickan med nyckelknippan. Skulle dock inte ge den en
20 svar · 3,9k läst
prototypen
prototypen: Om det var mitt hus så skulle jag skarva och dra kabeln på utsidan huset till samma ställe där elkabeln kommer in och sätta ett åskkydd där. Sedan kan man dra in ledningen till ett Jack och till routern. Detta av egen erfarenhet. Protte
9 svar · 3,2k läst
J
jarvi: Tack för snabbt svar 'cem77'! Då var det som jag misstänkte från början! Men då ska jag vänta tills rummet är klart så jag får sätta mitt slututtag innan jag monterar splittern igen :)
6 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.