R
ramini: AutocadWS fungerar som sagt i vilken browser som helst, samt finns som gratis-appar till både iPhone och iPad. Smidigt när man är ute på bygget. Alla ritningar sparas online. R
5 svar · 2,2k läst
C
cwikdahl: Jag rev faktiskt isär allt där uppe i luckan och drog ur kontakter och sprayade elektronikspray på dessa, i hopp om att det var glapp och skulle funka då jag satte ihop det. Men det gjorde det inte. Samma grej. Kopplade ur displayen men det klickar på. Sitter två relän på kontrollmodulen och det är väl ett av dom som låter. Varför vet jag fortfarande inte. Inget som ser ut att ha
8 svar · 10,4k läst
·
emilm
emilm: [citat] Jag håller med. Tråd är absolut bäst. Själv tänker jag dra nätverkskabel till alla rum i samband med renovering. Om man t.ex. ska ladda ner något så är inte trådlöst genom flera väggar så kul... Trådlöst är däremot perfekt för att kunna sitta i trädgården med en laptop och surfa. Så både och =)
18 svar · 6,2k läst
Krillew
Krillew: Mjuklöda funkar fint då är rören fortfarande hårda... Jo jag hittade en när jag sökte.... i cu med mässing hörnor... 15000:- men jag blev lite sugen den var väldigt fin.. skulle passa fint även i badrummet på 1:a våningen där är det teak/mahogny-golv. nej rostfritt är inte snyggt.... (men praktiskt)
5 svar · 1,3k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Jag kan absolut ingenting om centraldammsugare. Däremot behöver man väl inte vara ett geni för att förstå att det alltid kommer läcka lite här och där. Har du 4 uttag med 10 meter rör så kommer du ha högre sugeffekt än om du har 4 uttag och 100 meter rör. Det enklaste är nog att hitta någon som redan har en liknande installation, se om de är nöjda och i så fall fråga
6 svar · 3,1k läst
M
mrfrenzy: Man behöver ju faktiskt inte ha nätverkskabeln i vp-rör (något som vi är lite fixerade av i Sverige). Jänkarna är inte rädda för att montera kablar i efterhand med Snaking.
11 svar · 34,6k läst
A
aedwall: [citat] Dina jack är parallell kopplade, vilket är helt ok. Dock kan man lyssna på varandras samtal om man lyfter olika lurar i huset.
5 svar · 61,1k läst
B
b_hasse: [citat] Det är inte så konstigt. Många mottagare väljer polarisation i LNB med spänningen (13V = verikal, 18V = horisontell). Utan LNB-spänning så vet alltså inte multiswitchen vilken signal den ska koppla till mottagaren. /Hasse
2 svar · 1,7k läst
O
OlaF: Hur monterar man F-kontakter på 120 dB koaxialkabel med dubbel skärm? Vad ska skalas/vikas och hur långt för en twist-on F-kontakt? Hur ska den monteras i ett uttag? [bild] Tack på förhand /Ola
0 svar · 2,6k läst
S
sventable: satte kontakten på dörren och detta verka ut att fungera... tack för tips och råd...
8 svar · 3,8k läst
·
J
JOW: Även om du har ett oändligt långt rör och totalt friktionsfritt så får du iaf turbulent strömning. Laminär strömning har man endast vid riktigt låga flödeshastigheter. Har jag fått lära mig på strömningslärakurs...
34 svar · 14,1k läst
·
jarlh
jarlh: Jag har inte problem med gamla DVD-spelaren (scart), vhs (scart), x-box (hdmi) eller vanlig TV. Det är bara då vi tittar på film med nya bluray-spelaren bilden försvinner. Jag ska dock testa i kväll om även spelarens meny försvinner i samband med släckning/tändning. Som sagt två lysrör om 40 cm eller vad det nu är.
2 svar · 1,4k läst
D
dextrocell: Kolla på GSM 9020 enheten ifrån Ontech(finns hos kjell.com). Jag har själv monterat en med batteribackup på en värmepump. Dels får man larm när primära strömkällan saknas samt när pumpen larmar. Viktigt är att läsa manualen ordentligt, man programmerar simkortet med poster i telefonboken.
2 svar · 1,9k läst
N
n234020: Kapa bort ev kontakt och anslut blå och vit till kopplingsplinten.
1 svar · 1,8k läst
A
AntiTanti: Tack för svar, Nu tror jag att det börjar klarna lite. . . d^_^b och när jag nu läser igen på leverantörens (Gästabudsstaden) hemsida så tycker jag att det som förut lät lite luddigt faktiskt är ganska tydlig information! Ibland behöver man väl ha saker o ting förklarat från olika håll! :S Det här kommer att bli toppen!!
4 svar · 2,9k läst
T
Taken: [citat] Den hamnar väl i badrummet? Det är ju det som är själva poängen med att ha glasrutan där, för att skilja TVn från den fuktiga miljön i badrummet. Kondens på insidan av rutan borde det inte bli, miljön på insidan av rutan ska inte vara fuktig till att börja med utan den borde ha samma fuktnivå som i resten av huset. I en perfekt lösning så är det möjligt att öppna
18 svar · 3,9k läst
A
Affe1967: Detta är framtiden! Fiberkabel! Idag har både utrustningen (Kovertrar / Elektronik) blivit billig! Och Fiberkabeln i sig har oxå anpassats i pris. Även en mindre stad/ bostadsområde eller samfällighet kan enkelt installera ett fibernät Vilket ger en nästan obergänsad bandbredd /Kapacitet Att dra/ förlägga en fiberlänk till huset är egentligen ganska enkelt. Men man bör ha kontakt
0 svar · 1,4k läst
Bjurran
Bjurran: Detta med hur man ska hantera batteriet är en ständigt återkommande fråga som ingen verkar ha ett bra svar på. En annan aspekt av det är att många datorer bör ha batteriet inkopplat hela tiden eftersom den medföljande laddaren ofta är såpass klen att den har svårt att ge datorn full kraft när datorn belastas hårt, och att då batteriet används samtidigt. I många fall kan man även
12 svar · 1,7k läst
M
mandg: [citat] Tackar för tipset, detta skall iallfall jag kolla upp :-)
12 svar · 7,8k läst
F
frohike: Dubbelbalanserat innebär att du kan detektera larm, normal läge, kortslutning och avbrott. Har du enkelbalanserat kan du detektera larm, normalt läge och avbrott Har du trippelbalanserat (Inte jättevanligt att larmcentraler kan hantera) så kan du detektera allt som dubbel kan samt antimask/övertäckning mm från en IR. I ditt fall är det enkelbalanserat med tanke på Fabrikat på larmet
6 svar · 2,0k läst
B
bsba: Tack för alla svar. Verkar som om det smartaste är att lägga lite energi på att hitta en passande 24 V fläkt trots allt, de finns ju ute där.
9 svar · 7,0k läst
M
Mats: Kommunens lantmäterienhet kan ha koll också. Ligger det en ledning i backen bör det ju finnas en registrerad ledningsrätt för den
8 svar · 1,1k läst
J
johan5588: Ursäkta att jag inte hört av mig igen. Jag ska testa termostaten igen vid tillfälle, men pannan är inte i drift så det bli en annan testvariant, kanske går att spänna fast den på en tom konservburk och hälla i varmvatten o låta det svalna (har en temp. sensor på multimetern som jag kan doppa i burken) Tack för hjälpen! Hör av mig igen när jag testat :)
23 svar · 8,4k läst
·
TorpAnders
TorpAnders: LÖST:wow: Fick ett infall och gjorde en reset på modemet till fabriksinställningarna trots att det fungerar utmärkt till mina datorer. Och vad händer, jo nu rasslar det till som det ska igen! Så hem till släktingen och samma process där och vips! Men varför och hur det blev bra det är jag inte med på...
31 svar · 2,5k läst
N
Norrlandskusten: Å andra sidan är ju Sketchup förmodligen så nära en "gratis lunch" man fysiskt kan komma. Åtminstone om man jämför med en alternativ väg (5 års högskola och programvara med hög inlärningströskel som kostar 50-500kkr). Visst har gratisversionen begränsningar och visst finns det alternativa, fria program men Sketchup är ett otroligt bra program. Även om det, till viss mån,
7 svar · 3,6k läst
Alpha
Alpha: Nu änterligen kom jag åt mailen, knepigt jag brukar ju köra diskrensning men den tar kanske inte bort lika mycket webbhistorik som internetalternativ gör, hoppas bara att ingen kommit åt lösenord och annat viktig info på hotmailen bara.. Tack tack
7 svar · 1,3k läst
S
superpin: Japp så är det. Tänkte reklamera acken men nu ville jag ha igång larmet för att testa. När jag får tid och lust så ska jag köra några laddcykler med riktiga laddaren och mäta upp kapaciteten, men tanken är att skaffa bättre ackar än den fjuttiga 1800mah i vilket fall. Man kan ju ha två orginal men då kan jag lika bra löda ihop något själv med ännu mer kapacitet.
4 svar · 2,5k läst
C
cinema101: Tack för hjälpen. skall testa lite om jag får igång det!
3 svar · 3,0k läst
A
alfista: Japp, man får se till avsikten med låset och dessa lås är till för att göra det enklare för de som skall ha tillträde samtidigt som man gör det lite omständligare för de som inte skall ha det än om man lämnar helt olåst.
7 svar · 3,9k läst
heALer
heALer: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=10190
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.